دستیابی به اهداف تحقیقاتی ناجا مستلزم برنامه‌ریزی در موضوعات اجتماعی و مدیریتی است

13:03 - 29 مهر 1394
کد خبر: ۹۰۱۴۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- فرمانده نیروی انتظامی، دستیابی به اهداف و اولویت‌های تحقیقاتی ناجا را مستلزم برنامه‌ریزی دقیق در حوزه‌های مطالعاتی و توسعه دانش بومی دانست.
به گزارش گروه اجتماعی میزان، سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در یازدهمین جلسه هیأت امنای پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا با تأکید بر برنامه ریزی دقیق در حوزه های مطالعاتی، توسعه دانش بومی را خواستار شد.

وی فعالیت های پژوهشی ناجا را مبتنی بر سند راهبردی توسعه دانش و تحقیقات دانست و ادامه داد: تداوم و تقویت فرهنگ سازمانی نهادینه شده، توجه به نوآوری، خلاقیت، دانش بومی و به کارگیری نتایج تحقیقات در ماموریت‌های ناجا به عنوان یکی از گفتمان‌های اصلی فرماندهان، مدیران و کارکنان از راهبردهای کلان در سند راهبردی توسعه دانش، تحقیقات و مطالعات انتظامی است که در افق برنامه ششم توسعه تدوین شده است.

سردار اشتری درباره هدفمندی ماموریت و وظایف رده‌های تحقیقاتی ناجا تصریح کرد: پژوهشگاه به منظور دستیابی به اهداف و سیاست های برنامه های ساختاری - تحقیقاتی ناجا اقدامات مناسبی انجام داده به نحوی که با شکل گیری ساختاری، 27 رده تحقیقاتی - ستادی،33 رده تحقیقاتی - استانی و همچنین سه پژوهشکده، توانسته است موضوعات انتظامی، امنیتی و اجتماعی جامعه را پوشش دهد.

وی در تشریح روند جذب و ارتقای اعضای هیأت علمی براساس مولفه های علمی بیان داشت: ناجا به عنوان یک سازمان پویا و با پیچیدگی های ماموریتی و حساسیت های شغلی نیازمند وجود یک نیروی انسانی قوی با دسترسی به آخرین اطلاعات روز است که در راستای تحقق چشم انداز 20 ساله کشور و چشم انداز سازمانی خود باید در جهت جذب و ارتقای اعضای هیأت علمی بر اساس آخرین مولفه های علمی و سازمانی عمل کند.

فرمانده ناجا تأکید کرد: با توجه به جایگاه رفیع علم و دانش در فرهنگ اسلامی و ضرورت حفظ شان و قداست والای محیط های آموزشی و پژوهشی و نظر به نقش محوری و ارزنده اعضای هیأت علمی، شناسایی، جذب، به کارگیری، نگهداری و ارتقای اعضا باید بر اساس آخرین دستورالعمل ها و بخشنامه ها انجام شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *