رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کارگاه آموزشی تربیت مربی مصلحین و حکمین قرآنی، ویژه روحانیون و ائمه جماعت منتخب استان برگزار شد

13:24 - 17 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۱۴۹۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت اقدامات پیشگیرانه در حوزه آسیب ها وجرایم‌، از جمله آسیب های حوزه خانواده و طلاق، به تبیین اقسام پیشگیری از جرایم وآسیب ها پرداخت و جایگاه پیشگیری های فرهنگی، اصلاحی و رشد مدار با بهره گیری از ظرفیت اجتماع وگروه های مردمی، ‌به ویژه روحانیون را تشریح کرد.

-  کارگاه آموزشی تربیت مربی مصلحین و حکمین قرآنی، ویژه روحانیون و ائمه جماعت منتخب استان، با حضور حجت الاسلام و المسلمین وحدانی نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی در محل سالن جلسات شهید زنجانی واقع در دادگستری استان برگزار شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با اشاره به ضرورت اقدامات پیشگیرانه در حوزه آسیب‌ها وجرایم، از جمله آسیب‌های حوزه خانواده و طلاق، به تبیین اقسام پیشگیری از جرایم وآسیب‌ها پرداخت و جایگاه پیشگیری‌های فرهنگی واصلاحی و رشد مدار با بهره گیری از ظرفیت اجتماع وگروه‌های مردمی، به ویژه روحانیون را تشریح کرد.

حجت الاسلام و المسلین وحدانی نیا به جایگاه صلح وسازش در منابع دینی هم پرداخت و بیان داشت: با توجه به آیات و روایات، مداخله در جهت حل اختلاف زوجین قبل از تشدید شدن آن و قبل از قضایی شدن اختلافات خانوادگی امری ضروری است که مصلحین وحکمین قرآنی نقش غیرقابل انکاری در این زمینه ایفا می‌کنند.

وی یکی از برنامه‌های مهم معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم استان را محوریت بخشیدن به مساجد در حل اختلافات دانست و ادامه داد: ائمه جماعت می‌توانند با ارجاع اختلافات خانوادگی به مصلحین قرآنی قبل از تشکیل پرونده قضایی، کمک شایانی درحل اختلافات در جامعه کنند.

سپس مربی استانی حکمین ومصلحین قرآنی درخصوص پیشینه و مبانی و ضرورت طرح مصلحین با پیوند یاران خانواده و ملاحظات قابل توجه در روند حل اختلاف خانوادگی مطالبی را مطرح نمود و علل متداول اختلافات خانوادگی و شیوه‌های رویارویی مذاکره و فنون آن را تبیین کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین فرازی نیا در ادامه مدلی برای حل اختلاف و دلایل تعارضات زناشویی و سبک‌های حل تعارض و همچنین مؤلفه‌ها و ویژگی‌های کلی افراد تاب آور و توصیه‌هایی برای تاب آوری ایراد کرد.

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی نیز در خصوص اهمیت جایگاه خانواده اظهار داشت: برای صلح و سازش صرفاً نباید به جامعه مخاطب مراجعه کننده و به مساجد اکتفا کرد بلکه باید در هر محله و منطقه افراد مورد آسیب شناسایی شوند و برای این افراد جلسات روشنگری برگزار شود.

اسدزاده افزود: در زمینه صلح و سازش علی‌رغم وجود دیدگاه‌ها ونظرات مختلف روانشناسی، دیدگاه ما باید اسلامی باشد چرا که دیدگاه اسلامی اثربخشی بالایی را در این زمینه خواهد داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *