سازش ۳۸ درصدی پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف استان کردستان

11:03 - 19 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۲۷۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان از سازش ۳۸ درصدی پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف این استان خبر داد.
- همزمان با سالروز تاسیس شورا‌های حل اختلاف، معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سنندج دیدار و گفتگو کرد.
 
بهادر اسدی  در این جلسه از سازش ۳۸ درصدی پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف استان کردستان خبر داد و گفت: در سند تحول قضایی قوه قضاییه اشاره‌ای ویژه به مقوله صلح و سازش شده است.

وی افزود: در معاونت توسعه حل اختلاف نهاد‌های شبه قضایی همچون نهاد داوری، میانجیگری و ستاد ملی صبر فعال هستند و تعداد قابل توجهی از پرونده‌های قضایی از این طریق منجر به صلح و سازش می‌شود.

اسدی تاکید کرد: هم اکنون ۳۸ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف استان کردستان به صلح و سازش منجر می‌گردد که بنا داریم با تلاش مضاعف همکاران این میزان را به ۴۵ درصد برسانیم.

معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان افزود: اخیرا ابلاغ ۴۳ نفر از صلح یاران شهرستان سنندج توسط ریاست کل دادگستری استان به ایشان اهدا گردید و مقرر است تا در تمامی شهرستان‌ها و روستا‌های استان کردستان این افراد بصورت خودجوش طرفین پرونده‌ها را به صلح و سازش هدایت نمایند.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده مقام معظم رهبری در استان کردستان ضمن تبریک این روز به رئیس و کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان، کار شورا‌های حل اختلاف را عام المنفعه توصیف کرد و افزود: ایجاد صلح و سازش در بین مردم کار پرخیر و برکتی است که موجبات رضایت خدای متعال را در پی دارد.

وی افزود: شورا‌های حل اختلاف می‌توانند حجم ورودی پرونده‌ها به دادگستری را کاهش دهند و از این حیث باید کارکنان این نهاد از حمایت‌های بیشتری برخوردار شوند چرا که کارشان به نوعی مجاهدت محسوب می‌شود.

همچنین ماموستا فایق رستمی امام جمعه شهرستان سنندج نیز ضمن تبریک این روز به اعضای شورا‌های حل اختلاف، اظهار داشت: تقویت فرهنگ مصالحه و اصلاح ذات البین در قرآن کریم بار‌ها اشاره شده و از منظر دین مبین اسلام صلح و سازش اهمیت والایی دارد.

وی افزود: شورا‌های حل اختلاف افتخار دستگاه قضایی هستند و وظیفه خطیر و سنگینی را برعهده دارند و مشاجرات و منازعات را در جامعه کاهش می‌دهند و کارکنان این نهاد مقدس باید با بردباری، اخلاق مداری و صبر مشکلات مردم را حل و فصل نمایند.

امام جمعه شهرستان سنندج بر نقش این نهاد در کاهش اطاله دادرسی در محاکم اشاره کرد و افزود: جلوگیری از سرازیرشدن پرونده‌ها به محاکم قضایی در کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها بسیار تاثیرگذار است و جلب رضایت مردم را در پی خواهد داشت.

ماموستا رستمی نیز بر لزوم ارتقای سطح معیشتی کارکنان شاغل در این مجموعه تاکید کرد.

برچسب ها: قصاص سازش کردستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *