همه معضلات آموزش مجازی متوجه شبکه شاد نیست

2:51 - 06 تير 1400
کد خبر: ۷۳۶۱۱۰
مدیر شبکه شاد گفت: اگر چه به دنبال مرتفع کردن مشکلات موجود در این شبکه هستیم اما همه معضلات آموزش مجازی متوجه شبکه شاد نیست.
نیلوفر شرفی مدیر شبکه شاد و مشاور وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با میزان در مورد برخی معضلات و مشکلات موجود در این شبکه گفت: شبکه شاد مانند هر پیام رسانی در ابتدا با معضلاتی مواجه بود، اما تلاش ما این بود که تا حد امکان آن‌ها را مرتفع کنیم.

وی درمورد این مشکلات گفت: بخشی از این اشکالات به مسائلی که در پایگاه داده شاد، یعنی سامانه سناد وجود داشت برمیگردد. مسائلی، چون احراز هویت و تشکیل برخی کلاس‌ها بود. این مشکلات نیز به دلیل نقص اطلاعات ورودی وجود داشت، اما به تدریج که تکمیل شدند این نواقص نیز برطرف شد. از طرفی سامانه سیدا نیز برای مرتفع کردن این معضلات جایگزین شد.

وی افزود:از جمله مشکلات اصلی ما در این شبکه مساله سرعت بود که در سال گذشته که خدا رو شکر با پیگیری‌های انجام شده و همراهی تیم فنی آبان و آذر سال ۹۹ تقریبا این معضل حل شد چرا که بازخور‌هایی که از کاربران گرفتیم که حاکی از رضایت آن‌ها بود.

شرفی در مورد مشکلات دیگری که به این شبکه نسبت داده میشود گفت: برخی از موانع موجود همانند پوشش دهی اینترنت در برخی مناطق کشور، یا عدم دسترسی برخی از دانش آموزان به دستگاه‌های هوشمند، که تمامی این موارد مربوط است به میزان توسعه تکنولوژی در کشور است که متولی آن هم دستگاه‌های متفاوتی است.

وی ادامه داد: اگرچه این دغدغه، دغدغه ما نیز هست و مسئله مهم، اما مقصرش شبکه شاد نیست. در این راستا ما تلاش کردیم حتی این مشکلات را نیز مرتفع کنیم همانند طرح هدایت (هر دانش آموز یک تبلت) در برخی از مناطق محروم که اجرایی شد.

مدیر شبکه شاد در مورد واقعیت‌های نادیده شده و مزایای این شبکه گفت:ما این واقعیت را میپذیریم که حدود ۲ میلیون دانش آموز از آموزش مجازی محروم هستند، اما بیش از ۱۲ میلیون و هشتصد هزار دانش آموز در بستر این شبکه فعالیت کردند و این عدد قابل توجهی محسوب میشود اگرچه باید تلاش شود سایر دانش آموزان نیز در این پوشش قرار گیرند.

شرفی با گلایه از انتقاد‌هایی که به این شبکه میشود، گفت: بار‌ها مشاهده شده است که خیلی از کسانی که این شبکه را نقد میکنند، این برنامه را نصب نکرده و با آن کار نکرده اند. اما واقعیت این است که باید به توانمندی‌های داخلی فرصت داد و از آن حمایت کرد، اگرچه از انتقادات سازنده استقبال میکنیم.

مدیر شبکه شاد در پایان با اشاره به این موضوع که خیلی از صاحب نظران حوزه نرم افزاری پیش بینی نمیکردند که شاد بتواند دوام بیاورد و پاسخگوی نیاز‌های کاربرانش باشد گفت: شبکه شاد توانست در فرصت ۴۰ روز از راه اندازی پاسخگوی ۹ میلیون کاربر خود باشد که حتی این رقم در سطح جهانی نیز قابل توجه است. این شبکه حتما نقاط ضعف‌هایی دارد اگرچه که ما به صورت مستمر آن را رصد و پایش میکنیم. اما باید بپذیریم که به لحاظ توسعه نرم افزاری درمرز‌های تکنولوژی هستیم و میتوان گفت که تا پیش ازاین در کشور اپلیکیشن آموزشی تعاملی به شکل رسمی وجود نداشته است.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *