پدیده شرجی شدن هوا بیشتر کدام مناطق کشور را درگیر می‌کند؟

3:55 - 27 مرداد 1394
کد خبر: ۶۷۹۵۲
خبرگزاری میزان: کارشناس هواشناسی کشور گفت: در مناطق ساحلی شمال و دریای خزر شاهد بروز این پدیده از خرداد ماه تا مرداد ماه هر سال بوده، همچنین در سواحل جنوبی که شامل خلیج فارس و دریای عمان می شود، به طور معمول از اواسط بهار تا پایان تابستان شرایط شرجی را شاهد هستیم.

پدیده شرجی شدن هوا بیشتر کدام مناطق کشور را درگیر می‌کند؟فریبا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره شرجی شدن هوا در برخی از مناطق کشور اظهار کرد: پدیده شرجی شدن زمانی رخ می دهد که همراه با افزایش رطوبت نسبی هوا، افزایش دما نیز رخ دهد که به طور معمول در مناطق ساحلی جنوب و شمال کشور این پدیده را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در مناطق ساحلی شمال و دریای خزر شاهد بروز این پدیده از خرداد ماه تا مرداد ماه هر سال بوده، همچنین در سواحل جنوبی که شامل خلیج فارس و دریای عمان می شود، به طور معمول از اواسط بهار تا پایان تابستان شرایط شرجی را شاهد هستیم.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان این مطلب که سواحل شمالی چون مدت کوتاه تری درگیر این پدیده می شوند، در بیشتر مواقع از شهریورماه به بعد که بارش ها در آن مناطق افزایش می یابد، به تدریج پدیده مورد نظر کاهش یافته سپس چنین شرایطی از بین می رود.

گودرزی اظهار کرد: اما در مناطق جنوبی ماندگاری آن مدت بیشتری به طول می انجامد، به طوری که می توان گفت شرایط مذکور زمان بیشتری پایدار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است این وضعیت به مناطق دیگر هم کشیده شود؛ اما اثری که در مناطق ساحلی خواهد داشت بیشتر از سایر مناطق خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور در خاتمه تصریح کرد: به طور معمول در سواحل شمالی زمانی که جریانات هوا شمالی می شوند این پدیده به مناطق اطراف تسری می یابد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *