دکه‌های قدیمی مطبوعاتی در تهران به زودی جمع‌آوری می‌شوند

12:28 - 28 تير 1399
کد خبر: ۶۳۸۵۳۴
به زودی دکه‌هایی با طراحی جدید که تمامی نیاز‌های شهروندان را پاسخ دهد در سطح شهر جایگزین دکه‌های قدیمی شوند.

دکه‌های قدیمی مطبوعاتی در تهران به زودی جمع‌آوری می‌شوند

- بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، علی مفاخریان، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر گفت: به زودی دکه‌هایی با طراحی جدید که تمامی نیاز‌های شهروندان را پاسخ دهد در سطح شهر جایگزین دکه‌های قدیمی شوند.

وی ادامه داد: دکه‌های مطبوعاتی در سال‌های گذشته با ظاهر فعلی طراحی شدند و نیاز آن زمان را پاسخ می‌دادند، اما با تغییر نیاز‌های مردم بویژه عرضه مطبوعات به شیوه مجازی دیگر نیازمندی‌ها از مدل عرضه مطبوعات کاغذی در این اماکن تغییر کرده و بنابراین باید ماهیت بهره برداری از آن‌ها هم تغییر و به سمتی حرکت کند که کاربری چند منظوره داشته باشند.

او افزود: به همین منظور یک کمیته کار مشترک میان شرکت ساماندهی مشاغل، مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران و سازمان زیباسازی شهرداری تهران برگزار و نتیجه این شد که نیازمندی‌ها با توجه به نوع بهره برداری، هم از دکه‌داران و شهروندان و هم از بخش‌های مختلفی که دکه دراختیار دارند مانند کیوسک‌های دوچرخه، انتظامی و بازیافت، استخراج شده و در اختیار سازمان زیباسازی شهر تهران قرار داده شود، این سازمان هم فراخوان طراحی اعلام کرد و اکنون منتظر هستیم که طرح مناسب با معماری جدید که امکان عملیاتی شدن در تهران را داشته باشد در ارزیابی هیات داوران انتخاب شده و جایگزین دکه‌های فعلی شود

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع مشاغل شهر بیان کرد: دکه‌های جدید به تدریج به مبلمان شهری اضافه می‌شود و در این راستا برخی از آن‌ها که مشکلات اتاقکی داشته و نیازمند تعویض هستند در اولویت قرار دارند. هدف از بازطراحی و نصب دکه‌های جدید این است که نیازمندی‌های شهروندان به روز رسانی شده و انتظارات بهره برداران دکه هم به شکلی جدید در طراحی تازه لحاظ شود که نیازی به الصاق زوائد جدید و استفاده از دکه‌های مختلف در شهر برای اهداف مختلف نباشد.

او بیان کرد: در گذشته این دکه‌ها برای مطبوعات پیش بینی شده بودند، اما امروز همه چیز مانند خوراکی و مجله و دخانیات را ارائه می‌دهند که این مدل بهره برداری هم مورد تایید ما نیست و هم از سوی اتحادیه مجوز ندارد. اکنون بهره‌برداری از دکه‌ها به صورت سلیقه‌ای و بنا به نیاز اقتصادی دکه داران تغییر شکل یافته و به معضل تبدیل شده است. قطعا هدف ما از فعالیت دکه‌ها عرضه موادغذایی نیست بلکه کمک به رشد فرهنگ و عرضه محصولات فرهنگی بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *