حمل و نقل و ترافیک مهمترین دغدغه تهرانی‌ها

17:30 - 10 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۶۸۴۱
۲۴۸ هزار و ۶۶۰ تماس با سامانه نظارت همگانی ۱۸۸۸ در سال گذشته به ثبت رسیده که موضوع حمل و نقل و ترافیک با ۳۷ درصد، جزو مهم‌ترین دغدغه شهروندان تهرانی شناخته شده است.

- بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران؛ گزارش پیام‌های مردمی در سامانه نظارت همگانی ۱۸۸۸ و اقدامات انجام شده توسط شهرداری تهران برای اصلاح فرآیند‌ها در سال ۱۳۹۸ منتشر شد.

سامانه ۱۸۸۸ در سال گذشته پاسخگوی بیش از ۲۴۸ هزار شهروند بود که این تعداد تماس نسبت به سال ۱۳۹۷، ۴ درصد کاهش داشته است.

گزارش‌های آماری نشان می‌دهد که موضوعات حمل و نقل و ترافیک با ۳۷ درصد، خدمات شهری ۲۵ درصد، اجتماعی و فرهنگی ۱۵ درصد، شهرسازی و معماری ۱۰ درصد، مالی و اقتصاد شهری پنج درصد، فنی و عمرانی چهار درصد و منابع انسانی و تحقیقات و فناوری هر کدام با ۲ درصد مهم‌ترین دغدغه‌های شهروندان تهرانی را به خود اختصاص داده است.

اگرچه موضوعات تعمیر و نگهداری پل عابر پیاده، تعیین هزینه حمل و نقل عمومی تاکسی و تأسیسات و خدمات ورزشگاه‌ها، جزو بیشترین موضوعات انتقادی در یازده ماهه سال گذشته بوده، اما ذکر این نکته حائز اهمیت است که برخی از این موضوعات نسبت به سال ۱۳۹۷ کاهش چشمگیری داشته‌اند. برای مثال پیام‌های شهروندان در خصوص موضوع تخلف‌های ساختمانی در سال ۱۳۹۸ نسبت به یک سال پیش از آن ۴۶ درصد کاهش یافته و یا برخورد نامناسب رانندگان تاکسی با مسافر در همان بازه زمانی با کاهش ۳۰ درصدی همراه بوده است.

اصلاحات فرآیندی صورت گرفته در اثر پیام‌های ۱۸۸۸

این سامانه نظارتی علاوه بر ارسال سیستمی پیام‌ها جهت رسیدگی و پاسخگویی حوزه‌های اجرایی درباره موضوعات با فراوانی یا مصادیقی که از نظر ماهوی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، اقدام به تهیه گزارشات تحلیلی می‌کند و گزارش‌های تهیه شده به مدیران ارشد شهری منعکس می‌شود. تعدادی از مهم‌ترین موضوعات که در سال ۱۳۹۸ مورد تحلیل و پیگیری قرار گرفته و به صورت کامل یا بخشی از آن به اصلاح رویه منجر شده، عبارتند از:

 گلایه مندی شهروندان از دریافت وجه اضافی توسط پیمانکاران پارکینگ‌های عمومی که منجر به فسخ قرارداد در موارد غیر قانونی و اطلاع رسانی شفاف در موارد قانونی شده است.

نارضایتی از نحوه شارژ کارت بلیط اعتباری صرفا از طریق کارت بانکی که منجر به اصلاح رویه و شارژ از طریق نقدی و کارت بانکی شده است.

تغییر مکان برخی از دوربین‌های ترافیکی که به لحاظ جانمایی نامناسب موجب اعمال جریمه خودرو‌ها می‌شدند.

انعکاس مستمر ملاحظات مردمی در خصوص ویروس کرونا به مدیریت ارشد شهرداری و اتخاد تصمیمات متناسب بر اساس خواسته‌های شهروندان نظیر حذف طرح ترافیک، تعطیلی بوستان‌ها، ضدعفونی مراکز خدماتی شهرداری مثل میادین میوه و تره بار

اصلاح و بهبود فرایند تشکیل پرونده تخلفات شهرسازی جهت ارسال پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ در اداره کل تدوین ضوابط (فرآیندی که از آبان ماه ۱۳۹۸ با محوریت نواحی انجام می‌شود)

رفع نقص سیستم پلاک خوان مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران

به روز رسانی ساعت کارتخوان‌های اتوبوس‌ها و برطرف شدن مشکل خطا در تراکنش‌ها به علت تغییر ساعت از ابتدای فروردین ماه و بسیاری دیگر از موارد مشابه که همه به جهت پیگیری‌های سامانه نظارت همگانی ۱۸۸۸ انجام شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *