تغییر رویکرد خانواده‌ها از مدرک‌گرایی به دغدغه اشتغال برای فرزندان/ رشد آمار ورود دانش آموزان به مدارس کاردانش

11:51 - 13 تير 1394
کد خبر: ۵۷۹۶۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرکل آموزش متوسطه دوم کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تغییر رویکرد خانواده ها از مدرک گرایی به دغدغه اشتغال برای فرزندان گفت: در حال حاضر ورود دانش آموزان به مدارس کاردانش یک روند رو به رشد را تجربه می‌کند که این امر می‌تواند سهم زیادی در اشتغال این دسته از افراد بعد از فارغ التحصیل شدن داشته باشد.
تغییر رویکرد خانواده‌ها از مدرک‌گرایی به دغدغه اشتغال برای فرزندان/ رشد آمار ورود دانش آموزان به مدارس کار دانشمصطفی آذرکیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره تجهیزات مورد نیاز در مدارس شبانه روزی اظهار کرد: برای تغذیه، اسکان و ایاب و ذهاب دانش آموزان در مدارس شبانه روزی طبق قانون تنظیم اعتبارات بخش دولتی اعتباراتی پیش بینی شده است که هر ساله تخصیص یافته و هزینه می‌شود.

وی در ادامه افزود: امسال علاوه بر بودجه سال قبل، اعتباراتی نیز در قانون تنظیم بخشی مقررات مالی دولت برای خرید تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی و سایر وسایل مربوط به بحث تغذیه و اسکان پیش‌بینی شده است.

رشد آمار تحصیل دانش آموزان در مدارس کاردانش

مدیرکل آموزش متوسطه دوم کاردانش وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه برخی اولیا استقبال چندانی از ثبت نام فرزندان‌شان در مدارس کاردانش نمی‎کنند، تصریح کرد: با این وجود ورود و گرایش دانش آموزان برای تحصیل در مدارس کاردانش یک روند رو به رشد را دارد و رشته‌های جدیدی که متناسب با نیاز بازار کار بوده درتمامی مدارس کاردانش کشور راه‌اندازی شده است که می‌تواند سهم زیادی در اشتغال این دسته از فارغ التحصیلان داشته باشد.

مهارت آموزی و افزایش تولیدات داخلی

آذرکیش در ادامه بیان کرد: امروزه دغدغه اصلی خانواده ها و مشکل اصلی نوجوانان، بحث مدرک تحصیلی نیست، بلکه موضوع اشتغال است. دانش‌آموزانی که وارد رشته‌های کاردانش همچنین فنی و حرفه‌ای می‌شوند به دنبال این هستند که بتوانند در کنار تحصیل و کسب مدرک اشتغال داشته باشند. توجه داشته باشید که در نهایت این امر موجب افزایش تولیدات داخلی در کشور خواهد شد.

تغییر رویکرد خانواده ها به بحث مدرک گرایی

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر وجود صندلی های خالی در دانشگاه نشان می‌دهد، نگاه خانواده‌ها و جوانان به اشتغال نسبت به بحث مدرک تحصیلی جدی تر است، مطرح کرد: بهتر است دانش آموزان ما در دوره متوسطه با اطلاعات بیشتر به ادامه تحصیل و انتخاب رشته خود بپردازند همچنین اولیاء و دانش‌آموزان سطح آگاهی خود را نسبت به این رشته‌ها افزایش دهند.

مدیرکل آموزش متوسطه دوم کاردانش وزارت آموزش و پرورش در خاتمه گفت: تلاش می‌کنیم تا متناسب با نیاز بازار کار و طبق استاندارهای مهارتی با کمک دستگاه‌های اجرایی و سایر دستگاه‌ها مانند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان فنی و حرفه‌ای، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌های آموزشی در مراکز آموزش کاردانش اجرایی کنیم.





محمد رضا شهرابادی
|
-
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
0
0
اشتغال یکی از دغدغهای همیشگی بوده امید واریم راهکار های مناسبی برای حل این موضوع مسئولان زیر ربط اتخاض کنند
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *