اگر ما قدرتمند شویم مسلمانان کشمیر و نیجریه هم اوضاع بهتری خواهند داشت

14:56 - 06 مهر 1398
کد خبر: ۵۵۳۶۲۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده هوافضای سپاه با بیان اینکه ما تنها در مورد کشور ایران مسئول نیستیم، گفت: اگر ما در اینجا قدرتمند شویم مسلمانان در کشمیر و نیجریه و سایر نقاط نیز اوضاع بهتری خواهند داشت.

اگر ما قدرتمند شویم مسلمانان کشمیر و نیجریه هم اوضاع بهتری خواهند داشتگروه سیاسی ؛ سردار «امیرعلی حاجی‌زاده» به مناسبت روز سرباز در جمع سربازان وظیفه نیروی هوافضای سپاه، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: این ایام یادآور ایثارگری‌ها و جانفشانی‌ها و دهه سخت اول انقلاب است و به تعبیر مقام معظم رهبری این دوران یک گنج بزرگ و غنی است که هیچگاه در ذهن ملت بزرگ ایران به فراموشی سپرده نمی‌شود.

وی افزود: اگر امروز به لحاظ نظامی کشور بیمه شده و دشمن توانایی مقابله با ملت ایران را ندارد به برکت ایستادگی و مقاومت هشت ساله دفاع مقدس است.

سردار حاجی‌زاده با تاکید بر توانایی و اقتدار نیرو‌های مسلح کشور گفت: در دوران دفاع مقدس و بعد فتح خرمشهر در سال دوم از جنگ هشت ساله، دشمن به دنبال خاتمه جنگ بود و این جمهوری اسلامی بود که این را نپذیرفت و خواستار ادامه مقاومت شد.

فرمانده هوافضای سپاه تصریح کرد: این به این معنی است که دو سال ابتدایی را دشمن آغاز کرد، ولی شش سال بعدی با مدیریت و ابتکار ایران جنگ ادامه پیدا کرد و به این شکل آن‌ها دریافتند که ممکن است که شروع کننده جنگ باشند، اما پایان دهنده آن نخواهند بود.

سردار حاجی زاده با برشماری برخی سختی‌های دوران دفاع مقدس گفت: دشمن بعثی در اوج آمادگی و به دور از جوانمردی این جنگ را درحالی به ما تحمیل کرد که نهال انقلاب اسلامی تازه تشکیل شده و بسیاری از ارکان آن کاملاً شکل نگرفته بود و در ضمن جنگ ما تنها با کشور عراق نبود. ما از حدود ۱۱ کشور اسیر داشتیم و تعداد سی کشور عراق را در جنگ کمک می‌کرد.

حاجی زاده در همین رابطه گفت: خزانه‌های کشور‌های کویت، امارات و عربستان قبل از جنگ میلیارد‌ها دلار ارز داشت و در انتهای جنگ این کشور‌ها با خزانه‌ای خالی به کشور‌های بدهکار تبدیل شدند چرا که در کنار کشور عراق بودند.

سردار حاجی‌زاده با تاکید بر حمایت همه جانبه بخصوص کشور‌های اروپایی و امریکا از صدام علیه جمهوری اسلامی گفت: اروپایی‌ها سلاح، موشک‌های نقطه زن و بمب‌های شیمیایی به صدام دادند و آمریکایی‌ها اطلاعات ماهواره‌ای و جاسوسی هواپیما‌های «یو دو» را به عراقی‌ها می‌دادند و کشور‌های چین و شوروی نیز به فروش سلاح‌های زرهی و تانک به عراق مشغول بودند.

وی در همین ارتباط افزود: کشور‌های عربی و آمریکا با هدف کمک به صدام در خلیج فارس درگیری‌های محدود ایجاد می‌کردند و همین کشور عربستان آن زمان دو فروند جنگنده ما را در نزدیکی بوشهر منهدم کرد و آمریکا نیز بار‌ها به کشتی‌های تجاری، نظامی و حتی هواپیمای مسافربری ما حمله کردند.

ایشان با تاکید بر اهمیت تسلیحات در زمان جنگ افزود: بار‌ها اتفاق می‌افتاد که در شب گردان به دل دشمن می‌زد و صبح یک دسته از رزمندگان باز می‌گشتند و این بدلیل نداشتن سلاح و امکانات بود.

وی افزود: سپاه پاسداران با آن نیروی انسانی کوچک در دوران شکل گیری خود قریب به چهل هزار شهید پاسدار تقدیم انقلاب کرد و این یعنی در طول جنگ، سپاه چند بار جدید و نو شد و تنها تعداد محدودی از عناصر اولیه این نهاد تا پایان جنگ حضور داشتند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به توفیقات روز افزون در نیرو‌های مسلح گفت: این پیروزی‌های به این دلیل بوده که از تجربیات زمان جنگ استفاده شده و نه تنها کار رها نشده بلکه به فرهنگ سازمانی تبدیل شده است.

حاجی زاده افزود: در نیروی هوافضا شاید ۷۰ با ۸۰ درصد نیرو‌های جوان جنگ را ندیدند، ولی بنده شهادت می‌دهم که مثل رزمندگان آن روز از کشور دفاع خواهند کرد و اشتیاق حضور همین جوانان در دفاع از حرم حضرت زینب در سوریه شاهد این ادعا است.

وی در ادامه گفت: ما در این چهل سال یاد گرفتیم که ایستادگی کنیم و به چه صورت حرفمان را به دشمنان بفهمانیم و امروز باید این را ادامه دهیم و این تجربه در اقتصاد، فرهنگ قطعاً جواب می‌دهد.

حاجی زاده با مقایسه اوضاع امروز کشور و ایام دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس گاهی درآمد ارزی کشور بسیار پایین بود حال آنکه تمام اقلام مصرفی ما هم وارداتی بود و با اینکه بهانه زیادی برای کوتاه آمدن داشتیم، اما ایستادگی کردیم، ولی امروز وضع به شکل دیگری است و در بسیاری از زمینه‌ها پیشرفت کرده ایم.

ایشان در ادامه با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به سربازان گفت: مخاطب این بیانبه شما جوانان هستید و مهم نیست که در آینده در کجا مشغول به کار خواهید شد، مهم این است درآن لحظه کارتان را مهمترین کار و آنجا را مرکز دنیا بدانید و در این صورت به توفیق نائل خواهید آمد.

حاجی زاده با تاکید بر لزوم ایستادگی نخبگان در برابر مشکلات کشور گفت: در زمان جنگ هم نخبگانی مثل شهید خرازی، شهید مقدم و شهید باقری ایستادند و جنگ را اداره کردند و این در حالی بود که آن‌ها می‌توانستند مسیر دیگری را انتخاب کنند، ولی راه ایستادگی و مقاومت را انتخاب کردند.

وی با اشاره به برخی مشکلات در دوران دفاع مقدس گفت: در بازی‌های فوتبال همین استادیوم آزادی گاهاً پر از جمعیت می‌شد، ولی برای اعزام ما کسی را نداشتیم و این مربوط به قسمت‌های تلخ دوران دفاع مقدس می‌شود و مسئولیت جنگ تنها بر دوش عده محدودی بود.

ایشان با تکیه و تاکید بر توانمندی‌های حوزه نظامی کشور گفت: در حوزه نظامی دشمن کاملاً ناامید است و هیچ غلطی از آن‌ها در مقابل ملت ایران بر نمی‌آید، ولی می‌بایست در حوزه اقتصاد و فرهنگ نیز این جبهه باز شود و با دشمن مقابله شود.

سردار حاجی زاده در خاتمه با اشاره به آینده روشن تمدن اسلامی و تلاش در راه ایجاد آن گفت: انقلاب اسلامی باید به تمدن بزرگ اسلامی ختم شود و بدانید ما تنها در مورد کشور ایران مسئول نیستیم و اگر ما در اینجا قدرتمند شویم مسلمانان در کشمیر و نیجریه و سایر نقاط نیز اوضاع بهتری خواهند داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *