رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فشارخون را جدی بگیرید/افزایش ۲ برابری مبتلایان به فشار خون در کشور

13:41 - 22 ارديبهشت 1398
کد خبر: ۵۱۶۶۱۳
۴۰ درصد از جمعیت مبتلا، از فشارخون بالای خود اطلاعی ندارند و زمانی متوجه آن می‌شوند که با مشکلات شدید جسمی یا بروز حمله قلبی، به بیمارستان منتقل ودر ICU یا CCU بستری شوند. در این شرایط جامعه باید نسبت به فشار خون و عوامل تهدید کننده آن آگاهی لازم کسب کند.

فشارخون را جدی بگیرید/افزایش ۲ برابری مبتلایان به فشار خون در کشوربه گزارش گروه فضای مجازی ، ۴۰ درصد از جمعیت مبتلا، از فشارخون بالای خود اطلاعی ندارند و زمانی متوجه آن می‌شوند که با مشکلات شدید جسمی یا بروز حمله قلبی، به بیمارستان منتقل ودر ICU یا CCU بستری شوند. بیماری‌های مزمن کلیه یکی از علائم پیشرفته فشارخون بالاست.
بسیج ملی فشار خون
نمکی وزیر بهداشت، به برگزاری بسیج ملی فشارخون بالا در کشور اشاره می‌کند و می‌گوید: هدف ما، افزایش آگاهی عمومی از خطرات فشارخون بالاست. مردم باید به فشارخون خود به عنوان یک عامل تهدیدکننده سلامتی، توجه ویژه‌ای داشته باشند. این موضوع در مردان ضرورت بیشتری پیدا می‌کند؛ چرا که در کشور‌هایی مانند ایران، مردان به معاینات دوره‌ای کمتر از زنان اهمیت می‌دهند.


رامین حشمت، عضو دبیرخانه کمیته ملی بیماری‌های غیر واگیر در پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم‌پزشکی تهران نیز در ادامه می‌گوید: بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با در نظر داشتن افراد ۳۰ سال به بالا، بیماران کلیوی و زنان باردار در همه سنین به عنوان گروه هدف، از ۲۷ اردیبهشت امسال آغاز می‌شود و تا ۱۵ تیر ادامه خواهد داشت.


جان باختن ۹۷ هزار ایرانی در سال ۲۰۱۷ بر اثر بیماری‌های مرتبط با فشارخون
عضو دبیرخانه کمیته ملی بیماری‌های غیر واگیر در پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم‌پزشکی تهران ضمن ارائه گزارشی، از جان باختن ۹۷ هزار ایرانی در سال ۲۰۱۷ بر اثر بیماری‌های مرتبط با فشارخون خبر داد و اظهار کرد: از سال ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۱۶، شیوع پرفشاری خون در ایران حدود سه برابر شده است.


۱۵میلیون مبتلا به فشارخون
از میان حدود ۱۵ میلیون بیمار مبتلا به فشارخون، فقط ۶۰ درصد آن‌ها از بیماری خود اطلاع دارند و فقط نیمی از بیماران برای کنترل بیماری خود دارو دریافت می‌کنند. تعداد کمی از بیماران، فرایند درمان را دنبال می‌کنند و در نهایت، فشارخون ۱۹ درصد این بیماران کنترل می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *