سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: امسال دغدغه معلم و تامین نیرو نخواهیم داشت

11:38 - 09 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۳۷۸
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش:  امسال دغدغه معلم و تامین نیرو نخواهیم داشت
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ما در پذیرش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، صرفا با یک آزمون معلم انتخاب نمی‌کنیم گفت: در سال ۱۴٠۳ دیگر دغدغه معلم و تامین نیرو نخواهیم داشت.

خبرگزاری میزان - نشست خبری علی فرهادی، صبح امروز، یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور اهالی رسانه در کانون پرورش فکری برگزار شد.

فرهادی در ابتدای این نشست فرهادی با بیان اینکه نزدیک به ۱۶ میلیون دانش‌آموز و اولیا آن‌ها توسط اخبار شما اهالی رسانه تغذیه می‌شوند گفت: وزیر آموزش و پرورش همواره بر اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح تاکید دارد.

وی با بیان اینکه معلمی ردای مقدسیست، یاد و خاطره شهید مطهری را گرامی داشت و ادامه داد: اعتماد عمومی به تحصیل و نظام تعلیم و تربیت توسط معلمان شکل می‌گیرد و این مهم را باید ارج نهاد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نحوه شناسایی معلمان نمونه کشور بر اساس کاندیداتوری معلمان نیست و انتخاب معلم نمونه بر اساس ارزیابی‌هایی که در چند سطح مختلف از میان همکاران، دانش‌آموزان و اولیا انجام شده، صورت می‌گیرد.

وی گفت: خلاقیت، نوآوری و ارزش‌سالاری را در هدف گذاری انتخاب معلمان نمونه در نظر داریم و سعی می‌کنیم تا این خصایص نیکو را به عنوان الگو به‌ جامعه انتقال دهیم.

فرهادی با بیان اینکه در سال گذشته سهم خیرین در مدرسه‌سازی ۱۱ درصد افزایش یافت گفت: سال گذشته هر هشت روز یک مدرسه ساخته شد و امیدواریم این مسیر را همینطور ادامه دهیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: در سال ۱۴٠۳ دیگر دغدغه معلم و تامین نیرو نخواهیم داشت و امیدوارم این مهم امری بدیهی و طبیعی در نظام تعلیم و تربیت کشور محسوب شود.

فرهادی در پاسخ به پرسشی درباره سلامت روان معلمان گفت: ما در پذیرش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، صرفا با یک آزمون معلم انتخاب نمی‌کنیم، مسائل رفتاری و مهارتی مجموعا ۶٠ درصد آزمون استخدامی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به این نکته که ما وظیفه داریم مدارس دولتی را تقویت و بر مدارس غیردولتی نظارت داشته باشیم ادامه داد: با پیگیرز‌های دولت و مسئولین همه معلمان شامل رتبه بندی شده‌اند.

فرهادی گفت: ما باید متناسب با اقلیم برای تقویم آموزشی کشور تصمیم بگیریم، تقویم آموزشی هنوز مصوب نشده و امیدواریم که به زودی با ایده‌های خوب و تاثیرگذاری رونمایی از آن را شاهد باشیم.

وی افزود: در سال گذشته با پیگیری وزیر آموزش و پرورش، ۶ هزار سند مالکیت برای مدارس و املاک آموزش و پرورش صادر شد که بیشترین آن‌ها در خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان و کردستان است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره مسکن فرهنگیان بیان کرد: مسکن فرهنگیان از چند مسیر دنبال می‌شود. یک بخش در بخش ثبت‌نام مسکن ملی بوده است که با وزارت راه و شهرسازی هماهنگ شده و معلمانی که برگه سبز دارند و حائز شرایط بوده‌اند در اولویت قرار ‌می‌گیرند. بیش از ۱۰۰ هزار نفر در استان‌ها شناسایی شده‌اند که فاقد مسکن هستند، در ۱۸ استان زمین برای ساخت ۵۰ تا ۸۰ هزار واحد مسکونی مهیا شده و به‌زودی عملیات ساخت این منازل شروع خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت:  ۴۷ درصد مدارس ابتدایی ما کمتر از ۲۶ نفره هستند و ۳۸ درصد بین ۲۶ تا ۳۵ نفر دارند، عدد کمی از مدارس نیز تراکم بالای ۳۵ نفر دارند. کمتر از ۲ درصد مدارس ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفر هستند که تعدادشان بسیار کم است، همچنین به برکت انقلاب اسلامی ۲۲۴ هزار نفر دانش‌آموز در مدارس عشایر درس می‌خوانند.

این خبر در حال تکمیل است...


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *