امیرعبداللهیان خواستار تداوم نقش هند در توقف جنگ در غزه شد

0:04 - 27 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۰۹۱
امیرعبداللهیان خواستار تداوم نقش هند در توقف جنگ در غزه شد
وزیر امورخارجه در تماس تلفنی با همتای هندی خود گفت: جمهوری اسلامی ایران خواستار یک آتش‌بس پایدار در غزه و برقراری آرامش صلح و امنیت در منطقه از سواحل مدیترانه تا دریای سرخ است.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه طی گفت‌وگوی تلفنی، همتای هندی خود را از چگونگی دفاع مشروع ایران و تنبیه رژیم اسرائیل مطلع کرد.

وی خواستار تداوم نقش دولت هند از طریق نهاد‌های بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل در توقف جنگ در غزه که ریشه بحران‌های جاری در منطقه است و همچنین پایان تجاوزها و جنایت‌ها رژیم صهیونیستی شد.

وزیر امور خارجه بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار یک آتش‌بس پایدار در غزه و برقراری آرامش صلح و امنیت در منطقه از سواحل مدیترانه تا دریای سرخ است.

وزیر خارجه هند نیز در این گفت‌وگو گفت: از نظر ما مهم‌ترین موضوع این است که شاهد کاهش تنش‌ها باشیم؛ ما خواستار مسئولیت‌پذیری همه طرف‌ها و پایانی خوش برای رفع تنش‌های جاری و بهبود اوضاع هستیم.

وی در پایان نسبت به وضعیت ۱۷ خدمه هندی در کشتی توقیف شده از سوی ایران ابراز نگرانی کرد و خواستار مساعدت از سوی جمهوری اسلامی در این زمینه شد.

امیرعبداللهیان در این باره گفت: ما در حال پیگیری جزئیات مربوط به کشتی توقیف شده هستیم و به زودی امکان ملاقات نمایندگان دولت هند با خدمه کشتی مذکور فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *