۴ هزار پزشک متخصص و فوق تخصص تا پایان مهر در کشور توزیع می‌شود

15:45 - 16 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۲۵۹
۴ هزار پزشک متخصص و فوق تخصص تا پایان مهر در کشور توزیع می‌شود
معاون درمان وزارت بهداشت از توزیع حدود ۴۰۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در کشور تا پایان مهر ماه خبر داد و گفت: مناطق محروم در اولویت قرار دارند و سهمیه هر دانشگاه تا آخر ماه مهر مشخص خواهد شد

خبرگزاری میزان- به گزارش وبدا، سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر یکروزه به استان لرستان ضمن بازدید از مراکز درمانی خرم آباد و بروجرد، در مراسم افتتاح بخش سی تی اسکن بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان بروجرد حضور یافت.

سفر به شهر خرم آباد و بازدید از مراکز درمانی

سعید کریمی ابتدا با حضور در شهر خرم آباد از مرکز درمانی آموزشی شهید رحیمی، مرکز ناباروری بیمارستان خیریه عسلی، مرکز رادیوتراپی باران، پروژه بزرگ بیمارستانی نیایش، بیمارستان مهر خرم آباد، مرکز آموزشی درمانی شهدای عشایر بازدید کرد و در این بازدید‌ها مسائلی از قبیل تامین تجهیزات، هتلینگ بیمارستانی، پروژه‌های توسعه و نوسازی بخش‌های بیمارستانی، پروژه ۵۱۵ تختخوابی بیمارستان نیایش، گسترش و ساخت بخش‌های جدید مرکز ناباروری بیمارستان خیریه عسلی، توسعه فضای بیمارستان مهر را مورد ارزیابی قرار داد.

همچنین، نحوه ارائه خدمات به بیماران در مرکز آموزشی درمانی شهدای عشایر و بیمارستان شهید رحیمی مورد بررسی و بازدید معاون وزیر بهداشت قرار گرفت.

سفر به شهر بروجرد و بازدید از مراکز درمانی

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه از مراکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) و شهید مصطفی چمران بروجرد بازدید کرد و سازه جدید، سی سی یو ۲، بخش‌های دیالیز، اورژانس اطفال و بخش‌های بستری را مورد ارزیابی قرار داد و به بررسی مسائل و نیازمندی‌ها این مراکز پرداخت.

افتتاح بخش سی تی اسکن بیمارستان امام خمینی (ره) از دیگر برنامه‌های سفر سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت بود. این دستگاه از فناوری ۱۶ اسلایس بهره می‌برد و برای نصب و راه اندازی آن هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان صرف شده است.

حضور در نشست هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی لرستان

نشست هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی لرستان با حضور سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

در این نشست که با حضور اعضا هیات رئیسه دانشگاه برگزار شد، بهرام دلفان رییس دانشگاه به تشریح عملکرد به ارائه گزارش از فعالیت‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی تحقیقاتی، پژوهشی و عمرانی دانشگاه پرداخت.

دلفان تلاش در اجرای فعالیت‌های عمرانی دانشگاه در ساخت پروژه‌ها و تامین تجهیزات و توسعه و پیشرفت پروژه‌ها را مثبت دانست و برحمایت از تامین منابع مناسب برای استمرار اجرای برنامه‌ها و ایجاد بستر‌های مناسب درمانی و بهداشتی در استان لرستان تاکید کرد.

کریمی با تقدیر از تلاش‌های موفقیت آمیز دانشگاه علوم پزشکی لرستان طی دوسال اخیر، گفت: بهرام دلفان رئیس دانشگاه با سخت کوشی در بهداشت و درمان استان تحول عظیمی را ایجاد کرده است که با پیگیری‌هایی که شاهد آن بوده ایم، ابر پروژه بیمارستان نیایش در طی یکسال اخیر دوبرابر رشد داشته است و امروز به مرز ۶۰ درصد فیزیکی رسیده است که با این روند امیدواریم به زودی شاهد بهره برداری از این ابر پروژه درمانی کشور باشیم.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: از جهت آمار تخت‌های بیمارستانی استان نسبت به گذشته از میانگین کشوری عقب‌تر بود که با پیگیری‌های دولت سیزدهم ۱۱۰۰تخت بیمارستانی در حال ساخت است و این استان از نظر سرانه تخت فاصله خود را با میانگین کشوری کم خواهد کرد.

وی تاکید کرد: تمام بیمارستان‌های استان دارای سی تی اسکن هستند و خوشبختانه ام آر آی در دسترس بیماران استان قرار دارد و اگر جایی نیاز باشد بازهم در حوزه تجهیزات سنگین و امکانات درمانی مانند آنژیوگرافی‌های قلبی و شتاب دهنده دانشگاه را یاری خواهیم داد.

معاون وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: امروز خرسندیم که خدمت رسانی در بهداشت و درمان استان در سطح بسیار خوبی در جریان است و همه پزشکان و پرستاران و کادر درمان با انگیزه در حال انجام وظیفه می‌باشند.

وی در ادامه سخنانش در مورد تامین نیرو‌های پزشکی تخصصی و فوق تخصصی بیان داشت: تا پایان مهر امسال بنا داریم که حدود ۴۰۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در کشور توزیع کنیم که مناطق محروم در اولویت قرار دارند و سهمیه هر دانشگاه تا آخر ماه مهر مشخص خواهد شد.

وی افزود: مرکز ناباروری عسلیان در سطح۳ و مرکز ناباروری بروجرد در سطح ۲ به مرز رشد فیزیکی ۸۰ درصدی رسیده‌اند و در آینده نزدیک شاهد افتتاح این مراکز خواهیم بود.

کریمی گفت: در گذشته بیماران بستری ناباروری تحت پوشش بیمه‌ای نبودند، اما در دولت سیزدهم ۹۰درصد تحت پوشش قرار گرفته اند و بیماران سرپایی نشان دار نیز به همین میزان تحت پوشش قرار دارند.

کریمی افزود: در زمینه افزایش تخت‌های آی سی یو و پی آی سی یو، رشد چشمگیری در دولت سیزدهم داشته ایم که تخت‌های پی آی سی یومراکز درمانی ما از تعداد ۵۰۰ تخت به دو برابر رسیده است. تخت‌های پی آی سی یو بروجرد نیز در این جریان افزایش یافت.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: در دولت سیزدهم حدود ۱۵۴۰۰ تخت راه اندازی شده است که در آینده نزدیک ۷۰۰۰ هزار تخت نیز اضافه خواهد شد. همچنین با مجوز استخدام و از طریق آزمون استخدامی ۲۸ مهر، ۲۵۰۰۰ نیرو و کادر درمان جهت ارائه خدمات به مردم به نظام سلامت کشور اضافه خواهند شد.

گفتنی است، در این سفر  بهرام دلفان رئیس دانشگاه، علی فرهادی معاون توسعه، سیاوش بیرانوند معاون درمان و تعدادی از مدیران استانی و دانشگاهی وی را همراهی کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *