رویداد فناورانه پتروفن زون۲ در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی آغاز شد

20:10 - 15 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۱۰۴
رویداد فناورانه پتروفن زون۲ در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی آغاز شد
رویداد فناورانه پتروفن زون۲ با هدف حل مسائل صنعتی در ۶ شرکت پتروشیمی‌امیرکبیر، غدیر، فناوران، تخت جمشید، رازی و نوید زرشیمی و با مشارکت بیش از ۳۰ شرکت دانش بنیان از سراسر کشور، در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی آغاز به کار کرد.

خبرگزاری میزان - رویداد فناورانه پتروفن زون۲ که با هدف شناسایی و حل موضوعات فناورانه شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برنامه‌ریزی شده است، با حضور مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و شرکت ‌های شتاب‌دهنده و دانش‌بنیان آغاز به‌کار کرد. 

در رویداد پتروفن زون۲ بیش از ۳۰ شرکت دانش بنیان از سراسر کشور برای حضور و حل موضوعات فناورانه ۶ شرکت پتروشیمی‌ امیرکبیر، غدیر، فناوران، تخت جمشید، رازی و نوید زرشیمی حاضرشده‌اند. 

شرکت‌های دانش‌بنیان در این رویداد با حضور و جلسات تخصصی در محل مجتمع‌های پتروشیمی و گفت‌وگو با مدیران و کارشناسان مربوطه، ۸۲ نیاز فناورانه را از نزدیک بررسی می‌کنند و به ارائه راه حل‌های آن‌ها می‌پردازند تا با عقد تفاهنامه همکاری ومتعاقباً انعقاد و قراردادها، مسیر مشخصی برای حل موضوعات فناورانه شرکت‌های پتروشیمی ارائه دهند. 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در آیین افتتاحیه رویداد فناورانه پتروفن زون۲، اظهار کرد: برگزاری رویداد پتروفن زون۱ در سال گذشته ثمرات خوبی برای صنعت پتروشیمی در منطقه ویژه به همراه داشت و از مجموع ۲۴ تفاهم‌نامه به انعقاد ۶ قرارداد میان شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های پتروشیمی منجر شد و ۳ تفاهم‌نامه نیز در آستانه انعقاد قرارداد هستند. 

برزگر با بیان اینکه به دنبال حل مسائل و افزایش اثربخشی در رویداد پتروفن زون۲ هستیم، ادامه داد: برگزاری این رویداد‌ها باید با هدف رسیدن به نتیجه مطلوب باشد و صرف برگزاری رویداد‌های مختلف، چندان اثربخش نخواهد بود. 

وی با اشاره به عمر بالای ۲۰ سال شرکت‌های پتروشیمی و ظرفیت ۳۰ میلیارد دلاری ایجاد شده در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، از وجود فرصت‌های بسیار در حوزه‌های حل مسائل شرکت‌های پتروشیمی، تکمیل زنجیره ارزش مهندسی معکوس و خودکفایی، HSE، افزایش بهره وری و بهینه‌سازی مصرف انرژی، افزایش کیفیت، جلوگیری از واردات، محیط زیست و توسعه برای دانش بنیان‌ها خبر داد. 

رئیس هیئت‌ مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، گفت: یکی از اهداف این سازمان ترسیم و تدوین نقشه راه دانش‌بنیان و تبدیل شدن به ناحیه نوآوری است، به شکلی که اکوسیستم و زیست‌بوم نوآوری در منطقه گسترش یابد. 

برزگر، اضافه کرد: قرارداد اولین کارخانه نوآوری نیز در منطقه ویژه منعقد شده و در مرحله اجرا قرار دارد. 

به گفته وی، آینده روشن انقلاب اسلامی در صنعت پتروشیمی با حضور دانش‌بنیان‌ها محقق خواهد شد وهمت، تلاش و توانمندی دانش‌بنیان‌ها در کنار پشتیبانی شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه و سازمان منطقه ویژه به‌ امید بخشی و ایجاد اقتدار صنعتی برای ایران اسلامی منتهی خواهد شد. 

برزگر ضمن تشکر از مدیران و سرپرستان شرکت‌های پتروشیمی مسقر در منطقه اقتصادی پتروشیمی، برگزاری این رویداد فاخر در صنعت پتروشیمی را عامل ایجاد اقتدار صنعتی، امید‌آفرینی، افزایش خودباوری و اعتماد به نفس شرکت‌های پتروشیمی و همچنین جوانان نخبه و شرکت های دانش بنیان عنوان کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *