رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزیر بهداشت از بیمارستان‌های استان چهارمحال و بختیاری بازدید کرد

10:11 - 13 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۹۸۴
وزیر بهداشت از بیمارستان‌های استان چهارمحال و بختیاری بازدید کرد
وزیر بهداشت در دومین روز از سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری از بیمارستان سیدالشهدا (ع) فارسان و بیمارستان «شهدا»‌ی لردگان و همچنین محل احداث مرکز منتخب بهداشتی و درمانی شبانه‌روزی بخش باباحیدر بازدید کرد.

خبرگزاری میزان- به گزارش وبدا، بهرام عین اللهی در دومین روز از سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری، در حاشیه بازدید از بیمارستان سیدالشهدا (ع) شهرستان فارسان با اشاره به مراجعه بیماران چندین شهرستان به این مرکز درمانی، گفت: این بیمارستان دارای ۱۳۲ تخت بوده و باتوجه به حجم بالای مراجعات، ظرفیت کنونی کافی نیست و پروژه الحاقی ۱۰۳ تختخوابی نیز در این مرکز درمانی در حال ساخت است.

وی افزود: بخشی از اعتبارات مصوب سفر استانی رییس جمهور به این پروژه اختصاص یافته که امیدواریم با تامین منابع مورد نیاز، توسعه زیرساخت‌ها از جمله راه اندازی بخش MRI و افزایش دسترسی به خدمات تشخیصی و درمانی با کیفیت به زودی محقق شود.

وزیر بهداشت همچنین در بازدید از محل احداث مرکز منتخب بهداشتی و درمانی شبانه روزی بخش باباحیدر این شهرستان از ساخت و افتتاح این مرکز در زمینی با زیربنای دو هزار و ۵۰۰ متر مربع، تا پایان سال خبر داد.

عملیات اجرایی ساختمان دانشکده پرستاری لردگان آغاز شد

بهرام عین اللهی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت ساختمان دانشکده پرستاری لردگان در با حضور وزیر بهداشت، نماینده مردم لردگان، خانمیرزا و فلارد در مجلس شورای اسلامی و رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از رشد آموزش پزشکی در مناطق محروم به عنوان یکی از راهبرد‌های وزارت بهداشت یاد کرد و گفت: مجوز موافقت اصولی دانشکده پرستاری لردگان در شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی صادر شده است.

وزیر بهداشت موقعیت جغرافیایی دانشکده پرستاری لردگان را از نظر مجاورت با بیمارستان شهدا، بسیار مطلوب دانست و ابراز امیدواری کرد که به سرعت ساختمان این دانشکده ساخته و محلی برای تربیت نیروی انسانی در رشته‌های پرستاری و مامایی با استفاده از ظرفیت‌های بومی منطقه برای حل مشکلات شود.

۶۰ هزار دانشجوی پرستاری، مامایی، اتاق عمل و هوشبری در کشور تحصیل می‌کنند

وزیر بهداشت رشد آموزش پزشکی در مناطق محروم به عنوان یکی از راهبرد‌های اصلی وزارت بهداشت یاد کرد و گفت: مجوز موافقت اصولی دانشکده پرستاری لردگان در شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی صادر شده است.

وزیر بهداشت موقعیت جغرافیایی دانشکده پرستاری لردگان را از نظر مجاورت با بیمارستان شهدا، بسیار مطلوب دانست و ابراز امیدواری کرد که به سرعت ساختمان این دانشکده ساخته شده و محلی برای تربیت نیروی انسانی در رشته‌های پرستاری و مامایی با استفاده از ظرفیت‌های بومی منطقه برای حل مشکلات باشد.

عین اللهی با بیان این مطلب که سالانه ۸۹۰۰ نفر از طریق کنکور سراسری در رشته پرستاری پذیرش می‌شوند، گفت: همچنین سالانه ۱۰۰۰ نفر در ۱۳ رشته کارشناسی ارشد و ۹۰ نفر در مقطع دکترای پرستاری آغاز تحصیل می‌کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تعداد پذیرفته شدگان در دو رشته اتاق عمل و هوشبری، سالانه ۳۰۰۰ دانشجو و در رشته مامایی سالانه ۱۲۰۰ دانشجوست.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۶۰ هزار دانشجوی پرستاری، مامایی، اتاق عمل و هوشبری در مقاطع گوناگون به تحصیل اشتغال دارند.

گفتنی است در دویست و هشتاد و هفتمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی، مجوز این دانشکده صادر شده و بنا به گفته بامری، نماینده مردم لردگان، خانمیرزا و فلارد در مجلس، برای احداث این دانشکده ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

ارزیابی خدمات بیمارستان «شهدا»‌ی لردگان از سوی وزیر بهداشت

بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از از بخش‌های مختلف بیمارستان «شهدا»‌ی لردگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در آستانه سالروز ارتحال امام راحل قرار داریم که پیشرفت و دستاورد‌های نظام اسلامی، مرهون هدایت حکیمانه ایشان و رهبر معظم انقلاب اسلامی است. در این ایام توفیق حاصل شد تا در یکی از مناطق کم برخوردار کشور؛ لردگان حاضر شویم و کمبود‌ها و نارسایی‌های بهداشتی و درمانی این منطقه از کشور را از نزدیک بررسی کنیم.

وی افزود: نماینده مردم لردگان از محرومیت‌های این منطقه سخن گفته بود و ما تلاش کردیم که مشکلات آن را از نزدیک بررسی کنیم. بیمارستان شهدا لردگان دارای ۱۹۰ تخت است که جمعیت شهرستان‌های اطراف نیز از خدمات این مرکز بهره مند می‌شوند و سیاست ما، پشتیبانی و حمایت از بیمارستان‌های بزرگ و مرکزی به ویژه در مناطق محروم است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: خوشبختانه در ماه‌های قبل، تجهیزات مورد نیاز بیمارستان شهدا لردگان شامل دستگاه MRI و سی تی اسکن نصب و فعال و نشان داده شده که مدیران نظام سلامت کشور، بیشتر اهل کارند، تا حرف و وعده.

عین اللهی در پایان این بازدید همچنین بر تأمین کامل نیاز‌های بیمارستان شهدا لردگان و گسترش فضا‌های درمانی آن، تاکید کرد.

انتهای پیام/

 




 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *