گزارش|

تمهیدات ویژه امنیتی برای برگزاری امتحانات نهایی؛ متخلفین نقره‌داغ می‌شوند

10:40 - 27 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۰۴۳
تمهیدات ویژه امنیتی برای برگزاری امتحانات نهایی؛ متخلفین نقره‌داغ می‌شوند
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در خصوص برخورد با متخلفین امتحانات نهایی گفت: طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی و دستور دادستان محترم کل کشور، برای رسیدگی سریع و فوری به تخلفات امتحانی شعبه ویژه در نظر گرفته می‌شود.

خبرگزاری میزان - طبق مصوبه ۸۶۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، سهم سوابق تحصیلی در کنکور سال جاری، ۴۰ درصد قطعی تعیین شده و قرار است این سهم در کنکور سال آینده به ۵۰ و تا سال ۱۴۰۵ به ۶۰ درصد برسد.

اهمیت این موضوع در راهیابی دانش‌آموزان به دانشگاه و دغدغه دانش‌آموزان و اولیا آن‌ها در رابطه با امنیت برگزاری امتحانات و جلوگیری از تقلب برخی افراد سودجو به یکی از موضوعات مهم این روز‌ها تبدیل شده است، به همین علت نیز مسئولان مرتبط با برگزاری این امتحانات به بیان توضیحاتی در رابطه با سازوکار حفظ سلامت برگزاری امتحانات نهایی پرداخته‌اند.

تعیین شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات امتحانی

در همین رابطه رضا مراد صحرایی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با میزان در خصوص برخورد با متخلفین امتحانات نهایی گفت: طبق مصوبه شورای عالی امنیت و دستور دادستان محترم کل کشور، برای رسیدگی سریع و فوری به تخلفات امتحانی شعبه ویژه در نظر گرفته می‌شود وقطعا برخورد با افرادی که تخلف می‌کنند بازدارنده است.

مراد صحرایی پیش از این نیز در نشست استانداران سراسر کشور با بیان اینکه دانش‌آموزی که در یک امتحان تقلب کند از کل آزمون‌ها محروم می‌شود گفته بود: در حوزه‌های برگزاری امتحانات نهایی مرکز تصحیح برگه داریم و امکان خروج برگه امتحانی از حوزه وجود ندارد، همچنین سوالات امتحانی در امنیت کامل طراحی و به دست دانش‌آموزان می‌رسد و با توجه به اینکه یک ربع قبل از آغاز آزمون در‌های شعب امتحانی بسته می‌شود هنگام  آغاز آزمون رسیدن سوالات به دست دانش‌آموزان خودمان سوالات را منتشر می‌کنیم تا شبهه‌ای در مورد لو رفتن سوالات وجود نداشته باشد.

احتمال محرومیت ۱۰ ساله دانش‌آموزان متخلف از امتحانات

محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش نیز در نشستی خبری به بیان جزئیاتی از روند برگزاری امتحانات نهایی پرداخت و در خصوص امنیت این امتحانات گفت: همراه داشتن وسیله تقلب موجب محرومیت از کل آزمون‌های همان سال می‌شود و در صورت استفاده از این وسایل و افشای سوالات از یک تا ۱۰ سال از کل امتحانات محروم می‌شوند.

وی با بیان اینکه رصد شبکه‌های مجازی سودجو در تلگرام از طریق وزارت کشور به پلیس فتا اعلام شده است ادامه داد: تمام حوزه‌های اجرای آزمون به دوربین مدار بسته مجهز می‌شوند و تمام حوزه‌ها راکت سیگنال‌یاب دارند.

سوء استفاده سودجویان سایبری در پوشش فروش سوالات امتحانی

در رابطه با اقدامات پلیس فتا، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نیز گفت: متاسفانه سودجویانی که از هر فرصتی برای سوءاستفاده از کاربران فضای مجازی استفاده می‌کنند ممکن است تحت عناوین و بهانه‌هایی مانند فروش سوالات امتحانی، فروش لوازم تقلب و ... اقدام به سوءاستفاده از دانش‌آموزان کنند. در واقع این افراد از سن و تجربیات کم دانش‌آموزان سوءاستفاده کرده و اقدام به دریافت مبالغ بالا از آنان کرده یا آنان را به صفحات جعلی و فیشینگ هدایت کرده و نسبت به خالی کردن حسابشان اقدام می‌کنند.

 وی با تاکید بر اینکه پلیس فتا حتما با افراد سودجو که تحت بهانه‌هایی نظیر فروش سوالات امتحانی، ابزار‌های تقلب و ... اقدام به سودجویی کنند، برخورد خواهد کرد، گفت: تیم‌های رصد پلیس فتا در فضای مجازی حضور دارند و مردم هم می‌توانند در صورت مشاهده چنین مواردی حتما با پلیس از طریق تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.

امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم از روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت آغاز و تا ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ادامه دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *