جشنواره ۸ فرمان رهبر انقلاب درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی؛ بررسی‌ راهکارهای عملیاتی و چگونگی مردمی سازی

11:38 - 10 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۹۶۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
جشنواره ۸ فرمان رهبر انقلاب درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی؛ بررسی‌ راهکارهای عملیاتی و چگونگی مردمی سازی
رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: جشنواره هشت فرمان مقام معظم رهبری درباره مفاسد اقتصادی برای مبارزه با اژدهای هفت سر فساد برگزار شده است.

خبرگزاری میزان - داود گودرزی، رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران و دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی در نخستین جشنواره هشت فرمان مقام معظم رهبری درباره مفاسد اقتصادی گفت: پس از ۲۲ سال از صدور فرمان رهبر انقلاب توانستیم این همایش را برگزار کنیم. اولین گام مبارزه با فساد جرات، جسارت و شجاعت مبارزه با فساد بعد از پاک دستی است، گام دوم فهم درست از اینکه فساد چگونه به وجود آمده و چگونه می توان با آن‌مقابله کرد، است.

وی گام سوم را پیگیری برای مبارزه با فساد عنوان کرد و ادامه داد: گام چهارم راهکار عملیاتی است که نخبگان در این بخش موثر هستند و باید به ما کمک کنند، گام بعدی  مردمی سازی است که رهبر انقلاب در مشهد به آن تایید کردند و عنوان کردند، چگونه می توان مردم را درگیر اقتصاد کرد. 

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه جشنواره ما در رابطه با ۲ نکته آخر یعنی راهکار عملیاتی و مردمی سازی است، افزود: یکی از راه‌هایی که می توان مردم را درگیر کرد همین جشنواره است و ما برای مبارزه با فساد نیاز به بدنه نخبگی داریم تا راهکار ارائه شود و توسط مردم جریان سازی و مطالبه‌گری صورت گیرد و مسئولان آن‌ها را عملیاتی کنند.

گودرزی با اشاره به اینکه جریان نخبگی آن‌گونه که باید درگیر مسئله مبارزه با فساد نشده است، اظهار کرد: این اژدهای هفت سر باید جدی گرفته شود و طراحی این جشنواره برای مبارزه با اژدهای هفت سر برگزار شده است.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران در خصوص اهداف این جشنواره توضیح داد: اهداف فراخوان این جشنواره عبارت است از جمع آوری ،نظرات گزارشات و راهکارهای علمی و عملی مبارزه با مفاسد اقتصادی متناسب با شرایط سیاسی ،اقتصادی ،اجتماعی، اداری و حقوقی کشور، برقراری ارتباط بین گروههای مردمی با تبادل نظرات آسیبها و راهکارها و تقویت زمینه مطالبه گری و پاسخگوئی، کشف شناسایی و حمایت از فعالان بخش مردمی و علاقمندان مبارزه با مفاسد اقتصادی، شبکه سازی ساماندهی و بهره گیری از ظرفیت و توان نیروهای ،علمی هنری و رسانه ای در جهت گفتمان سازی فرهنگ و روش مبارزه با فساد مبتنی بر امر مسئله محوری، بهبود و تقویت زیر ساختهای مشارکت مردم در فعالسازی حوزههای اقتصادی، تبیین اهمیت و جایگاه اقدام پیشگیرانه در قبال مفاسد اقتصادی، ارائه الگوهای موفق و الگوسازی نظرات و خلاقیتهای مؤثر در عرصه مبارزه با فساد و بیان اقدامات پیشگیرانه با هدف امید آفرینی بین آحاد جامعه و کنترل فساد اقتصادی در کشور و بررسی موانع چالشها و آخرین وضعیت مبارزه با مفاسد اقتصادی.

کاظمی، معاون وزیر دادگستری هم در این جشنواره عنوان کرد: این جلسه جز معدود جلساتی است که بعد از صدور فرمان رهبر انقلاب به صورت مردمی برگزار شده است.

وی ادامه داد: این سند هم فساد کلان هم فساد خرد را شامل می‌شود ما در مقطعی به فساد خرد توجه می‌کردیم و این در حالی است که در قرآن به فساد کبیر توجه شده، فساد کبیر اعتماد مردم را مخدوش می کند و در این سند اعتماد مردم و بیت المال و سرمایه‌های مادی، انسانی و اجتماعی به صورت وسیع تر در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این نکته که جمهوری اسلامی جزو اولین دولت‌ها بود که به کنواسیون مبارزه با فساد پیوست گفت:  فساد همه جا ریشه می‌دواند، ما باید الگوی ضد فساد خلق کنیم.

گفتنی است که این جشنواره در قالب‌های آثار علمی و پژوهشی از جمله مقاله، گزارش سیاسی، کتاب و پایان نامه، ایده و آثار هنری از جمله پوستر، کاریکاتور، کلیپ نماهنگ و فیلم کوتاه، موشن گرافی، استاپ موشن، ویدئو کامنت و انواع ویدیو، گزارش مصاحبه خبر و یادداشت و بخش ویژه برگزار می‌شود.

همچنین چاپ و دریافت آثار و پیش‌نشست‌ها و نشست‌های استانی از تاریخ ۱۰ اردیبهشت تا ۱۰ مهر ۱۴۰۲ و اعلام اسامی راه یافتگان به بخش مسابقه اختتامیه و اهدای جوایز آذرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *