رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

نتیجه هم‌افزایی قوای سه‌گانه بهبود معیشت مردم و امنیت پایدار است

13:19 - 09 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۴۰۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نتیجه هم‌افزایی قوای سه‌گانه بهبود معیشت مردم و امنیت پایدار است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اختلاف سلیقه نباید منجر به تنش شود گفت: هم‌افزایی قوای سه‌گانه و دستگاه‌ها در حوزه توسعه منتج به اشتغال، امنیت پایدار و بهبود معیشت مردم است.

خبرگزاری میزان - رهبر انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر امسال که بعد از سه سال محدودیت کرونایی برگزار شد خطاب به مسئولان کشور فرمودند: همکاری، همدلی وهم افزایی سه قوه را یک راهبرد بسیار مهم و اساسی برای حل مشکلات و پیشرفت کشور اعلام کردند و با اشاره به ترتیبات خوب قانون اساسی درباره تشکیل قوای سه گانه فرمودند: اگر قوای مقننه، مجریه و قضاییه به‌طور کامل همکاری کنند، کار‌ها به هیچ وجه گره نمی‌خورد که خودِ مسئولان و مدیران این قوا می‌دانند که این همکاری و هم‌افزایی چگونه ایجاد می‌شود.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با میزان، در این رابطه بیان داشت: یکی از ضرورت‌های توسعه کشور همراهی و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف نظام از جمله دولت مجلس و قوه قضاییه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب بر همدلی و هم‌افزایی سه قوه کاملا کارشناسی، علمی، مدیریتی و درست است. هم‌افزایی دستگاه‌ها در حوزه توسعه منتج به اشتغال، امنیت پایدار و بهبود معیشت مردم می‌شود.

نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب گفت: دستگاه‌ها به جای اینکه در مقابل هم قرار بگیرند باید کنار هم باشند. اختلاف سلیقه نباید منجر به تنش شود. مجلس در حوزه قانونگذاری می‌تواند اولویت دولت را در دستور کار قرار دهد.

حیدری افزود: در پاره‌ای از مواقع تذکرات و توصیه مجلس و نمایندگان نادیده گرفته می‌شود که باعث رنجش و گله‌مندی است. مجموعه دولت باید با نمایندگان هماهنگ باشند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه وحدت و اصلاح باید از درون کشور باشد اظهار کرد: اگر دستگاه‌های مختلف درک مشترکی از مسائل کشور داشته باشند می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های داخلی به عنوان کشوری پیشرفته در شان نظام و انقلاب باشیم.

وی گفت: ما ظرفیت منابع و نیروی انسانی عظیمی داریم، اما به دلیل اختلاف سلیقه آنطور که باید این منابع مدیریت نمی‌شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *