رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توان تهییج بدنه شهرداری برای رسیدن به یک هدف بزرگ و مشترک را دارم

13:09 - 20 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۶۶۶۳
کاندیدای تصدی پست شهرداری تهران گفت که توان تهییج بدنه شهرداری برای رسیدن به یک هدف بزرگ و مشترک را دارد.

توان تهییج بدنه شهرداری برای رسیدن به یک هدف بزرگ و مشترک را دارم

به گزارش گروه جامعه ، با پایان یافتن ارائه برنامه‌ها از سوی پیروز حناچی دومین کاندیدایی که امروز به ارائه برنامه‌های خود برای تصدی گری پست شهرداری تهران پرداخت، تعدادی از اعضای شورای شهر به طرح سوال از وی پرداختند.

الهام فخاری با اشاره به رویکرد‌های حناچی اظهار کرد: در برنامه‌های شما جای چند بحث را کم رنگ دیدم. به خصوص در بحث پسماند لازم می‌دانم تا برنامه‌های مدونی ارائه شود و مشخصا اعلام کنید دوره زمانی رسیدگی به این موضوع و مشارکت کنندگان ساماندهی چه کسانی هستند.

وی ادامه داد: یکی از بنیادی‌ترین وظایف شهرداری تهران بحث خدمات شهری است، اما آن قدر درگیر مسائل دیگر شهرداری می‌شویم که این وظایف نیز مغفول می‌ماند.

دیپلماسی شهری موضوع دیگری بود که فخاری به آن اشاره کرد و گفت: در برنامه شما و نامزد قبلی در مورد دیپلماسی شهری رویکردی مشاهده نکردم. به عنوان معاون وزیر به صورت مستقیم با شهرداری تهران ارتباط داشته و با تخلفات برخورد کرده اید. آیا تصویری که هم اکنون از شهرداری تهران دارید تفاوت ویژه‌ای با گذشته دارد؟

زهرا صدر اعظم نوری عضو دیگری بود که به طرح سوال از حناچی پرداخت و گفت: برنامه شما دارای چارچوب است و چالش‌ها را احصا کرده بودید و بر این اساس برنامه ارائه دادید. مهم‌ترین معضلات پایتخت در حوزه شهرسازی بوده و نحوه عملکرد و خروجی آن حائز اهمیت است. باید رضایت شهروندان در حوزه شهرسازی بر اساس طرح جامع و تفصیلی افزایش پیدا کند، اما تا امروز در این محور‌ها هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی با بیان اینکه در حوزه شهرسازی سیاست تخریب محیط زیست نابودی باغات شهر را به همراه داشته است، اضافه کرد: ۱۲۸۰ هزار متر مربع از باغات نابود شده و سیاست‌ها باعث بروز ترافیک و آلودگی هوا شده است. شما چه برنامه عملیاتی برای سامان دهی در حوزه معماری و شهرسازی دارید؟

بهاره آروین عضو دیگر شورای شهر تهران اولویت و تمرکز روی همه کار‌ها را محتمل بر انجام نشدن هیچ کاری دانست و گفت: بهتر است به جای تمرکز روی همه حوزه‌ها به روی دو یا سه حوزه تمرکز ویژه داشته باشیم. شما چالش‌ها را خوب رصد کرده اید و برای هر یک راهبرد ارائه داده اید، اما رسیدگی به تمام این مسائل همه وقت شهردار را خواهد گرفت.

عضو هیئت رییسه شورای شهر تهران با اشاره به بحث افزایش سهم درآمد پایدار عنوان کرد: افزایش سهم ۲۰ درصدی، ۲۷ درصدی و ۳۲ درصدی مطرح می‌شود، اما هنوز مشخص نیست که این میزان چقدر باید احصا شود. بهتر است آمار سازی‌ها ناشی از تعریف نباشند و شاخص‌ها را کاملا مشخص کنیم.

در ادامه آرش حسینی میلانی بحث تامین آب را یکی از مشکلات شهر تهران عنوان کرد و درباره حریم پایتخت سوال کرد.

وی گفت: برای طرح راهبردی حریم پایتخت چه گام‌هایی برداشته اید؟ تهران شهری انسان محور است و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد. درباره شهر انسان محور باید چه کنیم این موضوع در پایتخت نادیده گرفته می‌شود برنامه‌های خود در این زمینه ارائه دهید.

احمد مسجد جامعی صحبت‌های خود را با یک اعتراض شروع کرد و گفت: به این موضوع که طی یک روز ۵ کاندیدا نظرات خود را ارائه می‌کنند اعتراض دارم، زیرا فرصتی برای بحث وجود ندارد در صورتی که باید در کمیسیون‌ها برنامه‌های آن‌ها مورد بحث قرار گیرد. اگر زمان را فشرده کنیم، برخی از موضوعات مغفول می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه نگاه به بحث‌ها و آسیب‌های پایتخت از جمله آلودگی هوا و آسیب‌ها اجتماعی یکسان نیست، تصریح کرد: بیشترین آلودگی هوا در شهر ری وجود دارد که علت آن کارخانه سیمان است. در برخی از نقاط تهران آلودگی ناشی از شن و ماسه داریم پس یک راه حل کلی نمی‌تواند موثر باشد.

مسجد جامعی بحث مدیریت بحران را موضوع دیگر عنوان کرد و افزود: پس از زلزله سال گذشته از حوزه‌های مدیریت بحران بازدید داشته ایم. مسئله فرونشست زمین بعد از زلزله دومین موضوعی ست که پایتخت را تهدید می‌کند و باید فکر‌ی برای آن شود.

حاشیه نشین‌ها موضوع دیگری بود که وی به آن اشاره کرد و گفت: نگرانیم که حاشیه نشین‌ها به این طرف بیایند و حاشیه بر متن غلبه کند. چه نگاهی برای این موضوع دارید؟

شهربانو امانی عضو دیگری بود که به طرح سوال از حناچی پرداخت و گفت: توجه به سرمایه انسانی درون سازمانی موضوعی است که باید به آن نگاهی ویژه شود. براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران ۹ معاونت شهرداری باید به ۳ معاونت تبدیل شود، شما اگر شهردار شوید کدام معاونت‌ها را ادغام می‌کنید؟

ابراهیم امینی مهم‌ترین دغدغه مدیریت شهری را تامین منابع عنوان کرد و گفت: اگر منابع در حوزه شهرسازی معماری فرهنگی و اجتماعی وجود داشته باشد کار‌ها به خوبی پیش می‌رود، ولی اگر پول نباشد همه کار‌ها قفل می‌شود. مدیریت کلان شهری چه برنامه‌ای برای تامین منابع شهری دارد؟

حناچی: نگاهم به شهرداری تهران قبل و بعد از ورودم کاملاً متفاوت است

با پایان یافتن سوالات اعضای شورا از حناچی، وی در پاسخ به سوالات آن‌ها اظهار کرد: ثروت از محل پتانسیل‌های فرهنگی و اجتماعی به وجود می‌آید و همه کلان شهر‌های دنیا به آن توجه می‌کنند.

کاندیدای تصدی پست شهرداری تهران درباره ساماندهی وضعیت پسماند در پایتخت گفت: تفکیک پسماند از مبدا و آموزش و روش اصولی جمع آوری زباله‌ها باید در دستور کار قرار گیرد. شیوه فعلی جمع آوری پسماند مایه وهم همه است. تولید زباله باید کاهش پیدا کند و تفکیک از مبدا را از خانه‌ها شروع کنیم.

حناچی با بیان اینکه کنترل کردن و رصد را در دوره جدید در همه حوزه‌ها پیگیری می‌کنم، عنوان کرد: عادت دارم وقتی کاری را به عهده من می‌گذارند آن را جدی پیگیری کنم و قبل از سایر دستگاه‌های نظارتی خود ما هستیم که باید کنترل و رصد را انجام دهیم. از ۲۰ سال گذشته تا امروز با شهرداری‌ها از شهر کوچک تا کلانشهر همکاری داشتم، اما نگاهم نسبت به شهرداری تهران قبل و پس از ورودم کاملا متفاوت شده است.

وی ادامه داد: توان انجام این را دارم که بدنه شهرداری را برای رسیدن به یک هدف بزرگ و مشترک تهییج کنم و البته درصد کمی از این بدنه دنبال مسائل حاشیه‌ای هستند.

تغییر رویکرد از برج باغ به خانه باغ موضوع دیگری بود که حناچی به آن اشاره کرد و در ادامه درباره بحران تاب آوری در پایتخت گفت: پادگان ۰۶ با ارزش‌ترین پادگان کشور است که هم می‌توان آن را به تهدید و هم فرصت تبدیل کرد. با تلاش‌های انجام شده و تقویت زیر ساخت ها، ۳۵ هکتار معادل پارک ملت را به سهم فضای سبز پایتخت از این پادگان اضافه کردیم و این ناشی از همکاری شهرداری و نیرو‌های مسلح بود.

وی منطقه ۲۲ را عامل وهم در تمام دوره‌های شهرداری دانست و گفت: مسیر قانونی برای رفع معضلات این منطقه انجام شده و فردا در کمیسیون ماده ۵ و پس از آن در کمیسیون عالی معماری و شهرسازی به تصویب خواهیم رساند.

حذف امضای طلایی از حوزه‌های شهرسازی موضوع دیگری بود که حناچی به آن اشاره کرد و گفت: امضای طلایی موضوعی بود که به بدنه آسیب وارد می‌کرد به همین دلیل به معاونان شهرسازی مناطق تفویض اختیار شد، البته تلاش شده تا در همین راستا فرایند صدور پروانه به سه ماه کاهش پیدا کند.

 انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *