ژاپن بازنده‌ سربلند جام جهانی؛ سبقت مجاز سامورایی‌ها از آسیا

11:17 - 15 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۴۴۹۳
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
تیم ملی فوتبال ژاپن در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری در بحث فنی و ساختاری داشته، به طوری که آوازه خود را از آسیا فراتر برده است.

خبرگزاری میزان - روز ۱۲ فروردین سال جاری وقتی نام تیم ملی ژاپن در گروه E مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در کنار تیم‌های بزرگی چون آلمان و اسپانیا قرار گرفت، شاید کمتر کسی به این فکر می‌کرد که سامورایی‌ها بالاتر از ژرمن‌ها به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی خواهند شد و این اتفاق افتاد و باعث شگفتی هواداران فوتبال شد.

ژاپنی‌ها موفق شدند آلمان و اسپانیا را شکست داده و با ۶ امتیاز در جایگاه اول گروه مرگ جام جهانی قرار بگیرند و در مرحله حذفی این مسابقات حریف کرواسی شوند. آنها در دیدار با کرواسی هم با اعتماد به نفس و باور زیادی راهی میدان شدند و با وجو به ثمر رساندن گل اول، پس از تساوی یک بر یک در ۱۲۰ دقیقه وقت قانونی، در ضربات پنالتی مغلوب درخشش دروازه‌بان کروات‌ها شدند.

تیم ملی ژاپن تا پیش از جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه هرگز موفق به صعود به این آوردگاه بزرگ نشده بود، اما از جام جهانی ۹۸ تا کنون یعنی در ۷ دوره پیاپی بصورت منظم حضور پیدا کرده و در ۴ دوره هم موفق به صعود از گروه خود شده است. ژاپنی‌ها در ۴ حضور در مرحله یک هشتم پایانی تاکنون راهی برای صعود به مرحله بعد پیدا نکرده‌اند و با بدشانسی مقابل تیم‌های ترکیه، پاراگوئه، بلژیک و کرواسی حذف شده‌اند که 2 بار از آنها در ضربات پنالتی بوده است.

مسئولان فوتبال ژاپن موفق شدند در سال ۲۰۰۲ میلادی مشترکاً با کره جنوبی میزبان بازی‌های جام جهانی شده و نام خود را در جهان مطرح سازند. آنها با رویای قهرمانی در جهان شروع به برنامه‌ریزی اصولی و تلاش شبانه روزی کردند و در سال‌های اخیر بسیار قدرتمندتر از قبل ظاهر شده‌اند. در روزهایی که تیم ملی ایران درگیر حواشی و مشکلات و کمبودهای ساختاری و مدیریتی بود، ژاپن موفق به صعود از گروه سخت خود شد و با سربلندی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

فوتبال ایران با کی‌روش به بن بست و راهی بی سرانجام رسید و هنوز هم سردرگم است و مشخص نیست چه آینده‌ای در انتظار تیم ملی باشد. جام جهانی ۲۰۲۲ برای بسیاری از کشورها به پایان رسیده و بیشتر آنها به فکر آماده‌سازی و حضور موفق در جام جهانی ۲۰۲۶ هستند، اتفاقی که طبق روال سال‌های قبل در ایران نمی‌افتد و مسئولان مربوطه همیشه دیر به فکر کارها هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *