پرونده 14 میلیارد تومانی در یاسوج به سازش ختم شد

14:07 - 25 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۶۹۸۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک فقره پرونده میلیاردی به مبلغ 14 میلیارد تومان تنها با یکصد میلیون تومان توسط صلح یاران اصلاح، و منجر به سازش شده است.

خبرگزاری میزان - ساجدی بیان کرد: ۱۸ آبان سالروز تأسیس شورای حل اختلاف در کشور است که قریب به ۲۰ سال از شورای حل اختلاف تأسیس شده و هدف از آن ترویج فرهنگ اخوت و برادری در جامعه است.

وی افزود: یکی از راه‌های پیشگیری از ورودی پرونده‌ها به اماکن قضایی، ترویج فرهنگ بخشش، گذشت و برادری است پرونده‌ای که در شورای حل اختلاف مطرح و به صلح و سازش منجر شود هر دو طرف راضی هستند و ورود ارباب رجوع به مراجع قضایی کمتر می‌شود.

معاون قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اگر نهادهای مردم نهاد به کمک دستگاه قضایی بیایند در آن امر، دستگاه قضایی موفق می‌شود و کاهش اطاله دادرسی و کاهش ورودی مردم به اماکن را نیز در پی دارد.

وی افزود: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ تعداد 3 پرونده قصاص نفس و یک قصاص عضو با مساعدت شورای حل اختلاف زندان‌ها منتهی به صلح سازش شده است، همچنین صلح یاران، با همکاری ستاد دیه استان موفق شدند ۳۲۷ نفر زندانی مالی را آزاد کنند.

ساجدی ادامه داد: پرونده قصاص نفس پس از ۱۴ سال بدون هیچ چشمداشت مالی منجر به سازش واصلاح شد.

وی افزود: تعداد وارده پرونده در ۷ ماهه سال ۱۴۰۱ تعداد 22 هزار و 672 پرونده است که ۲۲ هزار و 392 فقره از این پرونده‌ها مختومه شده است.

بیشتربخوانید

۳۵ پرونده قصاص طی ۸ ماهه گذشته در دادگستری آذربایجان غربی به سازش ختم شد

معاون قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ۱۵ هزار و 138 پرونده قابل مصالحه بوده که ۳۸ درصد این پرونده‌ها توسط صلح  یاران شورای حل اختلاف مصالحه شده‌اند.

وی افزود: در همین مدت یک فقره پرونده میلیاردی به مبلغ 14 میلیارد تومان تنها با یکصد میلیون تومان توسط صلح یاران اصلاح، و منجر به سازش شده است.

ساجدی گفت: صلح یاران شورای حل اختلاف در صدد پیگیری جهت آزادسازی بیش از ۱۵۰ نفر بدهکار مالی در زندان هستند و با جدیت تلاش می‌کنند تا این زندانیان نیز از بنده زندان آزاد شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه استان ما استان عشیره‎ای و طایفه‌ای است و فرهنگ سنتی گذشته در استان ما وجود دارد تلاش کردیم که بیشتر پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف به صلح و سازش منتهی شود و اکنون تعداد اندکی در این حوزه پرونده داریم که اعضای شورای حل اختلاف با اصحاب پرونده مشغول مذاکره و برگزاری نشست هستند.

معاون قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: رسانه‌ها چشم بیدار جامعه هستند و میتوانند در فرهنگ گذشت و سازش نقش موثری داشته باشند همچنین خبرنگاران نیز می‌توانند بین مردم صلح یار ویا سفیر صلح باشند؛ رسانه‌ها می‌توانند در فرهنگ سازی و ترویج جایگاه صلح و سازش در جامعه تلاش کنند و از این ظرفیت نهایت استفاده را کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: صلح و سازش دیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *