رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آنچه باید درباره مجمع عمومی سازمان ملل بدانید

12:22 - 29 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۵۰۸۲۵
سران کشورهای جهان در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گرد هم می‌آیند.

خبرگزاری میزان - پس از دو سال اجلاس مجازی و ترکیبی، سران کشورهای جهان این هفته در نیویورک و در مجمع عمومی سازمان ملل گرد هم می‌آیند.

به گزارش «ای‌بی‌سی نیوز»، هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل در حالی برگزار می‌شود که سیاره ما تقریباً در هر جبهه با بحران‌هایی روبرو است.

جنگ در اوکراین، تورم و بی ثباتی اقتصادی، تروریسم، تخریب محیط زیست و سیلهای ویرانگر، خشکسالی و آتش‌سوزی و بیماری همه‌گیر تنها تعدادی از خطرات شایع در جهان امروز هستند.

این نشست در سطح بالا از روز دوشنبه با اجلاس سران در مورد آموزش آغاز شده است.

سخنرانی تعداد زیادی از سران شرکت کننده از سه‌شنبه آغاز می‌شود و تا دوشنبه، 26 سپتامبر (چهارم مهر) ادامه دارد.

این هفته فرصتی کلیدی برای کشورهایی است که اغلب آنچه به عنوان «نظم جهانی هژمونیک» مورد انتقاد قرار می‌دهند را مورد توجه قرار دهند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، قرار است سخنرانی‌ها در مجمع عمومی 15 دقیقه باشند، اما سخنرانی‌ها معمولا طولانی‌تر هستند.

طولانی‌ترین سخنرانی در مجمع عمومی، 269 دقیقه طول کشید که تقریباً 18 برابر زمان توصیه شده بود؛ این سخنرانی توسط فیدل کاسترو، رئیس کوبا در سال 1960 ایراد شد.

بر اساس عرف هر ساله، برزیل اولین کشوری خواهد بود که در این مجمع سخنرانی می‌کند.

در اوایل، زمانی که هیچ کشور دیگری نمی خواست ابتدا سخنرانی کند، برزیل داوطلب شد؛ بنابراین اکنون این کشور آمریکای جنوبی به عنوان اولین سخنران ثبت شده است.

آمریکا، به عنوان کشور میزبان، معمولاً دومین نوبت سخنرانی را به خود اختصاص داده، اما حضور «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور در مراسم مرگ«الیزابت دوم»، سخنرانی او را به چهارشنبه موکول کرده است.

پس از آن، سخنرانان بر اساس ترتیب تعیین می‌شود و این موضوع به این بستگی دارد که یک کشور کدام مقام خود را به مجمع عمومی اعزام می‌کند.

بر این اساس، سران کشورها قبل از وزرا و سایر نمایندگان سخنرانی می‌کنند؛ همچنین معیارهای دیگر مانند اولویت کشور و تعادل جغرافیایی در نظر گرفته می‌شود.

«ای‌بی‌سی نیوز»، در پایان نوشت می‌توان گفت که در نشست امسال باید توجهی ویژه به سخنرانی  «لیز تراس»، نخست وزیر جدید انگلیس، «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، «ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهور ایران، «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر و «ویلیام روتو»، رئیس جمهور جدید کنیا داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *