رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ضرورت حفظ و صیانت از میراث مکتوب طب ایرانی و تاریخ پزشکی

10:05 - 29 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۴۶۱۵
مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با بیان اینکه میراث مکتوب طب ایرانی و تاریخ پزشکی یک داشته و سرمایه ارزشمند ملی است، مصادره آن توسط دیگران را یک خطر و چالش بزرگ دانست و بر حفظ و صیانت از زحمات پیشینیان تاکید کرد.

خبرگزای میزان - به گزارش پایگاه خبری وزارت بهداشت، نفیسه حسینی یکتا در اولین جلسه کارگروه میراث مکتوب ضمن خوش آمدگویی به حاضرین در جلسه و تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته، بر ضرورت تشکیل  کارگروه و کمیته تخصصی و همراهی و کمک نمایندگان محترم سازمان ها و نهادهای مرتبط تاکید کرد.

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با بیان اینکه میراث مکتوب ما یک سرمایه ارزشمند ملی است، مصادره آن توسط دیگران را یک خطر و چالش بزرگ دانست و بر حفظ و صیانت از زحمات پیشینیان تاکید کرد.

وی افزود: این موضوعی است که در تمام لایه های تصمیم ساز و تصمیم گیر مطرح است. اگرچه اساتید بزرگوار طب ایرانی همچون مرحوم استاد محمد مهدی اصفهانی با تلاشها و زحمات شبانه روزی خود تعداد قابل توجهی از این کتابها را در دسترس علاقمندان این حوزه قرار داد اما با وجود گذشت 14 سال از تاسیس دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی حوزه طب ایرانی بایستی این اقدامات موثر و کارآمد جهت تسهیل در دسترسی به این ذخایر غنی سرعت بگیرد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل اظهار داشت: نگاه مثبت وزیر محترم بهداشت و حمایت‌های ایشان از طب‌ایرانی سبب پیگیری مجدد این طرح شده است و ما در دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت به عنوان متولی این امر و به عنوان نماینده وزیر انشاالله با تشکیل کمیته تخصصی این پروژه ملی را با جدیت پیش می‌بریم.

در ادامه دکتر آرمان زرگران، مشاور امور بین الملل دفتر طب ایرانی و مکمل و دبیر کمیته میراث مکتوب طب ایرانی و تاریخ پزشکی به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده پرداخت و ضمن تاکید بر ضرورت حضور موثر نمایندگان نهادها و سازمان‌های مرتبط؛ تشکیل کارگروه، تعیین دبیر جلسات و تبیین استراتژی و راهبردهای پیشبرد اهداف و برنامه های کارگروه را امری مهم دانست.

بر اساس این گزارش اولین جلسه کارگروه میراث مکتوب به میزبانی دفتر طب ایرانی و مکمل  با حضور دکتر نفیسه حسینی یکتا، مدیرکل دفتر طب‌ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، مشاور و معاونین دفتر طب ایرانی و اعضای کارگروه تخصصی میراث مکتوب مشتمل بر نمایندگان وزارتخانه‌های مرتبط،  مراکز نگهداری اسناد و میراث مکتوب و کتابخانه‌های معتبر، برگزار شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *