رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

میزبانی سوئد از تروریست‌های جهان/جولان جنایتکاران علیه مردم ایران در شمال اروپا

11:32 - 24 تير 1401
کد خبر: ۴۲۷۷۳۶۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دولت سوئد با انگیزه‌های سیاسی از گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی متعددی میزبانی و حمایت می‌کند.

خبرگزاری میزان – سوئد به عنوان کشور باصطلاح داعیه دار حفظ و پیشگامی حقوق بشر در دهه‌های اخیر به بهشتی امن برای گروه‌های تروریستی از سراسر جهان تبدیل شده است.

تشت رسوایی سوئد در حمایت از سازمان‌ها و گروه‌های تروریستی سال‌هاست که از بام افتاده و صدایش به گوش همگان رسیده است؛ همین موضوع سبب شده تا «استکهلم» برای تبرئه خود از این اتهام، از موضوع مهاجران سوءاستفاده کرده و ادعا کند که این کشور در پی ورود مهاجران با بحران فعالیت‌های تروریستی در خاک خود مواجه شود.

استفاده ابزاری سوئد از موضوع مهاجران برای توجیه میزبانی آگاهانه از تروریست‌ها

دولت سوئد ادعا می‌کند که وجود پناهندگان در این کشور سبب شده تا این کشور به مکانی جذاب برای تروریست‌ها تبدیل شود اما در این استدلال ناقص و دم دستی خود به نکات مهمی توجه نمی‌کند.

نخست آن که اگر سوئد در پی پذیرش پناهندگان به مکانی جذاب برای تروریست‌ها تبدیل شده، چرا دولت سوئد برای عدم پذیرش از این دسته از پناهندگان اقدامی نمی‌کند و آن‌ها را به بهای ناامن شدن کشور خود و طرح نامش به عنوان میزبان تروریست‌ها در جهان همچنان می‌پذیرد؟

دومین نکته این است که دولت سوئد به ویژه در ماه‌های اخیر رویکرد راستگرایانه ای را در موضوع مهاجرت اتخاذ کرده و مهاجران و پناهجویان با تمرکز بر مسلمانان را به بهانه‌های واهی از خاک خود اخراج کرده و کودکان را از والدین مهاجر جدا می‌کند؛ پس چگونه قادر به مقابله با به اصطلاح پناهندگان دارای پتانسیل بالقوه و بالفعل تروریستی نیست؟

سه این که، ادعای سوئد درباره نقش پناهندگان و پناهجویان در طرح نامش به عنوان میزبان تروریست‌ها، با زمان نیز همخوانی ندارد؛ چراکه این کشور از اواسط دهه 2010 با ورود مهاجران و پناهجویان به خاک خود به شکل گسترده مواجه شد اما اسناد مربوط به پناه گرفتن تروریست‌ها در سوئد به دهه‌های قبل از این تاریخ بازمی‌گردد.

میزبانی سوئد از گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی سراسر جهان

نخستین و مهم ترین گروه تروریستی که در بحث میزبانی سوئد از گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی باید به آن اشاره شود، منافقین است که با قتل عام بیش از 17 هزار ایرانی در صف نخست جنایت علیه مردم ایران قرار دارد.

دولت سوئد که در سال‌های اخیر میزبان و حامی اعضای این گروهک تروریستی بوده، حتی اقدام به برگزاری دادگاه نمایشی «حمید نوری» براساس شکایت ادعایی آن کرده است.

دولت سوئد در این چارچوب حتی به مدت دو هفته این دادگاه را به آلبانی مقر گروهک مجاهدین خلق منتقل کرد تا تعداد بیشتری از اعضای این گروهک تروریستی بتوانند به اصطلاح علیه «نوری» شهادت بدهند.

البته سوئد همچنین میزبان سرکرده گروه تروریستی «الاهوازیه» است. به اعتراف «حبیب اسیود»، دولت‌های سوئد و عربستان از فعالیت‌های این گروه حمایت می‌کردند؛ او حتی از تسهیل همکاری « ASMLA » با گروهک‌ تروریستی منافقین و شماری از گروهک‌های تروریستی فعال در منطقه از سوی دولت سوئد خبر داد.

«حرکه النضال» دیگر گروه تروریستی و ضد ایرانی است که در سوئد زیر چتر حمایت این کشور فعالیت می‌کند.

البته سوئد به میزبانی از گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی بسنده نکرده و حمایت‌های اطلاعاتی و آموزشی از آنان را نیز در دستور کار خود دارد.

ترکیه نیز بارها به حمایت سوئد از گروهک‌های تروریستی با برنامه خرابکاری در خاک خود اعتراض کرده است.

نکته قابل توجه در مورد فعالیت گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی در خاک سوئد، منابع درآمدی آن‌هاست؛ این گروه‌ها و سازمان‌ها گذشته از بهره مندی از حمایت‌های دولت سوئد، در سایه چشمپوشی «استکهلم» درآمد خود را از راه‌های غیرقانونی به دست می‌آورند.

سوئد بزرگ ترین کشور اروپایی صادرکننده تکفیری‌ها به خاورمیانه

سوئد در سال‌های مواجهه خاورمیانه با گروه‌های تروریستی و تکفیری، بزرگ ترین صادرکننده تکفیری‌ها به این منطقه، در میان کشورهای اروپایی بوده است.

در واقع دولت سوئد با قرار دادن مهاجران و پناهجویان در شرایط هولناک زندگی به صورت برنامه ریزی شده، قصد سوق دادن آن‌ها به قرار گرفتن در دو راهی خروج خودخواسته از این کشور یا پیوستن به گروه‌های تروریستی و تکفیری را داشته و دارد.

دولت سوئد؛ دولتی تروریستی در ذات

رصد اقدام‌های ضد مهاجرتی و ضد اسلامی سوئد به خوبی نشان می دهد که این کشور در ذات خود دولتی تروریستی است؛ این امر را به خوبی می‌توان در موضوع جداسازی کودکان از والدین مهاجر، به راه انداختن کارزار قرآن سوزی، ... مشاهده کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر سوئد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *