تأکید معاون ترامپ بر انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی

16:36 - 27 تير 1396
کد خبر: ۳۳۰۱۷۹
معاون اول ترامپ روز گذشته بار دیگر بر تعهد ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی تأکید کرد و گفت که قطعا این کار صورت خواهد گرفت.

تأکید معاون ترامپ بر انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالیبه گزاش گروه بین‌الملل ، معاون اول ترامپ روز گذشته بار دیگر بر تعهد ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی تأکید کرد و گفت که قطعا این کار صورت خواهد گرفت.

«مایک پنس» عصر روز دوشنبه ضمن تأکید بر این تعهد رئیس جمهور آمریکا گفت: من قول می‌دهم روزی می‌رسد که رئیس جمهور سفارت  را از تل‌آویو به قدس انتقال خواهد داد،  درباره امکان این امر جای سوال نیست و مسئله تنها درباره زمان آن است. 

مایک پنس روز گذشته در اجلاس گروه موسوم به «مسیحیان متحد برای اسرائیل» در واشنگتن گفت: در زمان ریاست جمهوری ترامپ جهان به این نکته پی خواهد برد که آمریکا اکنون و همیشه در کنار اسرائیل ایستاده است.

این در حالی است که ماه می یک مقام کاخ سفید گفت که دونالد ترامپ، فعلا تصمیم گرفته که انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس را پیگیری نکند.

اوایل ماه ژوئن نیز شبکه ای بی سی نیوز گزارش داد که دونالد ترامپ در صدد لغو طرح انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آویو به قدس به مدت شش ماه است.

در این گزارش آمده است که ترامپ در نظر دارد طرح انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را وتو کند.

اعضای کنگره آمریکا در سال 1995 با قانون انتقال سفارت این کشور به شهر قدس موافقت کردند اما بیل کلینتون، رئیس جمهور وقت آمریکا در آن زمان اجرای طرح انتقال سفارت را به منظور جلوگیری از تشدید تنش‎ها به تعویق انداخت.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *