تغییر ساختار دانشگاه شهید بهشتی به امضاء وزیر علوم رسید

23:50 - 22 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۸۷۵۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس دانشگاه شهید بهشتی از تغییر ساختار این دانشگاه خبر داد و گفت: ساختار جدید دانشگاه نهایی و به امضاء وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسید.
به گزارش گروه جامعه ، نشست «مدل ارزشیابی کیفیت آموزشی اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی» توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه برگزار شد.

این نشست به منظور بازنگری فرایند «مدل ارزشیابی کیفیت آموزشی اعضاء هیأت علمی» و با حضور اعضاء هیأت رئیسه، هیأت ممیزه، رؤسای دانشکده‌ها و پژوهشکده ها و مدیران گروه‌های آموزشی برگزار شد.

محمد مهدی طهرانچی با اشاره به آسیب شناسی نظام ارزیابی کیفیت آموزشی  اعضای هیات علمی گفت: ارزیابی کیفیت در آموزش در حوزه وزارت علوم تنها به فرم ارزیابی توسط دانشجویان بسنده شده است.

وی تاکید کرد: نظام ارزیابی آموزش باید یک نظام هوشمندباشد؛ این نظام، یک مدل یکپارچه و ایستا نیست، ارزیابی درس‌هایی که مبتنی بر کارگاه ارائه می‌شود متفاوت است با ارزیابی دروس حوزه مهندسی که برپایه انتقال مفاهیم ریاضی ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی افزود: برای اینکه جامعه را خوب رصدکنیم و پاسخ مناسب برای مطالبات جامعه داشته باشیم باید نسبت به آموزش حساس باشیم به همین منظور نیازمند یک نظام جامع ارزیابی که کنترل کننده کیفیت آموزش است، هستیم.

طهرانچی در بخشی دیگر از سخنان خود از اخذ مجوز پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی خبر داد و افزود: مجوز تاسیس پارک علم وفناوری از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اخذ شده است؛ این پارک در پردیس عباسپور و در فضایی بالغ بر ۱۰هکتار مستقر خواهد بود.

رئیس دانشگاه در ادامه، به تغییر ساختار دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: ساختار جدید دانشگاه نهایی و به امضاء وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسید.

 وی افزود: این ساختار ضمن بازتعریف گروه‌ها و بازمهندسی ساختار علمی و اجرایی دانشگاه، منشاء تحول خواهد بود.

طهرانچی با اشاره به تدوین «طرح‌های دهگانه کلان» دانشگاه، از استخراج نظام موضوعات این طرح ها توسط شوراهای راهبردی خبر داد و افزود: نظام موضوعات استخراج شده، به زودی ابلاغ خواهد شد و انتظار می‌رود پایان نامه نیمی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که در دانشگاه تحصیل می‌کنند  از میان این نظام موضوعات تعریف شود.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی، اداره موضوعات در قالب یک برنامه کلان را تحولی در آموزش دانست و اظهار داشت: امیدوارم با اجرای این برنامه، نخستین دانشگاهی باشیم که دربرنامه محورکردن پژوهش تحصیلات تکمیلی گام بر می‌داریم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *