واکنش مشاور "فرمانده کل سپاه" به حضور جوانان سوری در کاباره!/ حربه مشترک بی بی سی و آمریکا در افغانستان

11:52 - 13 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۸۳۰۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
حمیدرضا مقدم‌فر گفت: اینکه عده ای بیایند چند عکس و تصویر را از یک محیطی در سوریه منتشر و اینگونه القا کنند که جوانان سوری مبارزه با داعش را رها کرده و به کاباره ها رفته اند، مسلم است که غلط است.
آمریکا چه زمانی دست به دامن حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به انتشار تصاویر و شایعاتی در فضای مجازی درباره عدم رغبت جوانان سوری به مبارزه با گروهک های تکفیری و اشتیاق آنها به حضور در کاباره ها برای عیش و نوش و گذراندن وقت، گفت: وضعیت کنونی سوریه را باید متناسب با شرایط اجتماعی حاکم بر این کشور در سالیان قبل بسنجیم و اینکه الان عده ای بیایند چند عکس و تصویر را از یک محیطی در سوریه منتشر و اینگونه القا کنند که جوانان سوری مبارزه با داعش را رها کرده و به کاباره ها رفته اند، مسلم است که غلط است؛ آنها که با محیط اجتماعی سوریه از گذشته آشنا بوده اند این را به خوبی می فهمند.

وی با بیان اینکه بخش اعظم دفاع از سوریه و جریان مقاومت در این کشور بر دوش جوانان سوری است عنوان کرد: این جوانان در طیف ها و قشرهای مختلف تعریف و سازماندهی شدند و باید توجه داشته باشیم که از آغاز معارضه در سوریه، سیر صعودی در کم و کیف حضور این جوانان در جبهه ها ملموس بوده است.

مقدم فر با بیان اینکه هم از نظر کمیت و تعداد و هم از نظر کیفی به معنای اعتقادات، باورها و تسلط بر کار عملیاتی، جوانان سوری رشد بسیاری پیدا کرده اند، اظهار داشت: هیچوقت دیده نشده که این جوان ها بازگشتی از جبهه ها داشته باشند و یا آنکه صحنه جهاد را ترک کنند.

مشاور فرمانده کل سپاه افزود: امروز بسیاری از جوانان سوری در قالب ارتش و بسیاری دیگر در قالب نهادهای مردمی مشغول نبرد سنگین با داعش هستند.

مقدم فر با بیان اینکه تبلیغات علیه جوانان سوری، جنبه عملیات و جنگ روانی برای تضعیف روحیه جریان مقاومت در سوریه دارد یادآور شد: آمریکایی ها قبل از اشغال کابل و زمانی که دیدند برای چند روز افغانستانی ها مقاومت زیادی از خود نشان می دهند، دست به دامن "بی بی سی" شدند تا چند خبر از جنس خبرهای این‌چنینی را اعلام کند که در نهایت این حربه آمریکایی ها جواب داد.

وی افزود: خبرهای بی بی سی در آن زمان حاوی مطالبی اینچنین بود که "مردم افغانستان در کوه ها حضور ندارند" و "دیگر دست از مبارزه برداشته اند" و "کابل به اشغال نظامیان آمریکایی درآمده" در حالیکه آن زمان هم کابل اشغال نشده بود و هم مردم در حال مقاومت بودند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *