وزیر کشور اتریش از عدم مسوولیت پذیری کشورها برای حل بحران پناهجویان انتقاد کرد

20:49 - 18 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۶۴۴۹
« یوهانا میکل لایتنر» با متهم کردن سازمان های بین المللی برای تنها گذاشتن اتحادیه اروپا در خصوص حل بحران پناهجویان، ازعدم مسوولیت پذیری کشورهای مدعی حقوق بشر در مساله پناهجویان به شدت انتقاد کرد .
به گزارش گروه بین الملل ، وزیر کشور اتریش گفت: ما خواستار کمک همه کشورهای جهان برای بسته شدن هرچه سریع تر موضوع پناهندگی از جمله آوارگان هستیم. البته انتقادهایی علیه ما در ارتباط با بد رفتاری اتریش در موضوع پناهجویان انجام می شود. با توجه به عدم کمک و یا حتی مشورت های لازم از سوی اتحادیه روپا ما بارها بر حق خود تاکید کرده ایم که هر اقدامی را برای امنیت کشور و شهروندان مان از جمله بستن راه بالکان و قانون سقف پذیرش انجام می دهیم.

میکل لایتنر گفت: تصاویر وضعیت اسفبار پناهندگان در مرز یونانی- مقدونی بسیار وحشتناک است اما با این وجود نمی توانیم به یونان اجازه دهیم که به راحتی اجازه ورود پناهجویان را به اروپا فراهم کند.

وزیر کشور اتریش با یادآوری نقش ترکیه در حل بحران پناهجویان گفت: ترکیه یکی از شرکای ضروری و مهم ما در حل بحران پناهندگان است اما اتحادیه اروپا نباید تمام طرح های خود را تنها روی آنکارا برنامه ریزی کند. ما نیازمند حفاظت از مرزهای خارجی خود هستیم. ترکیه تنها در صورت دریافت پول برای کمک به پناهندگان توافق می کند تا شرایط بهتری را در اردوگاه های پناهندگان فراهم کند.

میکل لایتنر ضمن هشدار به افزایش افراطی گری در اروپا تاکید کرد: بحران پناهندگان باید هرچه سریع حل وفصل شود و اگر اقدامات لازم صورت نگیرد، منجر به قدرت گرفتن افراطیون و ملی گرایان در کشورهای اروپایی و در نهایت از هم پاشیده شدن اتحادیه اروپا می شود.

در سال جاری میلادی که از اوایل دی ماه آغاز شده است، نزدیک به 132 هزار پناهجو از دریای مدیترانه گذر کرده و خود را به اروپا رسانده اند. این آمار از کل پناهجویانی که در نیمه نخست سال 2015 از مدیترانه گذر کرده بودند هم بیشتر است.

مهاجرت پناه جویان از کشورهای جنگ زده در شمال آفریقا و خاورمیانه به کشورهای اتحادیه اروپا، به بحرانی برای اعضای این اتحادیه تبدیل شده است.

دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز یکشنبه از گسترش عملیات نظامی در دریای اژه برای جلوگیری از مهاجرت پناجویان به اروپا خبر داد. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *