سیاست‌بازی در دانشگاه ممنوع است/کمین برخی جریان‌ها برای جنبش‌های دانشجویی

7:10 - 28 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۶۲۱۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
جعفری با هشدار در زمینه تبدیل دانشگاه به بلندگوی احزاب انتخاباتی تصریح کرد: دانشگاه مرکز سیاست ورزی آگاهانه بر مدار روشنگری و آگاهی به دور از دعواهای سیاسی و انتخاباتی است.
سیاست‌بازی در دانشگاه ممنوع است/ کمین برخی جریان‌های برای جنبشهای دانشجوییقاسم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه در مورد طرح مسائل سیاسی و تبلیغات انتخاباتی در دانشگاه ها اظهار کرد: دانشگاه در واقع باید مرکز سیاست ورزی آگاهانه بر مدار روشنگری و آگاهی به دور از دعواهای سیاسی و انتخاباتی باشد.

وی با مفید خواندن طرح مسائل سیاسی در دانشگاه، سیاست‌ورزی را اقتضاء دوره دانشجویی عنوان و تصریح کرد: دانشگاه به عنوان مرکز کنش‌های علمی و فرهنگی و دانشجو بعنوان فردی حقیقت جو، نباید از مسائل سیاسی کشور غافل باشد؛ اما به شرطی که اسیر معادلات قدرت در کشور نشود.

جعفری فراگیری کنش سیاسی قدرت طلب را آفت سیاست ورزی دانشجویی ارزیابی و خاطرنشان کرد: اگر دانشجو در چنین بستری فعالیت سیاسی را بیاموزد، به طور قطع با نگاه راهبردی جامعه، متناقض است؛ زیرا همین دانشجویان اگر در مسندهای حکومتی قرار گیرند، چنانچه آموخته اند رفتار خواهند کرد و نه چنانچه شایسته است.

وی با اشاره به بیاناتِ مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم جلوگیری از تبدیل دانشگاه به جولانگاه سیاسی افزود: از نفوذ احزاب و گروه‌های سیاسی که در پی سیاست بازی در دانشگاه هستند، باید جلوگیری شود و نباید اجازه دهیم دانشگاه، تریبون سیاسی احزاب شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به جنبش‌های دانشجویی در کشور افزود: در واقع این جنبش‌ها با توجه به توانایی‌ هم افزایی و جریان سازی خود می‌توانند بستر مطلوبی برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی باشند، اما اگر اسیر بازی‌های سیاسی و انتخاباتی باشند از این هدف والا باز می‌مانند.

وی افزود: عده زیادی در کمین هستند تا از فطرت پاک دانشجویی و شور هیجان و انگیزه آنها در جهت منافع گروهی و حزبی خود سوء استفاده کنند و دانشجویان باید در این زمینه، کاملا هوشیار باشند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انحراف برخی جنبش‌های دانشجویی در دهه 70 اظهار کرد: کسانی در اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد بودند که خود را سکاندار جنبش دانشجویی معرفی می کردند و هم اکنون در ساختمان‌های اهدایی آمریکا و اروپا علیه نظام جمهوری اسلامی برنامه تهیه می‌کنند؛ فلذا همیشه به این موضوع تاکید داریم که دانشجو فردی حق طلب و حقیقت جو است؛ اما اگر دقت لازم در شناخت نیات برخی فرصت طلبان را نداشته باشد، طعمه عده ای در جهت منافع شخصی آن‌ها می‌شود.

جعفری افزود: در همین زمینه از وزارت علوم درخواست شده است تا ضمن رصد نفوذ احتمالی جریان‌های سیاسی در محافل علمی و دانشگاهی، با لحاظ کردن نگاه کلان جمهوری اسلامی و با حفظ بی‌طرفی از سیاست زدگی دانشگاه جلوگیری کند. هر چند نگاه حاکم در حال حاضر دانشگاه، مبین این موضوع نیست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *