رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیشتازی ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ انتخاباتی آمریکا

16:15 - 03 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۶۰۳۱
پیشتازی ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ انتخاباتی آمریکا
آخرین نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد که درصورت برگزاری رقابت ریاست‌جمهوری بین ترامپ و بایدن، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با ۵۲ درصد پیشتاز خواهد بود.

خبرگزاری میزان - نظرسنجی مشترک «واشنگتن پست» و «اِی‌بی‌سی نیوز» نشان می‌دهد که جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در رقابت فرضی انتخابات ریاست‌جمهوری در نوامبر ۲۰۲۴ از «دونالد ترامپ»، سلف خود عقب افتاده است.

نتیجه این نظرسنجی می‎گوید که ترامپ در رقابت رودررو با بایدن، با کسب نتیجه بیش از ۵۱ درصد در برابر ۴۲ درصد، بایدن را پشت سر گذاشت.

این گزارش حاکی از آن است که ترامپ از دیگر رقبای جمهوری‌خواه خود در رقابت‌های ریاست‌جمهوری این حزب بسیار جلوتر است. 

در همین حال، رقیب اصلی ترامپ یعنی ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا در نظرسنجی‌ها دچار افت شده و به نظر می‌رسد که کنترل خود را در رقابت از دست داده است. 

همچنین روند رسمی نامزدی حزب جمهوری‌خواه با کنگره آیووا و انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر در ژانویه آغاز خواهد شد. 

علاوه بر این، پاسخ‌دهندگان از عملکرد بایدن در زمینه اقتصاد، وضعیت مرزی آمریکا و مکزیک و نگرانی درباره سن او ابراز نارضایتی کردند. 

البته یکی از نکاتی که کارشناسان به آن اشاره می‌کنند، این است که نتایج این نظرسنجی با نتایج نظرسنجی‌های دیگر در تضاد بوده و می‌گویند که اختلاف آرا بین ۲ نامزد کمتر است. 

«واشنگتن پست» همچنین می‎گوید که تفاوت بین این نظرسنجی خاص و دیگر نظرسنجی‌ها، همراه با ترکیب منحصربه‌فرد پایگاه‌های حمایتی ترامپ و بایدن در این نظرسنجی، به‌شدت حاکی از آن است که نتایج این نظرسنجی احتمالا دور از ذهن است. 

«گری لانگر» از «اِی‌بی‌سی نیوز» در تحلیل این نظرسنجی، می‎گوید: در نظرسنجی انجام شده، ۴۴ درصد گفتند که وضعیتشان در مقایسه با قبل از دوران بایدن بدتر شده است؛ این بیشترین میزان برای هر رئیس‌جمهوری در این نظرسنجی از زمان رونالد ریگان در سال ۱۹۸۶ به حساب می‌آید.

براساس این نظرسنجی، ۷۴ درصد پاسخ‌دهندگان نگران وضعیت اقتصاد آمریکا و ۷۵ درصد نگران دستمزد‌ها هستند.

همچنین ۵۰ درصد گفته‎اند که از اقتصاد کشورشان بسیار ناراضی هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *