ارمنستان: مذاکرات با جمهوری آذربایجان در فضایی سازنده برگزار شد

11:04 - 25 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۲۳۳
ارمنستان: مذاکرات با جمهوری آذربایجان در فضایی سازنده برگزار شد
وزیر خارجه ارمنستان مذاکرات میان این کشور و جمهوری آذربایجان را سازنده توصیف کرده و گفت که ایروان علاقه‌مند به احیای ارتباطات ریلی با باکو است.

خبرگزاری میزان - آرارات میرزویان، وزیر خارجه ارمنستان، گفت که نشست دوجانبه وی با همتای خود از جمهوری آذربایجان، در فضایی سازنده برگزار شده است.

این مذاکرات در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شده و وزیر خارجه ارمنستان درباره آن گفت: آخرین مذاکرات ما با طرف آذربایجانی در فضایی سازنده انجام شد.

میزوریان بیان کرد: ارزیابی من به‌طور کامل در بیانیه مطبوعاتی مشترک منتشر شده پس از مذاکرات بین طرفین منعکس شده است و در حال حاضر نه دلیل و نه مصلحتی وجود دارد که بیشتر در این مورد صحبت کنیم.

ویس تاکید کرد: این روند در جهت اصول پذیرفته شده و براساس اصولی که بار‌ها بیان کرده‌ایم، ادامه دارد.

مذاکرات میان آرارات میرزویان و جیحون بایراموف، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در روز‌های ۱۰ و ۱۱ می (۲۱ و ۲۲ اردیبهشت) انجام شد.

دو طرف از پیشرفت در تحدید حدود و توافق‌های حاصل شده در این زمینه استقبال کردند.

 وزیران خارجه دو کشور و هیئت‌های آن‌ها به بحث و گفت‌وگو در مورد مفاد پیش‌نویس موافقت‌نامه دوجانبه در مورد برقراری صلح و روابط میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان ادامه دادند.

طرفین توافق کردند که مذاکرات را در مورد موضوعات باز که هنوز اختلافات وجود دارد، ادامه دهند.

در همین حال میزوریان گفت که ارمنستان علاقه‌مند به احیای ارتباطات ریلی با جمهوری آذربایجان است.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی با همتای مالتی خود در ایروان، پایتخت ارمنستان، گفت: ما نه تنها آماده هستیم، بلکه علاقه‌مند به برقراری مجدد ارتباطات حمل و نقل، به ویژه در مرحله اول ارتباط ریلی با جمهوری آذربایجان هستیم.

مناقشه ارضی بین جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان بر سر قره‌باغ کوهستانی از اواخر دهه ۱۹۸۰ آغاز شد؛ ‌توافق صلح میان ایروان و باکو در پاییز ۲۰۲۰ پس از جنگ دوم قره‌باغ، با میانجی‌گری روسیه امضا و در‌ها برای عادی‌سازی روابط میان دو کشور باز شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *