تهدید هند به تحریم از سوی آمریکا به دلیل همکاری تجاری با ایران

9:21 - 25 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۲۰۲
تهدید هند به تحریم از سوی آمریکا به دلیل همکاری تجاری با ایران
دولت آمریکا پس از امضای توافق ایران و هند درباره بندر چابهار، تهدید کرد که همکاری تجاری با ایران، این کشور را در معرض تحریم‌ها قرار می‌دهد.

خبرگزاری میزان – ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، پس از امضای توافق میان ایران و هند درباره بندر چابهار گفت: ما از این گزارش‌ها مطلع هستیم که ایران و هند قراردادی را در مورد بندر چابهار امضا کرده‌اند.

وی در کنفرانس خبری خود بیان کرد: من به دولت هند اجازه می‌دهم اهداف سیاست خارجی در قبال بندر چابهار و همچنین روابط دوجانبه خود را بیان کند.

پاتل گفت: تحریم‌های آمریکا علیه ایران پابرجا هستند و ما به اجرای آن‌ها ادامه خواهیم داد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: هرکسی که به تجارت با ایران فکر می‌کند، خود را در معرض خطر احتمالی تحریم‌ها قرار می‌دهد؛ هر نهاد و هر کسی که به معامله تجاری با ایران فکر می‎کند، باید از خطر بالقوه‌ای که خود را در برابر آن قرار می‌دهد، آگاه باشد.

قرارداد تجهیز و بهره‌برداری از پایانه‌های بندر شهید بهشتی چابهار از سوی شرکت IPGL هند، عصر دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و سارباناندا سونوال، وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند، امضا شد.

بذرپاش و سونوال پس از آیین امضای قرارداد تجهیز و بهره‌برداری از پایانه‌های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید بهشتی چابهار با هند در یک نشست خبری حضور یافتند و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های دو کشور در زمینه توسعه کشتیرانی گفت: توسعه زیرساخت‌های کریدوری و توسعه ناوگان برای حمل بیشتر کالا پیش از این نیز در دستور کار بوده و توسعه نرم‌افزار‌ها نیز در برنامه است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *