مخالفت آمریکایی‌ها با حضور بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴

14:26 - 05 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۰۰۹۵
مخالفت آمریکایی‌ها با حضور بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴
یک نظرسنجی در آمریکا می‎گوید بخش زیادی از مردم این کشور خواهان حضور ترامپ و بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ نیستند.

خبرگزاری میزان - بر اساس نظرسنجی جدید CNN/SSRS، بخش زیادی از آمریکایی‌ها ترجیح می‌دهند که «جو بایدن»، رئیس جمهور فعلی و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۲۴ نامزد نشوند.

این نظرسنجی نشان داد که ۳۳ درصد از ترامپ حمایت می‌کنند و ۳۲ درصد بایدن را انتخاب می‌کنند، اما ۳۶ درصد هیچ کدام را برای ریاست جمهوری کشورشان مناسب نمی‌دانند. به ویژه در میان رای‎دهندگان ثبت نام شده، ۳۱ درصد هیچ یک از نامزد‌های پیشتاز در ۲ حزب را ترجیح نمی‌دهند. 

این اعداد نشان دهنده انحراف از هنجار اجتماعی مردم آمریکاست، زیرا معمولا بیشتر آمریکایی‌ها حداقل یک نفر از نامزد‌های حاضر را به عنوان رئیس جمهور کشورشان ترجیح می‌دهند. 

در سال ۲۰۲۰، تنها ۵ درصد در نظرسنجی نهایی «سی‌ان‌ان» در دوره انتخابات ۲۰۲۰ گفته بودند که از بایدن و ترامپ بیزارند. 

در سال ۲۰۱۲، این تعداد حتی کمتر بود؛ بر اساس گزارش «سی‌ان‌ان»، در آن زمان تنها ۳ درصد از رای دهندگان نسبت به «باراک اوباما» و «میت رامنی» جمهوری‌خواه ابراز تنفر داشتند. 

نظرسنجی جدید که بین ۱۳ تا ۱۷ ژوئن (۲۳ تا ۲۷ خرداد) انجام شد، نشان دهنده کاهش محبوبیت «بایدن» است. 

یک نظرسنجی هم در اوایل ماه جاری نشان داد که میزان عدم مقبولیت رئیس جمهور فعلی آمریکا از آوریل تاکنون ۲ درصد افزایش یافته است. 

با این حال، «بایدن» همچنان رقیب اصلی دیگر نامزد‌های دموکرات‌هاست. در همین حال، برتری «ترامپ» در مقایسه با دیگر رقبایش در حزب جمهوری‌خواه، پس از اعلام جرم فدرال علیه او در اوایل ماه جاری، افزایش یافت. 

بر اساس آمارها، «ران دیسانتیس»، فرماندار فلوریدا همچنان دومین نامزد مطلوب در میان جمهوریخواهان است. 

وضعیت سلامتی از دلایل عدم مقبولیت بایدن در میان آمریکایی‌ها

به گزارش «هیل»، رای دهندگان در آمریکا بار‌ها نسبت به صلاحیت جسمی و روحی «بایدن» برای انجام وظایف خود به ویژه با توجه به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ابراز تردید کرده‌اند.

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که دست‌کم ۶۸ درصد از پاسخ‌دهندگان نگران این هستند که «جو بایدن» از سلامت روحی و جسمی «ضروری» برای ریاست‌جمهوری آمریکا برخوردار نیست و ۵۵ درصد نیز گفته‌اند که نگرانی‌های «عمده» در این رابطه دارند. 

این نظرسنجی پس از انتشار چندین نظرسنجی مشابه انجام شد که منعکس کننده تردید‌های رأی دهندگان آمریکایی در رابطه با صلاحیت جسمی و ذهنی «بایدن» برای انجام وظایفش بود.

در ماه فوریه «رونی جکسون»، نماینده کنگره آمریکا و پزشک سابق کاخ سفید، دولت فعلی این کشور را متهم کرد که گزارش‌های مربوط به سلامت روانی رئیس جمهور آمریکا را پس از معاینه فیزیکی او، پنهان کرده است.

نتایج برخی نظرسنجی‌ها درباره ترامپ 

در پاسخ به این سوال که آیا آن‌ها نگران سلامت روانی و جسمی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا هستند یا خیر، ۵۵ درصد پاسخ دادند «بله»، از جمله ۴۴ درصد که «نگرانی‌های عمده» در این رابطه داشتند. 

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۵۸ درصد نسبت به پیروزی احتمالی «ترامپ» در انتخابات ۲۰۲۴ اضطراب دارند، در حالی که ۵۱ درصد اذعان کردند که نگرانی‌های «عمده» درباره این موضوع دارند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *