محاکمه ترامپ؛ بررسی اتهام کلاهبرداری رئیس جمهور سابق آمریکا در دادگاه نیویورک

17:35 - 10 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۷۲۹۶
محاکمه ترامپ؛ بررسی اتهام کلاهبرداری رئیس جمهور سابق آمریکا در دادگاه نیویورک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای حضور در جلسه محاکمه دادگاه نیویورک به اتهام کلاه‎برداری تجاری شرکت کرد.

خبرگزاری میزان - «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا، روز دوشنبه به وقت آمریکا، برای شرکت در جلسه محاکمه در ارتباط با اتهام کلاهبرداری تجاری به دادگاه نیویورک رفت.

در همین حال دادستان کل نیویورک در واکنش به این دادگاه، گفت: پیام من ساده است؛ هیچ فردی فراتر از قانون نیست، مهم نیست چقدر قدرتمند یا ثروتمند است.

به گفته وی، «ترامپ» و سایر متهمان مرتکب کلاهبرداری مستمر و مکرر شدند.

از سوی دیگر وکیل «ترامپ»، گفت: محاکمه رئیس جمهور سابق آمریکا تنها راه جلوگیری از او است، اما «ترامپ» با آن مخالفت و مقاومت خواهد کرد.

وی گفته است که موضوع چیزی جز دخالت در انتخابات نیست و دموکرات‌ها می‌دانند که ترامپ با اختلاف زیادی از بایدن پیشی گرفته است.

هچنین «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز در این دادگاه، گفت: آنچه برای من اتفاق افتاد بزرگ‌ترین تلاش برای آزار سیاسی در جهان تلقی می‌شود؛ این ادامه بزرگترین تلاش برای آزار سیاسی در جهان است.

 

 

پیشتر نام «ترامپ» در ۲۵ آگوست (سوم شهریور) در زندان «فولتون» ایالت جورجیا به طور رسمی با ۱۳ اتهام ثبت شد. 

حضور رئیس جمهور سابق آمریکا در زندان «فولتون» مربوط به کیفرخواست ۱۰۰ صفحه‌ای علیه او و ۱۸ نفر از افراد مرتبط است که آن‌ها را به تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در ایالت جورجیا متهم می‌کند.

«ترامپ» همچنین به توطئه برای کلاهبرداری از دولت آمریکا و در رابطه با تلاش‌هایش برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ متهم شده است. 

«دونالد ترامپ» ۷۷ ساله در سوم آگوست (۱۲ مرداد) در دادگاه واشنگتن حاضر شد و نسبت به چهار اتهام علیه خود ابراز بی‌گناهی کرد. 

در نیویورک، «لتیتیا جیمز»، دادستان کل ایالت در حال پیگیری یک دعوی مدنی علیه سازمان «ترامپ» بود که ادعا می‌شود دارایی‌های املاک و مستغلاتش را میلیارد‌ها دلار بیش از حد ارزش‌گذاری کرده است. 

به گفته «جیمز»، اعضای سازمان «ترامپ» درباره ارزش خالص این گروه برای دریافت وام‌های بزرگ‌تر به وام‌دهندگان دروغ گفته‌اند.


انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *