امیرعبداللهیان: ایران از ایفای نقش سازمان ملل برای کمک به مردم افغانستان حمایت می‌کند

23:08 - 24 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۱۶۵
امیرعبداللهیان: ایران از ایفای نقش سازمان ملل برای کمک به مردم افغانستان حمایت می‌کند
وزیر امور خارجه در دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان، اقدام‌های یوناما طی ۲ دهه گذشته در افغانستان را مثبت ارزیابی کرد.

خبرگزاری میزان - رزا اتنبایوا، نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با اهتمام ویژه نسبت به ثبات و امنیت و توسعه پایدار در افغانستان، تحولات کشور همسایه خود را از نزدیک و به دقت دنبال و از ایفای نقش سازمان ملل در راستای کمک به مردم افغانستان حمایت می‌کند. 

امیرعبداللهیان، اقدام‌های یوناما طی ۲ دهه گذشته در افغانستان را مثبت ارزیابی و بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از ادامه فعالیت‌های بشردوستانه یوناما تاکید کرد؛ رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به میزبانی چند میلیون تبعه افغانستان در ایران، خواستار توجه جدی سازمان ملل به این مسئله شد.

وزیر امور خارجه همچنین  نقش مخرب آمریکا در افغانستان طی سال‌های حضور در این کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: تداوم مداخلات هدفمند آمریکا در مسائل داخلی افغانستان، وضعیت این کشور را پیچیده‌تر خواهد کرد؛ مشکلات افغانستان پیچیده است، پس باید بر راه‌حل‌های متنوع و چند لایه تمرکز کرد.

وی همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تداوم حمایت از ابتکار عمل همسایگان افغانستان برای کمک به حل مشکلات این کشور ابراز کرد.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان نیز در این ملاقات آخرین تحولات و مسائل افغانستان و نشست آتی دوحه ٣ در قطر را تشریح کرد و با وزیر امور خارجه در این باره رایزنی و تبادل نظر کرد.

وی با ابراز قدردانی از حسن میزبانی دولت و مردم ایران از اتباع افغانستان و تلاش‌های صورت گرفته برای بهبود وضعیت آنان، از بی‌تفاوتی جامعه بین‌المللی درباره بحران انسانی در افغانستان انتقاد کرد.

نماینده سازمان ملل در افغانستان با تایید پیچیدگی شرایط و روند تحولات افعانستان، بر ضرورت هماهنگ‌سازی مواضع متنوع و مختلف کنشگران منطقه‌ای برای کمک به توسعه و ثبات در این کشور تاکید کرد.

 اتنبایوا با مهم ارزیابی کردن ابتکارات منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، از استمرار تلاش‌های دیپلماتیک ایران در چارچوب نشست همسایگان استقبال کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *