وضعیت صحنه سیاسی آمریکا/اتهامات گوناگون علیه ترامپ و کاهش مقبولیت بایدن

11:38 - 31 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۳۰۵۴۰
وضعیت صحنه سیاسی آمریکا/اتهامات گوناگون علیه ترامپ و کاهش مقبولیت بایدن
دونالد ترامپ اعلام کرده که خود را درباره کیفرخواست ایالت جورجیا به زندان تسلیم می‎کند این در حالی است که جو بایدن نیز با کاهش مقبولیت روبرو شده است.

خبرگزاری میزان - «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا به تازگی اعلام کرده که قصد دارد روز پنج‎شنبه در آتلانتا خود را درباره اتهامات مطرح شده علیه وی در دادگاه ایالت جورجیا، تسلیم کند.

«ترامپ» در دادگاه ایالت جورجیا به تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ متهم شد.

رئیس جمهور سابق آمریکا که برای انتخاب ۲۰۲۴ آماده می‌شود، گفته است که برای اجرای حکم بازداشت به آتلانتا می‌رود.

وی این کیفرخواست را تلاشی با انگیزه سیاسی برای از بین بردن کمپین انتخاباتی‌اش توصیف کرد. 

«سی‌ان‌ان» پیش‌تر گزارش داده بود که «ترامپ» قصد دارد روز پنج‎شنبه خود را به زندان «فولتون کانتی» در آتلانتا تسلیم کند.

این تاریخ در جریان مذاکرات بین وکلای «ترامپ» و دفتر دادستان منطقه «فولتون» تعیین شد.

«دونالد ترامپ» و ۱۸ نفر دیگر در کیفرخواست ۹۸ صفحه‌ای صادر شده از سوی ایالت جورجیا که هفته گذشته منتشر شد، در مجموع به ۴۱ اتهام جنایی درباره تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در این ایالت در سال ۲۰۲۰، متهم شدند.

«جان ایستمن»، وکیل سابق «ترامپ» نیز که در پرونده جورجیا متهم شده، قصد دارد روز چهارشنبه خود را به مقام‎های «فولتون» تسلیم کند.

کیفرخواست‌های صادر شده علیه ترامپ

پرونده جورجیا چهارمین کیفرخواست صادر شده علیه «دونالد ترامپ» به حساب می‌آید. 

رئیس جمهور پیشین آمریکا پیش‌تر با محاکمه ایالت نیویورک روبرو شد؛ این محاکمه در ارتباط با پرداخت باج به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن بود.

همچنین دادگاه فدرال در فلوریدا برای رسیدگی به اتهامات «ترامپ» درباره سوءاستفاده از اسناد محرمانه برگزار شده بود.

کیفرخواست دیگری در دادگاه فدرال واشنگتن، «ترامپ» را به تلاش غیرقانونی برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ متهم می‌کند.

«جک اسمیت»، بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا برای محاکمه «ترامپ» در ماه ژانویه درخواست داده، اما هنوز تاریخی برای آن مشخص نشده است.

«دونالد ترامپ» در تمام این پرونده‌های جنایی خود را بی‎گناه معرفی کرده و ممکن است بیش‌تر سال آینده را در دادگاه سپری کند.

دادستان‌های این پرونده پیشنهاد کرده‌اند که محاکمه در چهارم مارس(۱۴ اسفند سال ۱۴۰۲) آغاز شود، در حالی که وکلای «ترامپ» خواستار محاکمه در سال ۲۰۲۶ شده‌اند.

دیدگاه منفی احزاب جمهوری‌خواه و دمکرات درباره نامزد‌های یکدیگر

به گزارش «هیل»، با نزدیک شدن به اولین مناظره مقدماتی جمهوری‌خواهان، وضعیت «دونالد ترامپ» در میان جمهوری‌خواهان همچنان ثابت است.

«ترامپ» در نظرسنجی‌ها نزدیک به ۴۰ امتیاز در مقایسه با رقیبانش برتری دارد و ۹۱ اتهام جنایی هیچ کمکی به کاهش حمایت از وی در میان رای دهندگان جمهوری‌خواه نکرده است.

وی به احتمال زیاد در جولای آینده نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواهان خواهد بود و به نظر می‌رسد که انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ممکن است تکرار انتخابات سال ۲۰۲۰ باشد.

حتی پس از اتهامات اخیر «ترامپ» در جورجیا(چهارمین کیفرخواست او)، رقابت بین ۲ نامزد انتخابات ۲۰۲۰ در انتخابات عمومی سال ۲۰۲۴ همچنان محتمل است.

هر ۲ نفر از سوی احزاب رقیب و احزاب مستقل دیدگاهی منفی نسبت به «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» دارند.

طبق میانگین نظرسنجی RealClearPolitics، «بایدن» در رقابت تئوریک با «ترامپ» در انتخابات سال ۲۰۲۴، تنها نیم امتیاز نسبت به رئیس جمهور سابق آمریکا برتری دارد و این نشان می‌دهد که نمی‌توان آرا «ترامپ» را دست‌کم گرفت.

بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها، تنها حدود ۴۰ درصد از مردم آمریکا می‌گویند که به «دونالد ترامپ» رای خواهند داد.

با این وجود «بایدن» نیز از حمایت و مقبولیت پایینی برخوردار است.

بر اساس آمارها، میزان مقبولیت رئیس جمهور آمریکا اکنون ۴۱ درصد است. 

یکی از عوامل در پایین بودن میزان مقبولیت «بایدن:، موضوع سن وی است.

پیشتر یک نظرسنجی انجام شده از سوی «ای‌بی‌سی نیوز-واشنگتن پست» نشان داد که ۶۸ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند که «بایدن» برای ریاست جمهوری خیلی پیر است، در حالی که کمتر از ۴۴ درصد همین موضوع را درباره «ترامپ» عنوان می‌کنند.

دیدگاه منفی مردم آمریکا درباره آینده کشورشان

پایگاه «پیو» در گزارشی می‎گوید: آمریکایی‌ها دیدگاه‌های بسیار منفی درباره «جو بایدن»، ریاست کنگره در هر ۲ حزب و کنگره به طور گسترده‌تر ابراز می‌کنند.

روحیه بدبینانه آمریکایی‌ها فراتر از سیاست است؛ دیدگاه‌ها درباره اقتصاد بسیار منفی است و تقریباً نیمی از آمریکایی‌ها(۴۶ درصد) انتظار دارند که شرایط اقتصادی در سال آینده بدتر شود. 

علاوه بر این، در یک تغییر چشمگیر از سال گذشته، سهم آمریکایی‌هایی که می‌گویند این کشور نمی‌تواند بسیاری از مشکلات مهم خود را حل کند، به شدت افزایش یافته و از ۴۱ درصد به ۵۶ درصد رسیده است. 

آمریکایی‌ها حتی درباره خرد سیاسی خود بدبین‌تر شده‌اند؛ تقریباً سه چهارم مردم آمریکا(۷۶ درصد) می‌گویند که به خرد مردم آمریکا در تصمیم‌گیری‌های سیاسی اعتماد کمی دارند یا اصلاً اعتماد ندارند، در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۱ میلادی ۶۲ درصد بود. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *