عملیات تروریستی در پاریس؛ضعف دستگاه اطلاعاتی فرانسه یا ...؟

9:51 - 26 آبان 1394
کد خبر: ۹۹۴۳۲
خبرگزاری میزان - توجه به این نکته که چرا اقدام تروریستی درست هنگام پیروزی های ارتش و نیروهای مردمی سوریه و شکست های سنگین نیروهای تروریستی تکفیری - وهابی اتفاق می افتد، نشان می دهد که این اقدامات یک جنبه فریبکارانه هم دارد.
بسیار ساده است که با کمی دقت می توان به این موضوع پی برد که هدف اصلی اقدام تروریستی در فرانسه یافتن راهی برای جلوگیری از پیروزی هایی است که در سوریه و عراق علیه تروریست ها به دست آمده است و در پی آن اقدام علیه اسلام.

شکست های تروریست ها به ویژه در سوریه زنگ خطر را برای آنهایی که حامیان تروریست ها هستند به صدا در آورده است. برای این که از این اتفاق جلوگیری کنند نیازمند یک اقدام انحرافی بودند.

غربی ها و آمریکایی ها در مرحله اول، سرنگون شدن هواپیمای مسافربری روسیه را به داعش ربط دادند، اما روس ها هنوز هم اعلام نکرده اند که سقوط هواپیمای مسافربری و کشته شدن بیش 200 مسافر آن با اقدام تروریستی داعش بوده است.

چرایی آن هم روشن است، روس ها دستگاه اطلاعاتی امنیتی خود را با اعلام و پذیرفتن چنین ادعایی تضعیف نمی کنند حال آن که نیروی هوایی روسیه در حملات خود در سوریه ضربات زیادی را به تروریست ها وارد کرده است.

اما فرانسوی ها علیرغم ادعای قوت در دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی خود، در یک عملیات تروریستی برنامه ریزی شده و پیچیده گیر افتادند. در این میان یا باید ضعف شدید دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی فرانسه و حتی اروپا راپذیرفت یا این که آن را اقدامی برنامه ریزی شده از سوی آمریکا و صهیونیست ها تلقی کرد که با هماهنگی یا بدون هماهنگی دولت فرانسه انجام شده است.

خوب؛ اکنون حتماً می پرسید چه نتیجه ای برای آمریکایی ها، اروپایی ها و صهیونیست ها دارد؟

شکست تروریست ها در سوریه و عراق، شکست سیاست ادعایی آمریکایی ها و غربی ها در مبارزه با تروریست ها است. این اتفاق اگر به دست ایران، روسیه، سوریه، حزب الله لبنان و عراق بیفتد، اسد هم باقی بماند، دیگر حنای آمریکا در میان افکار عمومی جهان رنگی نخواهد داشت.

بهانه آمریکایی ها این است که تا اسد در سوریه حضور دارد تروریسم هم در منطقه خواهد بود و اگر اسد برود، تروریست ها دیگر بهانه ای برای جنگ ندارند. اما پرسش اینجاست که آمریکایی ها چگونه توجیه می کنند که تروریست ها با دولت سوریه چه مشکلی دارند که این کشور را به یک جنگ خانمانسور دچار کرده اند؟ همین موضع نشان می دهد که حامیان اصلی تروریست ها چه کسانی هستند.

وگر نه که عقل و منطق حکم می کند دولت و مردمی را که 5 سال است مقابل تروریست های تکفیری وهابی مقاومت کرده و تاکنون صدها هزار کشته و مجروح داشته است، یاری کنند نه این که علیه دولت و ملت سوریه هم اقدام کنند.

به همین خاطر اگر اقدام تروریستی پاریس را که یک عملیات برنامه ریزی شده دقیق و پیچیده بوده است، در راستای اهداف خاص آمریکا بدانیم بیراهه نرفته ایم، هر چند می توان آن را، هم یک فرضیه دانست و هم یک نظریه اما این احتمال زیاد است که به واقع نزدیکتر باشد، چون شواهد و قرائن این را می گویند.

11 سپتامبر که به خاطرتان هست. شباهت هایی میان این دو اقدام تروریستی وجود دارد. آمریکا - فرانسه، اما تفاوت های اساسی هم دارد. تفاوت اساسی آن در این است که آمریکایی ها به بهانه آن اقدام تروریستی به منطقه لشکر کشی کردند، عراق و افغانستان را اشغال نمودند، پاکستان هم با آماج حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی دست و پنجه نرم می کرد. اما نه تنها تروریسم از بین نرفت بلکه مانند ویروس ایدز گسترش یافت.

نیروهای غربی و آمریکایی اکنون در منطقه حضور دارند، در عراق، افغانستان، پاکستان، سوریه، در کشورهای حاشیه خلیج فارس. اما اکنون سیاست آنها در قبال تحولات منطقه تغییر کرده است. حضور مستقیم را نمی خواهند به جان بخرند. تلفات جانی تبعات زیادی برای آنها خواهد داشت. جنگ های نیابتی بهترین راه برای پیشبرد اهداف آمریکایی - صهیونیستی است.

اکنون نیاز به حمله گسترده مانند حمله به عراق و افغانستان ندارند، غرب و آمریکا به دنبال راهی هستند تا بتوانند از شکست های پی در پی تروریست ها در سوریه و عراق جلوگیری کنند.

سرنگونی دولت بشار اسد هدف غایی آمریکا و حامیان او است. حفظ موقعیت تروریست ها در منطقه، استراتژی بلندمدت آمریکایی ها و صهیونیست هاست. آمریکایی ها حتی به خاطر امنیت اسرائیل کشورهای همپیمان اروپایی خود را هم قربانی می کنند. حتی اگر به قیمت جان شهروندان اروپایی تمام شود.

اکنون پس از اقدام تروریستی پاریس موجی از اسلام زدایی و اسلام ستیزی در اروپا آغاز شده است. اگر نیاز باشد باز هم اقدام تروریستی در کشورهای اروپایی انجام خواهد شد تا شدت این فضای اسلام ستیزی افزایش یابد. تا زمانی که تروریست ها زیر سایه آمریکا هستند و از سوی کشورهای مرتجع عربی منطقه حمایت می شوند، نمی توان چشم انداز روشنی را از وضعیت تحولات منطقه تصویر کشید. چون هدف نهایی تروریست های تکفیری وهابی، ایران است. اما نخست باید از سد سوریه، حزب الله لبنان و عراق عبور کنند که به نظر می رسد کار محالی باشد.

محمد صفری -



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *