واکاوی اقدام تروریستی داعش در پاریس

14:39 - 23 آبان 1394
کد خبر: ۹۸۳۲۳
خبرگزاری میزان - «داعش»نامی که اکنون هنگامی که به گوش می رسد یادآور جنایاتی است که در ذهن مخاطب نقش بسته است. گروهی تروریستی که بر اساس همه شواهد و اسناد به دست آمده و حتی رفتارهایی که از کشورهای حامی آن سر می زند، نشان می دهد مولود تفکر پلیدی است که از ائتلاف غربی - عربی علیه اسلام ناب محمدی (ص) به وجود آمده است.
به گزارش گروه بین الملل نتیجه تشکیل چنین گروهی که دستاورد  سال های طولانی غرب و سران کشورهای مرتجع عربی منطقه است، ناامنی هایی است که در منطقه حساس غرب آسیا ایجاد کرده و باعث بروز بحران شده و از آن مهمتر تخریب چهره نورانی و منزه اسلام به واسطه اقدامات پلیدی است که داعش انجام می دهد.

این گروهگ تروریستی نه تنها در سوریه و عراق بلکه در دیگر کشورها هم اقدامات تروریستی خود را انجام می دهد و حتی کشورهای اروپایی که حامی این گروهک بودند، از گزند حملات تروریستی آنها در امان نیستند.

حملات گسترده ای که در فرانسه اتفاق افتاد نباید پایان یافته تلقی کرد، بلکه این گروهک تروریستی خود را زخم خورده حامیانش می پندارد.

رسانه های غربی و اروپایی همواره سعی می کنند تا به جای به کار بردن واژه گروه تروریستی داعش، دولت اسلامی عراق و شام را به کار برند و از واژه تروریسم برای آنها استفاده نکنند.

دلیل آن هم ضدیت داعش با سوریه، عراق، ایران و لبنان بود. اکنون 5 سال است که سوریه درگیر این گروه های تروریستی است که داعش نقش بیشتری در آن دارد، این گروهک از سوی کشورهای غربی و عربی حمایت می شده و همچنان هم می شود.

از دو سال پیش تاکنون ائتلافی برای مبارزه با تروریسم از سوی کشورهای غربی و عربی تشکیل شده است که در طول این مدت نه تنها مبارزه ای با آنها نکرده بلکه حملات هوایی این ائتلاف بیشتر بر روی مواضع ارتش و نیروهای مردمی سوریه و فرو ریختن کمک های تسلیحاتی بر روی پایگاه ها و محل استقرار نیروهای تروریستی داعش در عراق و سوریه بوده است.

از زمانی هم که داعش حملات تروریستی در فرانسه را بر عهده گرفت و بیانیه رسمی صادر کرد، مقامات فرانسوی باز هم از به کار بردن تروریسم علیه داعش امتناع می کنند.

فرانسوا اولاند که تا پیش از اعلام رسمی داعش از واژه تروریسم استفاده می کرد، اما پس از آن که داعش مسئولیت حملات تروریستی را به خاطر مشارکت فرانسه در عملیات هوایی در سوریه علیه داعش برعهده گرفت، این اقدام داعش را اعلام جنگ علیه فرانسه اعلام کرد و واژه تروریسم را علیه آنها به کار نبرد.

یقین فرانسه و اولاند به نقش گروه تروریستی داعش در انفجارهای پاریس هم او را به این نتیجه نرساند که پس از 5 سال جنایت در سوریه، گروه تروریستی تکفیری داعش هم تروریسم خوانده شود.

اکنون هم رسانه هار غربی گروه های تکفیری داعش را با عناوینی همچون دولت اسلامی، گروه مخالف دولت اسد، شورشیان داعش و واژه های دیگر خطاب می کنند.

5 سال است که دولت و ملت سوریه درگیر این گروه های تروریستی هستند اما کشورهای غربی - عربی در چنین شرایطی که مردم سوریه به دست این گروه های تروریستی قتل عام می شوند، حمایت های خود را از تروریست های سوریه افزایش دادند تا دولت سوریه سقوط کند.

استفاده غربی ها و سران مرتجع کشورهای عربی منطقه و ترکیه از گروه های تروریستی داعش در سوریه و عراق برای سرنگونی دولت بشار اسد و دولت مردمی عراق، اکنون دامن آنها را گرفته است.

فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه اکنون که داغ اقدام تروریستی داعش بر دل او هم نشسته و مردم این کشور را داغدار کرده آیا از کشته های مردم سوریه، عراق لبنان و... هم داغدار است؟

دولت و مردم فرانسه اکنون باید انگشت اتهام را به سوی رژیم آل سعود و دولت اردوغان بگیرند و آنها را متهم کنند. اصلی ترین حامیان منطقه ای گروه های تروریستی تکفیری در غرب آسیا این دو کشور هستند.

مردم فرانسه اکنون باید از دولت خود مطالبه کنند که چرا در زمان 5 سال گذشته سیاست های ضد سوری خود را پایان ندادند و حتی بیش از 2000 نفر از شهروندان فرانسوی با سفر به سوریه به گروه های تروریستی تکفیری داعش پیوستند.

این افراد بدون هیچ مشکلی به این سفر رفتند و حتی بسیاری از آنها به فرانسه بازگشتند و چندی بعد دوباره به سوریه یا عراق رفتند اما دولت فرانسه هیچ اقدامی نسبت به چنین سفرهایی از خود نشان نداد.

دولت و ملت سوریه اکنون محور مبارزه با تروریسم است. این دولت و ملت باید حمایت شوند تا بتوانند مقابل نیروهای تروریستی تکفیری که برای همه خطر آفرین است، ایستادگی کنند. اگر سوریه زیر پای تروریست ها بیفتد بدون شک حملات تروریستی آنها در دیگر کشورهای منطقه از جمله فرانسه افزایش خواهد یافت.

اروپایی ها و آمریکا باید مسئولیت خود را در قبال این گروه های تروریستی بپذیرند و از آن شانه خالی نکنند. هزینه تشکیل و حمایت از آنها را کشورهای مرتجع عربی منطقه و غربی ها بر عهده داشتند اکنون هم باید هزینه مقابله با آن را بپردازند.

آنها یا می توانند با تحمل اقدامات تروریستی نیروهای داعش و دیگر تروریست ها هزینه ها را تقبل کنند یا این که با قطع حمایت های خود از آنها و مبارزه واقعی با تروریست ها از هزینه های سنگین داخلی، سیاسی و اجتماعی خود بکاهند.تقسیم تروریسم خوب و بد چنین عواقبی را هم خواهد داشت.

جمهورری اسلامی ایران اکنون سربلند از اقداماتی است که علیه گروه های تروریستی تکفیری در سوریه و عراق انجام داده است. اگر اقدامات جمهوری اسلامی ایران نبود اکنون کشورهای اروپایی باید شاهد تعداد بیشتری از اقدامات تروریستی در شهرهای خود می بودند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *