رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صالحی امیری: برای اعزام‌های مختلف نیازمند ۴ میلیون دلار هستیم/ فدراسیون جهانی ژیمناستیک نامه‌ای به کمیته ملی المپیک نزده

10:57 - 08 دی 1400
کد خبر: ۷۸۵۲۶۹
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رییس کمیته ملی المپیک گفت: برای کاندیداتوری به تصمیم قطعی نرسیدم و هر زمانی به قطعیت برسم چه منفی چه مثبت با شما در میان می‌گذارم.

- سیدرضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک در گفت‌وگو با خبرنگاران صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید.

* در خصوص باری‌های آسیایی ما ۳ مرحله کار داریم. مرحله اول سیاست‌های کاروان در هانگزو است که در جلسه ستاد تصویب شد. مرحله دوم آمادگی فدراسیون‌ها بروی برگزاری اردو‌های داخلی و خارجی است. سطح سوم کار مجموعه اقداماتی ااست که باید برای اعرام انجام دهد.

* باور داریم اعزام دختران به هانگژو می‌تواند به ارتقای پرستیژ کشور کمک کند.

* اقدام چهارم ما بحث استفاده از ظرفیت‌های داخلی در تهیه تجهیزات و لباس است. سیاست پنجم ما ارتقای جایگاه ایران در جایگاه مدالی بازی‌های آسیایی است.

* در دوره قبل ۱۰۰ نفر از بانوان را اعزام داشتیم و این دوره باید تلاش کنیم اعرام بانوان به لحاظ کمی و کیفی بهتر از جاکارتا باشد.

* همکاران من تلاش خواهند کرد در میان ۴۵ کشور آسیا فرهنگ و تمدن ایران را به نمایش بگذارند تا دستاورد فرهنگی هم داشته باشیم.

* وزنه‌برداری یکی از فدراسیون‌های مهم ورزش قهرمانی ایران و جزو ۳ فدراسیون اول ما است.

* بودجه همه فدراسیون‌ها را به صورت کامل تخصیص دادیم و آمار نشان می‌دهد میانگین حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ درصد به آن‌ها پرداخت کردیم.

* کمیته ملی المپیک به همه تعهداتش وفادار ماند و در سال چهارم که امسال بود در ۴ ماه اول سال ۹۰ درصد بودجه تخصیص داده شد و ۱۰ درصد باقیمانده هم در چند روز گذشته تخصیص داده شد.

*به فدراسیون وزنه‌برداری علاوه بر تهیه بلیط برای سفر به ازبکستان ۲۰ هزار یرو کمک شد، اما باید کمک بیشتری به آن شود. وظیفه ما حمایت از همه فدراسیون‌ها است و در این خصوص چانه زنی نداریم.

* در همه اتفاقات خوبی که در آکادمی افتاده من نقشی نداشتم. البته کار خاصی رخ نداده و آن چه که تا الان انجام شده بر اسای هدفگذاری بوده است. هدفگذاری ما رسیدن به بودجه ۴۰۰ میلیارد تومان است. البته شرایط کشور را درک می کنیم، اما برای اعزام‌های مختلف مثل بازی‌های اسلامی و آسیایی نیازمند ۴ میلیون دلار هستیم. این مبالغ برای پاداش پای سکو، هزینه‌های اسکان، تغذیه و ... است.

* این ۴ میلیون دلار فقط برای ۳ رویداد است. معادل ریالی این ۴ میلیون دلار حدود ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد بود. برای بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲ میلیون دلار را ۸ میلیارد تومان خریداری کردیم و همین ۲ میلیون دلار را باید برای هانگژو ۶۰ میلیارد تومان بخریم.

* در خصوص بودجه کمیته که جداگانه در بودجه کشور در نظر نگرفته شده نامه‌ای نوشتم و عنوان کردیم که این تصمیم، غیرحرفه‌ای و غیر کارشناسی است. برای تصمیم درباره یک دستگاه باید با آن دستگاه گفت‌وگو کنند، اما برای بودجه کمیته هیچ گفت‌وگویی با ما نشد. دومین نکته به دخالت دولت در امور کمیته ملی المپیک خواهد بود. پیش از کمیته بین‌المللی المپیک در خصوص جداگانه نبودن بودجه کمیته المپیک ایتالیا به این کمیته اخطار داده است.

*برای خرید ۴ میلیون دلار ارز باید ۱۰۰ میلیارد تومان داشته باشیم. اگر وزارت ورزش اعلام کند توان پرداخت این مبلغ را ندارد ما نمی‌توانیم در مسابقاتی همچون بازی‌های آسیایی شرکت کنیم. اگر این طرح توسط مجلس شورای اسلامی اصلاح نشود با ۲ چالش در سال آینده روبرو خواهیم شد. اولین چالش اعتراض کمیته بین المللی المپیک و دومین چالش عدم حضور در بازی‌های آسیایی و بازی‌های کشورهای اسلامی است.

*کمیته ملی المپیک را با بودجه ۳۰ میلیاردی تحویل گرفتیم و الان بودجه کمیته به ۲۱۰ میلیارد رساندیم.

* طراحان الحاق بودجه کمیته به بودجه وزارت ورزش عنوان کردند که هدف آن‌ها نظارت بیشتر بوده، اما ماهیت کمیته ملی المپیک اینست که روی ورزش قهرمانی نظارت کند، ضمن اینکه همه مسئولان نظارتی همچون سازمان بازرسی بر عملکرد کمیته نظارت دارند. اگر این مسئله اصلاح نشود مسئولیت هر اتفاقی بر عهده تصمیم‌گیران است.

* قطعا انتخابات کمیته ملی المپیک در تاریخ مقرر برگزار خواهد شد و انتطار داریم انتخابات فدراسیون‌های المپیکی تا آن زمان برگزار شود. در جلسه‌ای که با وزیر داشتم وی مصمم به برگزاری المپیک خواهد بود. در تنظیم اساسنامه فدراسیون‌ها و آیین‌نامه‌های مربوط به آن دخیل نبودیم.

* فعالیت اعضای هیئت اجرایی به جز دبیرکل و خزانه‌دار شغل محسوب نمی‌شود و افتخاری است. البته منظورم از اینکه شغل محسوب نمی‌شود به این معنا نیست که مسئولیتی ندارد.

* این مسئله یک رسم اداری است. در ۸ کشور روسای جمهور، رییس کمیته ملی کشورهایشان هستند. به همین خاطر کمیته بین الملل المپیک تاکید دارد کمیته های ملی المپیک کشورها از ظرفیت کشورها استفاده کنند.

* هیچ مرجع بین‌المللی ما را به لوزان فرا نخوانده است.

* فدراسیون جهان ژیمناستیک به ما نامه‌ای نزده است. در خصوص مشکلات برخی فدراسیون‌ها از طریق گفت‌وگو با فدراسیون‌های جهانی این مشکلات را حل خواهیم کرد.

*نامه‌ای ۲ سال قبل به رییس مجلس دادیم که اگر مواردی در اساسنامه بیاید که تبعات بین المللی داشته باشد نا مسئولیتش را قبول نخواهیم کرد.

* در چارچوب اساسنامه هر کسی می‌تواند نامزد شود و ارزیابی حقوقی برای حضور افراد زمانی است که آن‌ها ثبت نام کرده باشند، برای پیشگویی‌ها قضاوت نمی‌کنیم و سجادی هفته قبل این موضوع را تکذیب کرد. ۱۷ بهمن هم ستاد برای انجام انتخابات تشکیل می‌شود. من هم برای کاندیداتوری به تصمیم قطعی نرسیدم و هر زمانی به قطعیت برسم چه منفی چه مثبت با شما در میان می‌گذارم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *