رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزیر کشور: صندوق‌های پیشرفت و عدالت در استان‌ها ایجاد می‌شود

14:44 - 07 دی 1400
کد خبر: ۷۸۵۰۹۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
وزیر کشور گفت: صندوقی تحت عنوان پیشرفت و عدالت در استان‌ها ایجاد می‌شود که علاوه بر بودجه هدایت شده ملی، مازاد درآمد‌های استانی مانند مالیات و بودجه‌ای که از ناحیه فروش دارایی‌های دولت در استان‌ها در آن واریز و اولویت بندی هزینه‌کرد آن در اختیار شورای برنامه ریزی استان‌ها است.
- بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی درباره مباحث مطرح شده در پایان جلسه همایش استانداران که در وزارت کشور و با حضور چند وزیر کابینه دولت برگزار شد، اظهار کرد: توسط وزرای حاضر در جلسه توضیحاتی درباره ردیف‌های بودجه سال ۱۴۰۰ و کار‌هایی که باید در حوزه اشتغال زایی انجام شود، داده شد.

وی افزود: همچنین درباره برنامه‌ها و اقداماتی که باید در استان‌ها انجام شود و نحوه هماهنگی استانداران با دولت نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این بخش مسائلی را مطرح کرد.

وزیر کشور افزود: در بخشی از جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آمایش صنعتی مباحثی را مطرح کرد و در این رابطه که استان‌ها چه رویکردی درباره طرح آمایش صنعتی داشته باشند و تکالیف استان‌ها در این باره چیست، بحث‌های کارشناسی و راهبردی مطرح شد.

وی با اشاره به حضور وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه خاطرنشان کرد: درباره برنامه‌ها و کار‌هایی که باید در حوزه کشاورزی و بهره وری و یارانه‌های این بخش انجام بگیرد، بحث و تبادل نظر صورت گرفت. با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه در این جلسه راجع به ظرفیت‌های بودجه ۱۴۰۱ و بودجه ۱۴۰۰ در چند ماه پایانی سال بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وحیدی موضوع دیگری که در جلسه مطرح شد را کرونا با تمرکز با سویه اومیکرون عنوان کرد و گفت: در این باره بر لزوم هر چه فعال‌تر شدن طرح شهید سلیمانی تاکید شد.

وزیر کشور درباره تفویض برخی اختیارات به استانداران بیان کرد: در مورد بودجه ۱۴۰۱ با تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت و با توجه به پیش بینی بودجه‌هایی که قرار است در این صندوق‌ها واریز شود، بحث شد.
 
وحیدی گفت: بودجه‌هایی که از مرکز هدایت می‌شوند و هم بودجه‌هایی که از ناحیه فروش دارایی‌های دولت در استان‌ها و مازاد مالیاتی که استان‌ها می‌توانند داشته باشند و سایر منابع درآمدی، به این صندوق‌ها واریز می‌شوند که نحوه و تشخیص اولویت هزینه کرد آن در اختیار شورای برنامه ریزی استان‌ها است که خودشان به اقتضای نیاز بتوانند برنامه‌ریزی کنند.
 
وزیر کشور عنوان کرد: البته بانک‌ها هم یک سقف تخصیصی را باید در استان‌ها به عهده بگیرند که مورد بررسی قرار گرفت و در جلسات بعد با حضور مسئولان برنامه و بودجه تصمیمات جدیدی برای ایجاد یک تحرک جدید در استان‌ها اتخاذ می‌شود.

وی درباره گسترش محدودیت‌ها برای مقابله با سویه اومیکرون کرونا گفت: امیدوارم نیازی به اعمال محدودیت نباشد. اگر مردم عزیز پروتکل‌ها را رعایت کنند و دوز سوم واکسن را هم بزنند و در تجمعات نباشند، با مشکل کمتری مواجه خواهیم بود. این سویه جدید از خارج آمده به همین دلیل سفر‌ها از خارج و به خارج کشور باید با دقت و حساسیت بیشتری صورت گیرد. اما اگر خطر توسعه اومیکرون احساس شود به اقتضای شرایط محدودیت‌ها اعلام و اعمال می‌شود.

وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار کرد: هنوز درباره حذف آن تصمیم قانونی گرفته نشده و چیزی عوض نشده و طبیعتا هیج قیمتی هم نباید به بهانه حذف این ارز تغییر کند. قرار بر هر تغییر و تدبیری در این رابطه باشد، قبل از آن سخنگوی دولت اعلام می‌کند. تا این لحظه تخصیص این ارز تغییری نکرده و لذا تمام مواردی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین می‌شد کما فی السابق تهیه می‌شوند، به همین دلیل تغییر قیمت به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
 
 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *