وقتی پروفایل‌ها دروغ می‌گویند

17:45 - 07 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۲۱۸۵
گاهی برخی از افراد برای به دست آوردن اعتماد به نفس مجازی و کسب توجه و تایید دیگران، ویژگی‌ها و صفاتی را به‌صورت غیرواقعی در پروفایل خود وارد می‌کنند.

- مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی نوشت: همه ما زیبایی را دوست داریم و سعی می‌کنیم در اجتماع با ظاهری مرتب و زیبا حاضر شویم، اما این قضیه در فضای مجازی به کمک ابزار‌های مختلف، اغراق‌آمیز شده است. عکس درصد زیادی از افراد یا فتوشاپ شده یا مربوط به زمانی است که جوان‌تر و زیباتر بوده‌اند. گاهی افراد ویژگی‌های خود مانند سن، جنسیت، رنگ پوست، قد و وزن را غیرواقعی در پروفایل خود وارد می‌کنند. این دروغ‌ها از نوجوانی یعنی همان سال‌های شکل‌گیری هویت دیجیتالی شروع می‌شوند.

بر اساس گزارشی که در سال ۲۰۱۳ توسط موسسه انگلیسی Advertising Standards Authority منتشر شد ۸۳ درصد از نوجوانان ۱۱ تا ۱۵ ساله، سن خود را در شبکه‌های اجتماعی اشتباه وارد کرده‌اند. دروغ گفتن درباره سن باعث دریافت مجوز ورود به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی می‌شود و اجازه استفاده از برخی سرویس‌ها، مشاهده برخی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و حتی دسترسی به فیلم‌ها را فراهم می‌کند. گاهی هم برای عقب نماندن از دیگران در میدان رقابت زیبایی و به دست آوردن اعتماد به نفس مجازی و کسب توجه و تأیید دیگران، افراد ویژگی‌ها و صفات خود را به‌صورت غیرواقعی ابراز می‌کنند. آگاه باشید آنجا که افراد دیده نمی‌شوند دروغ گفتن آسان‌تر می‌شود.

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3277990_628.mp4']


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *