لزوم ادامه مسیر تحول قضایی از سوی رئیس جدید قوه قضاییه

21:24 - 10 تير 1400
کد خبر: ۷۳۷۸۵۵
وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به لزوم ادامه مسیر تحول قضایی گفت: رئیس جدید قوه قضاییه اگر سیاست برخورد با مفسدان اقتصادی، جلوگیری از اطاله دادرسی، تکریم ارباب رجوع و مراجعان به سازمان‌های قضایی را ادامه دهد، مسلما مورد پسند مردم و کارگزاران خواهد بود.

- ایرنا نوشت: پیمان عطار درباره انتصاب رئیس جدید قوه قضاییه افزود: حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای کسی است که توانایی اداره قوه قضاییه را به عنوان ریاست این قوه دارد و سابقه قضایی در مراحل مختلف دستگاه قضایی را داشته است.

وی ادامه داد: یکی از شرایط احراز سمت ریاست قوه قضاییه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران داشتن قدرت مدیریت و مدبری برای احراز این پست است. در قانون اساسی، منظور قانونگذاران از مدیر و مدبر بودن ریاست قوه قضاییه صرفا آگاهی و تجربه در امور مدیریت اداری و دولتی نبوده است؛ بلکه منظور قانونگذاران تخصص و تجربه لازم در امر قضاوت و آشنایی به نحوه رسیدگی محاکم دادگستری چه در مرحله دادسرا و چه در مرحله دادگاه بدوی، تجدید نظر و دیوان عالی کشور است.

وکیل پایه یک دادگستری اضافه کرد: حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای سابقا به حرفه قضاوت و ریاست دادگاه‌ها، دادسرا‌ها و سمت‌های دیگر در قوه قضاییه اشتغال داشته‌اند و تجربه قضایی دارند.

عطار اظهار داشت: نقطه ضعفی که برخی از روسای سابق قوه قضاییه داشته‌اند، عدم سابقه کار و قضایی بوده است؛ یکی از اشکالات مدیریتی در کشور ما این است که سیاست‌های اداری و مدیریتی مدیر قبلی که موفقیت آمیز بوده متاسفانه توسط مدیر بعدی تغییر می‌یابد و خسارات مادی و معنوی به ساختار سازمان وارد می‌کند.

عطار گفت: سیاست‌های آیت‌الله رئیسی در قوه قضاییه مورد تایید دستگاه‌های نظارتی و مردم واقع شده است و رئیس جدید قوه قضاییه حجت الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای اگر مسیر اتخاذ شده در قوه قضاییه در زمینه برخورد با مفسدان اقتصادی، جلوگیری از اطاله دادرسی، تکریم ارباب رجوع و مراجعان به سازمان‌های قضایی را ادامه دهد، مسلما این سیاست مورد پسند همه مردم و کارگزاران خواهد بود.

 رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین «محسنی اژه‌ای» را به ریاست قوه قضاییه منصوب کردند.

آیت‌الله خامنه‌ای در این حکم با تأکید بر اهتمام جدی به مأموریت‌های دستگاه قضا در قانون اساسی و همچنین ادامه رویکرد تحولی و اجرای سند تحول موجود، «گسترش فناوری‌های نوین در دستگاه قضایی»، «گماردن نیرو‌های کارآمد و جهادی در مسئولیت‌ها»، «ارج نهادن به خدمات قضات پاکدامن و در عین حال برخورد قاطع با تخلفات» و «ارتباط با متن مردم» را از جمله انتظارات خود از رئیس جدید قوه قضاییه بیان کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *