رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سند تحول آموزش و پرورش؛ پرافتخار اما مغفول

20:24 - 16 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۲۵۳۸
عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه سند تحول آموزش و پرورش از اسناد پرافتخار نظام جمهوری اسلامی است، گفت: اگر اجرای این سند همچنان مورد غفلت مسئولان باشد استعداد‌های درخشان و نوظهور را از دست خواهیم داد.

آیت‌الله محس حیدری در گفت‌وگو با میزان، ضمن تاکید بر ضرورت اجرایی شدن سند تحول آموزش و پرورش بیان کرد: این سند از اسناد پرافتخار نظام جمهوری اسلامی است که از سال‌های سال کارشناسان مربوطه روی آن مطالعه کرده و راهکار‌های اساسی را برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش مطرح کرده‌اند.

امام جمعه موقت اهواز گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم و با مطرح شدن سند ۲۰۳۰ تعلل‌هایی در اجرایی شدن سند بنیادین آموزش و پرورش ایجاد شد و مورد غفلت قرار گرفت به طوری که مسئولین در حال حاضر توجهی به آن ندارند.

آیت‌الله حیدری در پایان تاکید کرد: اگر اجرای سند تحول آموزش و پرورش همچنان مورد غفلت مسئولان باشد استعداد‌های درخشان و نوظهور را از دست خواهیم داد.

رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با رؤسا و مدیران آموزش و پرورش با اشاره  به لزوم ترمیم و بروزرسانیِ سند تحوّل بنیادین آموزش و پرورش فرمودند: «البتّه کار سند انجام گرفته و الان حدود نُه سال است که این سند ابلاغ هم شده و در جلسات متعدّدی در شورای عالی انقلاب فرهنگی -به نظرم حدود چهارده پانزده جلسه- این سند مطرح شده و درباره‌ی آن بحث شده؛ منتها در خود این سند، این ذکر شده است که هر پنج سال این سند ترمیم بشود. به نظر من [هم] باید ترمیم بشود؛ یعنی یک مقداری یک نگاه تکمیلی [داشته باشیم]. البتّه این موجب نشود که برنامه‌ریزی را ما بگذاریم [کنار] برای اینکه حالا ترمیم بکنیم که آن هم مدّتها در شورای عالی انقلاب فرهنگی طول بکشد؛ این جور نشود. آن برنامه‌ریزی باید انجام بگیرد و این ترمیم هم باید انجام بگیرد؛ یعنی به‌روزرسانی و ملاحظه کردن. بعضی از تعبیرات نسبتاً دور از ذهن هم در این اهداف و راهبردها هست که عرض کردم اینها بایستی ساده، روشن و مبیّن [باشد]، معلوم باشد که چه میخواهیم. این کارها باید انجام بگیرد».



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *