جلوگیری از واردات بی‌رویه گامی مهم در تحقق شعار «جهش تولید»/ ضرورت حمایت از نوآوری در تولید محصولات کم هزینه

18:01 - 23 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۱۶۹۵
عضو مجلس خبرگان جلوگیری از واردات بی‌رویه را از راهکار‌های تحقق شعار «جهش تولید» دانست و گفت: مساعدت دولت با صاحبان صنایع و کارخانجات از طریق تسهیل امور و حمایت از صنایع کوچک که با کمترین امکانات در رونق تولید و جهش آن سهم وافری در رفع بیکاری و آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت از موارد تحقق شعار جهش تولید است.
حجت‌السلام کازرونی: جلوگیری از واردات بی‌رویه را از راهکار‌های تحقق شعار «جهش تولید»حجت‌الاسلام محسن کازرونی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به راه‌های تحقق شعار «جهش تولید» بیان داشت: جهش تولید بدون تردید نیازمند بستر‌های مناسبی از جمله اصلاح برخی قوانین مزاحم به خصوص در بخش بانک‌ها و ادارات مرتبط، جلوگیری از قاچاق کالا که تولید را زمین گیر می‌کند و هرگز مجالی برای جهش باقی نمی‌گذارد و تشویق صاحبان صنایع و کارخانه‌ها و تجلیل از آنان است.
 
وی جلوگیری از واردات بی‌رویه را از راهکار‌های دیگر تحقق شعار «جهش تولید» دانست و گفت: مساعدت دولت با صاحبان صنایع و کارخانجات از طریق تسهیل امور و امهال در بازپرداخت دیون و حمایت از صنایع کوچک که با کمترین امکانات در رونق تولید و جهش آن سهم وافری در رفع بیکاری و آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت از دیگر موارد برای تحقق این شعار است.
 
عضو مجلس خبرگان حمایت از خلاقیت و نوع‌آوری را در تولید محصولات کم هزینه، تشویق مردم به استفاده از محصولات داخلی، تلاش صاحبان صنایع و کارخانجات جهت بهبود کیفیت و جذابیت بیشتر کالا‌های تولیدی و کمک دولت به مصرف کنندگان کالا‌های تولید داخل از طریق اعطای کارت‌های اعتباری بصورت وام جهت خرید را از دیگر موارد تحقق شعار «جهش تولید» عنوان کرد.
 
کازرونی با تاکید بر فراهم کردن صادرات کالا‌ها که ضمن بوجود آمدن جهش تولید ارزآوری مناسبی هم به همراه دارد بیان کرد: رایزنی دولتمردان با کشور‌های مختلف بخصوص کشور‌های همسایه برای تسهیل صادرات و جلوگیری از موانع پیش رو نیز از راهکار‌های تحقق شعار «جهش تولید» است که باید مورد توجه مسئولین قرار بگیرد.
 
وی در پایان بر ایجاد نشست‌های مداوم مدیران و مسئولین بالادستی نظام برای پیگیری مشکلات صاحبان صنایع و کارخانجات، جلوگیری از کاغذ بازی‌های کشنده و فرصت سوز و ایجاد برند در داخل و خارج به گونه‌ای که شنیدن نام یک محصول در ذهن مخاطب تداعی کننده آسایش و اطمینان باشد تاکید کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *