فهرست کشتار هوش مصنوعی؛ اهدافی که پس از ۶ ماه جنگ غزه برای رژیم صهیونیستی محقق نشد

8:45 - 21 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۷۲۰۸
فهرست کشتار هوش مصنوعی؛ اهدافی که پس از ۶ ماه جنگ غزه برای رژیم صهیونیستی محقق نشد
کارشناسان می‌گویند که رژیم صهیونیستی با دارا بودن سیستم‌های نظارتی و حتی استفاده از هوش مصنوعی در تعیین اهداف بمباران، هنوز به هدف‌های اعلام شده جنگ خود نزدیک نشده است.

خبرگزاری میزان - جنگ غزه وارد هفتمین ماه خود شده است.

تل‌آویو در حال حاضر به‌طور فزاینده‌ای خود را در جامعه بین‌المللی منزوی کرده و ارتش این رژیم پس از گرفتار شدن در ویرانه‌های شهر‌های غزه از سوی مبارزان مقاومت که عمدتا به تفنگ‌های خودکار و آرپی‌جی مسلح بودند، در باتلاق فرو رفته است.

ارتش رژیم صهیونیستی به‌تازگی اعلام کرد که «مرحله تهاجم فعال» عملیات نظامی در غزه به پایان خود رسیده و نیرو‌های لشکر ۹۸ ارتش از خان‌یونس در جنوب غزه عقب‌نشینی کردند.

در همین حال، نیرو‌های تیپ ۴۰۱ لشکر ۱۶۲ و تیپ ۹۳۳ ناحال ادامه اشغال مناطق مرکزی و شمالی نوار را در دستور کار خود خواهند داشت.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ادعا کرد که عملیاتی در ایست بازرسی رفح که غزه را از مصر جدا می‌کند هنوز در دستور کار قرار دارد، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است که تغییر در عملیات آن هیچ ارتباطی با افزایش فشار بین‌المللی بر این رژیم ندارد، رسانه‌های عبری‌زبان گفته‌اند که زمان‌بندی خروج نیرو‌ها از غزه غیرقابل انکار بوده و احتمالا به واکنش‌های ناشی از کشتار هدفمند هفت کارمند سازمان کمک‌های بشردوستانه در غزه از سوی ارتش اسرائیل در هفته گذشته مرتبط است. 

تغییر رویکرد چند روز پس از آن انجام شده که رژیم صهیونیستی بازگشایی گذرگاه اریز را که شمال غزه را از جنوب اراضی اشغالی جدا می‌کند، اعلام کرد و اجازه استفاده موقت از بندر اشدود برای ارسال کمک‌ها را در بحبوحه تهدیدات گزارش‌شده از سوی واشنگتن، حامی اصلی خارجی این رژیم داد. 

رژیم صهیونیستی ابتدا در ژانویه (دی) کاهش شدت تهاجم زمینی خود به غزه را آغاز و بخشی از نیرو‌های خود، از جمله لشکر ۶۳ را به دلیل تشدید درگیری‌ها با حزب‌الله لبنان و ترس از گشودن جبهه دوم به سمت مرز شمالی با لبنان اعزام کرد. 

آیا صهیونیست‌ها به هیچ‌یک از اهداف خود دست یافته‌اند؟

یک کارشناس سیاست خاورمیانه در دانشگاه دیکین استرالیا، گفت: اسرائیل شش ماه پس از آن‌که عملیاتی نظامی را تحت عنوان دفاع از خود و هدف اعلام شده نابودی حماس آغاز کرد، به اهداف نظامی خود نزدیک نشده است.

او گفت: حماس به مقابله با نیرو‌های اسرائیلی ادامه می‌دهد؛ اسرائیلی بازداشت شده هنوز در غزه هستند و تلفات غیرنظامیان لحظه به لحظه افزایش می‌یابد. اسرائیل از پذیرش راه حل سیاسی برای پایان دادن به جنگ امتناع می‌ورزد، زیرا کابینه افراطی نتانیاهو از این درگیری فضیلت ساخته است.

رژیم صهیونیستی در ۶ ماه گذشته جایگاه بین‌المللی ارتش خود را به‌طور جدی تضعیف کرده است؛ به‌طوری که کشور‌های عربی که زمانی در فکر برقراری روابط رسمی با تل‌آویو بودند، از این ایده خودداری می‌کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید ۶۰۴ نظامی این رژیم در جریان جنگ در شش ماه گذشته کشته شده‌اند (حماس تلفات رژیم صهیونیستی را بیش از هزار و ۶۰۰ نفر برآورد می‌کند).

ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید ۳۲ هزار هدف در طول این عملیات مورد حمله قرار گرفت و مدعی شده که بیش از ۱۳ هزار مبارز مقاومت در غزه به شهادت رسیده‌اند.

مقام‌های غزه تخمین می‌زنند که بیش از ۳۳ هزار نفر از ساکنان نوار غزه از ۷ اکتبر تاکنون به شهادت رسیده و نزدیک به ۷۶ هزار نفر مجروح و بیش از ۸ هزار نفر مفقود شده‌اند.

درگیری غزه چهره وحشتناک جدیدی از جنگ را آشکار می‌کند

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل چند روز قبل، گفت که از شواهدی مبنی بر استفاده رژیم صهیونیستی از هوش مصنوعی در عملیات خود در غزه، به‌ویژه در مناطق مسکونی پرجمعیت که به تلفات غیرنظامیان در سطح بالایی منجر شده است، عمیقا نگران است.

گوترش با استناد به گزارشی از مجله +۹۷۲ که فاش کرد ارتش رژیم صهیونیستی از سیستم «فهرست کشتار» تولید شده با هوش مصنوعی موسوم به «لاوندر» به معنی اسطوخودوس برای هدایت بمباران گسترده غزه استفاده کرده است، گفت: هیچ بخشی از تصمیمات مرگ و زندگی که بر کل خانواده‌ها تاثیر می‌گذارد نباید به محاسبه سرد الگوریتم‌ها واگذار شود.

بر اساس گزارش‌ها، این برنامه نظارت انسانی چندانی نداشت، به‌طوری که گزارش‌ها می‌گویند که افسران تصمیمات دستگاه را برای اجازه بمباران مناطق مسکونی تایید می‌کردند.

یک افسر اطلاعاتی ناشناس رژیم صهیونیستی به این مجله، مدعی شد: ما علاقه‌ای به کشتن تنها عوامل [حماس] در زمانی که در یک ساختمان بودند نداشتیم.

او گفت: برعکس، ارتش اسرائیل به‌عنوان اولین گزینه، بدون تردید آن‌ها را در خانه‌ها بمباران می‌کرد. بمباران خانه یک خانواده بسیار ساده‌تر است. 

منابع دیگر به این مجله گفتند برای هر عامل کوچک حماس که لاوندر علامت‌گذاری می‌کرد، کشتن حداکثر ۱۵ یا ۲۰ غیرنظامی مجاز تلقی می‌شد و در برخی موارد اگر هدف یکی از مقامات ارشد حماس بود، این تعداد به بیش از ۱۰۰ غیرنظامی افزایش می‌یافت.

استبان کاریلو، سردبیر کرادل، گفت که لاوندر تنها یکی از انبوهی از سیستم‌های رایانه‌ای است که ارتش رژیم صهیونیستی در اختیار دارد. آن‌ها همچنین از دوربین‌های تشخیص چهره در غزه استفاده می‌کنند تا افرادی را که به نظر آن‌ها اعضای حماس هستند، انتخاب کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *