رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش حملات سایبری به رژیم صهیونیستی در پی طوفان الاقصی

10:46 - 07 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۷۰۱
افزایش حملات سایبری به رژیم صهیونیستی در پی طوفان الاقصی
منابع عبری‌زبان از حملات گسترده سایبری به زیرساخت‌های حیاتی و سیستم‌های ارتباطی و خدمات اضطراری رژیم صهیونیستی خبر دادند.

خبرگزاری میزان - مقام‎های رژیم صهیونیستی به‎تازگی از اختلال گسترده در خطوط تلفن اورژانس (آمبولانس، آتش‌نشانی و امداد و پلیس) در اراضی اشغالی خبر دادند.

منابع رسانه‌ای دیگر هم اعلام کردند که در این رویداد بی‌سابقه، زیرساخت‌های حیاتی رژیم صهیونیستی بر اثر حمله سایبری قابل‌توجه مورد هدف قرار گرفته و این موضوع باعث اختلال عمده در سیستم‌های ارتباطی و خدمات اضطراری این رژیم شده است. 

این حمله سایبری اثرات گسترده‌ای داشت؛ یکی از این موارد تغییر مسیر حرکت آمبولانس‌های رژیم صهیونیستی به دلیل اختلال در سیستم‌های مخابراتی بود.

«بی‌ان‌ان نیوز» در گزارشی درباره اثرات این حمله سایبری، نوشت: در حالی که اسرائیل برای بازیابی و ایمن‌سازی سیستم‌های خود تلاش می‌کند، اما این رویداد یادآور ضغف سایبری آن است. 

یکی از نکاتی که از سوی رسانه‌ها به آن اشاره شده، این است که تمام بیمارستان‌های آسیب‌دیده متعلق یا تا حدی متعلق به شرکت بهداشتی Ardent Health Services، یک شرکت مستقر در ایالت تنسی آمریکا بودند که بیش از ۲۰ بیمارستان را در حداقل پنج ایالت آمریکا اداره می‌کند.

مقام‎های رژیم صهیونیستی گفته‌اند که در حال بررسی منبع و بزرگی این حمله هستند. 

افزایش حملات سایبری به زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر

همچنین پایگاه «سی‌اس‌او آنلاین» نیز در گزارشی درباره افزایش حملات سایبری به رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، نوشت: درگیری ادامه‌دار بین اسرائیل و حماس به افزایش قابل توجه حملات سایبری به اسرائیل منجر شده که با طولانی شدن جنگ همچنان تشدید می‌شود.

این گزارش می‎گوید: ما شاهد افزایش ۲۰ درصدی حملات سایبری به اسرائیل در طول جنگ بوده‌ایم؛ ۵۰ درصد از این حملات به سازمان‌ها انجام شده است.

به گزارش این پایگاه، از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون، تعداد و پیچیدگی حملات سایبری علیه رژیم صهیونیستی افزایش قابل توجهی داشته است. 

از حدود سه هفته پیش، چندین گروه سایبری شروع به حمله به سازمان‌های رژیم صهیونیستی کرده‌اند؛ اهداف این گروه‌ها عمدتا نهاد‌های مهم، دانشگاه‌ها و شرکت‌های زنجیره تامین مرتبط با کابینه این رژیم، هستند.

نگارنده، می‎گوید: این حملات مهم‌تر و قوی‌تر از قبل بوده‌اند.

این پایگاه در بخشی دیگر نوشت: شرکت‌ها و سازمان‌های مهم رژیم صهیونیستی از جمله Signature-IT و Ikea در اراضی اشغالی بیش از پیش هدف حملات گسترده قرار گرفته‌اند. Signature-IT خدمات تجارت الکترونیک و میزبانی وب‌سایت را به چندین نهاد کابینه و شرکت تجارت الکترونیک رژیم صهیونیستی ارائه می‌کند.

حملات بزرگ سایبری به این رژیم در ماه‌های گذشته

در نمونه‌ای از حملات سایبری مهم به رژیم صهیونیستی، گروه هکری «عصای موسی» در اوایل آبان از هک کردن دوربین‌های مشرف به مقر موساد و یگان اطلاعاتی ۸۲۰۰ رژیم صهیونیستی خبر داد. عصای موسی صرفا به انتشار خبر این حمله سایبری اکتفا نکرده و تصاویری به دست آمده از مقر موساد و یگان اطلاعاتی ۸۲۰۰ رژیم صهیونیستی را منتشر کرد.

در اواخر شهریور هم گروه «انتقام‌جویان سایبری» در حساب‌های کاربری خود در رسانه‌های اجتماعی اسنادی را منتشر کرد و خبر داد که به زیرساخت‌های برق و راه‌آهن رژیم صهیونیستی حمله سایبری کرده است.

این گروه با استناد به اخبار منتشر شده در رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده که از سال ۲۰۲۰ تاکنون به زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی این رژیم نفوذ و حملات متعددی را به اجرا درآورده‌ است. 

گروه مذکور همچنین چندی قبل از آن مسئولیت حمله به زیرساخت‌های بزرگ‌ترین پالایشگاه تولید بنزین در رژیم صهیونیستی به نام «بازان» را به عهده گرفته بود.

در اواسط شهریور نیز شرکت امنیت اطلاعات «ESET»، اعلام کرد که هکر‌ها موفق به نفوذ به شبکه ۳۲ شرکت رژیم صهیونیستی شده‌اند.

این شرکت‌ها در زمینه‌های مختلفی از جمله بیمه، پزشکی، صنعت، ارتباطات، فناوری اطلاعات، فناوری، خرده فروشی، خودرو، حقوق، خدمات مالی، معماری و عمران فعالیت می‌کنند. 

چند روز قبل از آن، یعنی در اوایل شهریور هم کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تلفن همراه تعداد زیادی از اعضای کنست این رژیم هک شده است.

در این حمله تلفن همراه ۱۵ عضو کنست از جمله «یائیر لاپید»، رئیس مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی هک شده و حساب واتس‌آپ این افراد هم از دسترس خارج شده بود. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *