رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیش از ۱۴۱ هزار جلسه مشاوره زوجین در سامانه تصمیم خوزستان برگزار شد

16:05 - 24 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۶۵۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
بیش از ۱۴۱ هزار جلسه مشاوره زوجین در سامانه تصمیم خوزستان برگزار شد
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: از ابتدای تاسیس سامانه تصمیم تاکنون ۱۴۱ هزار و ۹۹۳ جلسه مشاوره به زوجین متقاضی طلاق ارائه شده است.  

خبرگزاری میزان-علیرضا باوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان در کارگاه آشنایی با زوج‌درمانی هیجان‌مدار بر کاهش طلاق که با حضور مدیران مراکز مشاوره سراسر استان برگزار شد، اظهار کرد: ارجاع به سامانه تصمیم در حال حاضر برای پرونده‌های طلاق توافقی صورت می‌گیرد که باتوجه به توافق اولیه زوجین در طلاق، ارائه مشاوره به آنان دشوارتر و حساس‌تر است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: هدف از راه‌اندازی سامانه تصمیم و ارجاع زوجین به مراکز مشاوره، بازگشت آنان به زندگی خانوادگی است و از ابتدای تاسیس این سامانه تاکنون ۱۴۱ هزار و ۹۹۳ جلسه مشاوره اعم از مشاوره روانشناسی، مذهبی و حقوقی توسط مراکز مشاوره بهزیستی به زوجین متقاضی طلاق ارائه شده است. 

وی ادامه داد: ارجاع کلیه پرونده‌های درخواست طلاق اعم از توافقی و غیرتوافقی مورد بحث قرار گرفته است و ارجاع کلیه پرونده‌ها به مراکز مشاوره، تحولی در امر سازش ایجاد خواهد کرد.

باوی گفت: از ابتدای سال جاری، ۵ هزارو ۸۷۲ زوج مورد پذیرش این سامانه قرار گرفتند که ۸۹۷ مورد به سازش قطعی و ۴۹۰ مورد به سازش مشروط رسیدند. تعدادی نیز عدم همکاری داشته و یا به سازش نرسیده‌اند و  هزارو ۳۶ مورد نیز در دست اقدام است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان بیان کرد: اولویت برنامه‌های پیشگیری در استان بر اساس خانواده و ترمیم آسیب‌هایی است که به خانواده وارد شده است و این آسیب‌ها متاثر از مسائل مختلف اجتماعی است.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین سید علی موسوی رئیس دادگاه‌های خانواده اهواز نیز با تاکید بر اهمیت نقش مشاوره در ایجاد سازش دعاوی خانوادگی، گفت: خانواده مهم‌ترین نهاد اجتماع پذیری برای افراد است و نباید افراد بدون دریافت آموزش‌های پیش از ازدواج، وارد مرحله مهم زندگی زناشویی و فرزندآوری شوند.

 رئیس دادگاه‌های خانواده اهواز ادامه داد: یکی از زیباترین معجزات خداوند، قرار دادن دو موجود با روحیات و فیزیک متفاوت در کنار هم بوده است و باید با توجه به این اختلافات ظاهری و درونی و اختلافات سلیقه‌ای که درون هر فرد وجود دارد، وارد رابطه ازدواج شد.

وی گفت: این مسئله که افراد همانند نیاز به پزشک به روان درمانگر و مشاوره نیاز دارند، باید در جامعه نهادینه شود و با دریافت مشاوره‌های پیش از ازدواج، از بروز آسیب‌های اجتماعی ناشی از اختلافات، برای خود و فرزندان آینده‌شان پیشگیری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خطاب به مسئولان بهزیستی که در این همایش حضور داشند، افزود: برخی خانواده‌های کم‌بضاعت برای دریافت این مشاوره‌ها نیازمند حمایت دولت هستند که انتظار داریم اداره بهزیستی استان در این موضوع کارگشا باشد.

در این همایش خالد اصلانی استاد روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز به ارائه مطالب آموزشی در خصوص اثر درمان هیجان مدار بر کاهش طلاق پرداخت و در پایان نیز معاون اجتماعی دادگستری استان به سوالات و خواسته‌های مدیران مراکز مشاوره حاضر در این همایش پاسخ داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *