وزیر امور خارجه: امروز رهبران منطقه بیش از گفت‌وگو به همکاری علاقه نشان می‌دهند

20:32 - 30 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۵۴۶۵
وزیر امور خارجه: امروز رهبران منطقه بیش از گفت‌وگو به همکاری علاقه نشان می‌دهند
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس گفت که لازم است هرگونه اختلاف‌نظر در منطقه از طریق گفت‌وگو‌های سازنده دیپلماتیک مورد حل‌وفصل قرار گیرد.

خبرگزاری میزان - «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در  حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با «جاسم البدیوی»، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس دیدار و گفت‌وگو کرد. 

 امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تاکید بر اهمیت گسترش روابط ایران و کشور‌های حوزه جنوبی خلیج فارس، به سفر اخیر خود به کشور‌های حوزه خلیج فارس و ابتکار ارائه شده توسط ایران در این سفر اشاره کرد و گفت: ما پیشنهاد تشکیل مجمع گفت‌وگو و همکاری را دادیم.   

وی گفت: امروز رهبران منطقه بیش از گفت‌وگو به همکاری علاقه نشان می‌دهند، فلذا ابتکار پیشنهادی ایران مورد استقبال قرار گرفت.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: هرگونه اختلاف‌نظر در منطقه لازمست از طریق گفت‌وگو‌های سازنده دیپلماتیک مورد حل‌وفصل قرار گیرد.

 البدیوی نیز در این دیدار از روند رو به توسعه روابط میان ایران و کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس استقبال و اظهار خرسندی کرد و گفت: منطقه خلیج فارس منطقه مهمی است و خوشبختانه در فضای جدید زمینه برای همکاری‌های هر‌چه بیشتر میان کشور‌های منطقه وجود دارد.

البدیوی گفت: تنش در منطقه به ضرر همه طرف‌های منطقه است و ما از اهتمام ایران برای ارتقای سطح همکاری‌ها در منطقه استقبال می‌کنیم؛ لازم است بر تلاش‌های خود برای افزایش گفت‌وگو‌ها و ارائه ابتکارات در مسیر تقویت همکاری‌های مشترک بیفزاییم. 

در این دیدار برخی موضوع‌های مورد اهتمام منطقه‌ای در چارچوب ایجاد فضای سازنده توام با افزایش همکاری‌ها متناسب با شرایط و نیاز‌های جدید منطقه مورد تبادل نظر قرار گرفت.

 امیرعبداللهیان از البدیوی جهت سفر به ایران دعوت کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان درباره این دیدار در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: امروز در نیویورک با آقای جاسم البدیوی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس دیدار و گفت‌وگو کردم. 

وی افزود: به تفصیل در خصوص ابتکار ایران برای تشکیل «مجمع گفت‌وگو و همکاری منطقه‌ای» تبادل‌نظر شد؛ امنیت و توسعه‌ پهنه‌ آبی خلیج فارس در گرو مشارکت دسته‌جمعی همه‌ کشورهای درون منطقه‌ای و ساحلی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *