محدودیت‎های جدید و حاشیه‎ساز توییتر/ ایلان ماسک به دنبال چیست؟

15:27 - 11 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۱۲۱۰
محدودیت‎های جدید و حاشیه‎ساز توییتر/ ایلان ماسک به دنبال چیست؟
ماسک از زمان تصاحب توییتر در ماه اکتبر به مبلغ تقریبی ۴۴ میلیارد دلار، تغییرات عمده‌ای در این شرکت و پلتفرم آن ایجاد کرده است.

خبرگزاری میزان - «ایلان ماسک»، مالک شرکت «توییتر» قوانین جدیدی را در روز شنبه برای این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی معرفی و سپس به سرعت اصلاح کرد که «محدودیت‌های موقت» را برای مشاهده تعداد پست‌ها در روز تعیین می‌کند.

به گزارش «ای‌بی‌سی‌نیوز»، «ماسک» در ابتدا بعد از ظهر شنبه از این قوانین رونمایی کرد؛ بر این اساس، اکانت‌های تایید شده محدود به خواندن ۶ هزار پست در روز و حساب‌های تایید نشده محدود به ۶۰۰ پست در روز هستند. او گفت که حساب‌های جدید تأیید نشده به خواندن تنها ۳۰۰ پست در روز محدود می‌شوند.

ظرف ۲ ساعت پس از اعلام این خبر، «ماسک» در پیامی توییتری گفت که سقف محدودیت‌ها برای خواندن پست‌ها به زودی افزایش می‌یابد و به ۸ هزار پست برای حساب‌های تایید شده، ۸۰۰ پست برای حساب‌های تایید نشده و ۴۰۰ مورد برای حساب‌های تایید نشده جدید افزایش می‌یابد. 

سه ساعت بعد، او در توییتی نوشت که این اعداد اکنون به ترتیب به ۱۰ هزار، هزار و ۵۰۰ رسیده است. 

دلیل اعمال محدودیت‌های جدید
ماسک در توییتر خود نوشت: این تغییرات برای رسیدگی به سطوح شدید حذف داده‌ها و دستکاری سیستم انجام شده است. 

جزئیات این تغییرات پس از شکایت بسیاری از کاربران توییتر در مورد مشکلات بارگذاری توییت‌ها در صبح روز شنبه، از جمله دریافت پیام‌های خطایی مبنی بر «بیش از حد مجاز» منتشر شد. 

در پی این موضوع، هشتگ "TwitterDown" روز شنبه فراگیر شد، زیرا کاربران ظاهراً با محدودیت‌های جدید روبرو شدند.

وب‌سایت downdetector.com افزایشی را در کاربرانی نشان داد که مشکلات دسترسی به توییتر را در صبح شنبه گزارش کردند و هزاران مشکل تا بعد از ظهر گزارش شد. 

به نظر می‌رسد اولین واکنش‌ها به این تصمیم بیشتر منفی بوده است. حتی کاربران تأیید شده، که سقف محدودیت خواندن توییت‌ها به میزان قابل توجهی برای آنها بالاتر است، از آخرین تغییر در سیاست‌های شرکت ناامید شده‌اند.

ماسک از زمان تصاحب توییتر در ماه اکتبر به مبلغ تقریبی ۴۴ میلیارد دلار، تغییرات عمده‌ای در این شرکت و پلتفرم آن ایجاد کرده است. 

تصمیمات پرحاشیه پیشین ماسک در قبال توییتر
در تلاش برای کاهش قابل توجه هزینه‌ها، این شرکت تقریباً ۷۵ درصد از ۷ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی کار خود را کاهش داد و این نگرانی‌ها را در مورد ظرفیت توییتر برای حفظ پلت فرم خود افزایش داد. 

در ماه آوریل، این شرکت شروع به حذف تدریجی «علامت‌های تیک آبی» کرد. اکنون، کاربرانی که هزینه اشتراک ماهانه پرداخت می‌کنند و معیار‌های واجد شرایط بودن خاصی را دارند، می‌توانند علامت «تیک» دریافت کنند و تأیید شده از سوی توییتر در نظر گرفته شوند. 

ماسک در ماه می‌پس از آن که در ماه دسامبر گفته بود به محض اینکه فردی را مناسب برای تصدی این شغل بیابد، از ریاست توییتر کناره‌گیری می‌کند، اعلام کرد که از سمت مدیرعاملی کناره‌گیری می‌کند. 

در ادامه «لیندا یاکارینو»، که قبلاً مدیر فروش تبلیغات در شرکت NBCUniversal بود، جایگزین ماسک شد.

ماسک که همچنین شرکت‌های «تسلا» و «اسپیس ایکس» را اداره می‌کند، در آن زمان گفت که قصد دارد به عنوان رئیس اجرایی و مدیر ارشد فناوری توییتر ایفای نقش کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *