اعتراضات هفتگی؛ چالش‌ مهم پیش روی رژیم صهیونیستی

13:31 - 21 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۷۱۵۰
اعتراضات هفتگی؛ چالش‌ مهم پیش روی رژیم صهیونیستی
یک چالش مهم که کابینه رژیم صهیونیستی در ماه‌های گذشته با آن مواجه بوده، وضعیت داخلی در اراضی اشغالی است.

خبرگزاری میزان - «واشنگتن اینستیتیو» در گزارشی به بررسی ابعاد چالش‌های رژیم صهیونیستی پرداخته است و می‎نویسد که یکی از این چالش‌ها، پیامد‌های جنگ اوکراین است که تأثیر اقتصادی جهانی دارد و بر عملیات ناتو تأثیر گذاشته است؛ این جنگ همچنین پیامد‌هایی برای روابط استراتژیک روسیه با ایران و تا حدی چین دارد. 

یکی دیگر از این چالش‌ها برای این رژیم صهیونیستی موضوع ایران است؛ تهران با وجود تحریم‌های بین‌المللی تجربه عملیاتی و فناوری به دست آورده است. 

به نوشته نگارنده، در حالی ۷۵ سال از شکل‌گیری رژیم صهیونیستی می‌گذرد، مسائل امنیتی که این رژیم با آن مواجه است از بین نخواهد رفت.

اما به گزارش «ای‌جی نیوز»، یک چالش مهم که کابینه رژیم صهیونیستی در ماه‌های گذشته با آن مواجه بوده، وضعیت داخلی در اراضی اشغالی است. 

اعتراضات داخلی در اراضی اشغالی؛ از مهم‌ترین چالش‌های رژیم صهیونیستی

تظاهرات‌های ادامه دار ضد اصلاح قضایی با برنامه‌های در حال گسترش ادامه دارد.

ماهیت بی‌سابقه حجم و فراوانی اعتراض‌ها، به یکی از بزرگترین دردسر‌های سیاسی کنونی نتانیاهو تبدیل شده‌اند.

شهرک‌نشینان روز گذشته برای بیست‎و‎سومین هفته به اعتراضات علیه طرح‌های کابینه نتانیاهو برای بازنگری در دستگاه قضایی این رژیم ادامه دادند.

تظاهرات گسترده در ژانویه، اندکی پس از آن که کابینه متشکل از احزاب افراطی سوگند یاد کرد، آغاز شد.

سازمان‎دهندگان تظاهرات با شتاب گرفتن و مشاهده حضور گسترده بیش از ۲۰۰ هزار تظاهرکننده در برخی مواقع، گفته‌اند تا زمانی که کابینه تغییرات قانونی پیشنهادی را به جای به تاخیر انداختن آن‌ها لغو نکند، تسلیم نخواهند شد.

اعتراضات در اراضی اشغالی به مناسبت هفتگی برای بیان مسائل جاری این رژیم تبدیل شده است. 

البته به گفته برخی تحلیلگران، بزرگترین چالش داخلی نتانیاهو حفظ ائتلاف خود است.

دلیل اعتراضات چیست؟

کارشناسان و معترضان، می‎گویند که طرح اصلاح قضایی، دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی را تضعیف می‌کند و نظارت قضایی بر قوانین و تصمیمات کابینه را محدود می‌کند؛ چیزی که منتقدان می‌گویند تهدیدی مستقیم برای حقوق شهرک‌نشینان و گروه‌های به حاشیه رانده شده است.

آن‌ها همچنین هشدار می‌دهند که این امر به کابینه رژیم صهیونیستی قدرت زیادی می‌دهد و سیستم کنترل و تعادل این رژیم را از بین می‌برد.

کابینه رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند که هدف از این طرح قضایی این است که دادگاه عالی بیش از حد مداخله‎گر را مهار کند و قدرت را به قانونگذاران منتخب بازگرداند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *